Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@00:09:12 GMT

فاز اول ماهواره پیام2 درسال آینده به اتمام می رسد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۲۶۳۱

فاز اول ماهواره پیام2 درسال آینده به اتمام می رسد

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس با بیان اینکه زمان ساخت فاز اول ماهواره پیام ۲ نزدیک به یک سال مشخص شده است،گفت: پروژه ساخت ماهواره جدیداین دانشگاه به طور کلی نزدیک به ۵ سال زمان می‌برد، منتهی در ابتدا باید فاز اول آن انجام شود تا با هزینه به دست آمده و انجام طراحی‌های لازم به پیشنهاد پروژه اصلی بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طراحی و ساخت یک ساله ماهواره پیام ۲ در فاز اول بستگی به اعتبارات دارد که پس از گذشت از این مرحله جزئیات دقیق آن مشخص خواهد شد اما بایدبگویم ماهواره جدید این دانشگاه یک گام بزرگ در نسل های جدید ماهواره ای است.

معتمدی با اشاره به اینکه فاز اول ماهواره پیام۲درنیمه اول سال آینده به اتمام می رسد،تصریح کرد:  در حال حاضر نزدیک به ۵۰ نفر از دانشمندان ونخبگان در مراحل طراحی و تولید ساخت ماهواره پیام 2 مشارکت دارند که اگر مدت زمان آماده شدن این پروژه زیاد شود بدون شک تعداد افراد در مراحل ساخت ماهواره به بیش از ۱۰۰ نفر خواهد رسید.

وی ادامه داد: شروع ساخت ماهواره جدید در دانشگاه صنعتی امیر کبیر از اواخر سال گذشته شروع شد و در سال جاری به علت بروز ویروس کرونا با کمی تاخیر رو به رو شد، اما در حال حاضر فعالیت خود را به صورت طبیعی شروع کرده است و مطابق وضعیت عادی پیش می‌رود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: فاز اول پروژه پیام اجرای طراحی مفهومی و چهار حوزه توسعه فناوری ماهواره بوده که از نوع ماهواره‌های سنجشی با دقت یک متر است و ماموریت اصلی این ماهواره تصویربرداری خواهد بود.

معتمدی یادآورشد: ماهواره قبلی این دانشگاه با درجه قدرت تفکیک ۴۰ متر بود اما اکنون ماهواره سنجشی با درجه قدرت تفکیک ۱ متر خواهد بودکه به عنوان چالش بزرگ تحقیقاتی محسوب می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ماهواره فناوری دانشگاه تعلیم و تربیت رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ماهواره پیام ساخت ماهواره فاز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۲۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان ۱۲ فرودین، نماد ناکارآمدی مدیریت شهری در سنندج + گزارش پیگیری

ساخت این میدان سال گذشته به دلیل طراحی نامناسب و شکایت شهروندان در پی سوانح فراوان، متوقف شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران مرکز کردستان، بار ترافیکی بزرگترین ناحیه منفصل شهری غرب کشور یعنی "نایسر" و شهرک‌های صنعتی یک، دو و سه شهر سنندج بر روی این ناحیه قرار گرفته و در زمان عبور خودرو‌های سنگین و اتوبوس ها، به دلیل طراحی نامناسب، احتمال وقوع تصادف وجود دارد.

مدت‌ها است که مدیران عمرانی و شهرداری سنندج قول بازطراحی و تخریب میدان موجود را می‌دهند، وعده‌ای که عملی نشده است.

مردم خواهان رفع این نقطه حادثه خیز و ساخت میدانی استاندارد هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اتمام مطالعات ساخت نیروگاه برق‌آبی در رودخانه‌های مازندران
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • میدان ۱۲ فرودین، نماد ناکارآمدی مدیریت شهری در سنندج + گزارش پیگیری
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید
  • اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان