Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشدید مجدد نگرانی ها در مورد افت تقاضای جهانی نفت به دلیل مقررات قرنطینه در اروپا و افزایش موارد ابتلا به کرونا در چین سبب شده تا قیمت نفت در معاملات ابتدای هفته شاهد کاهش باشد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تشدید مجدد نگرانی ها در مورد افت تقاضای جهانی نفت به دلیل مقررات قرنطینه در اروپا و افزایش موارد ابتلا به کرونا در چین سبب شده تا قیمت نفت در معاملات ابتدای هفته شاهد کاهش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 65 سنت معادل 1.2 درصد کاهش به 55 دلار و 34 سنت رسید. قیمت نفت برنت در طی 4 جلسه گذشته شاهد روند افزایشی بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز که روز جمعه به بالاترین رقم در طی حدود یک سال گذشته رسید بود، امروز با 44 سنت معادل 0.8 درصد افت به 51 دلار و 80 سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر بازار نفت در موسسه آکسی تریدر گفت: «شمار مبتلایان به ویروس کرونا در چین مجددا افزایش یافته و 11 میلیون نفر در استان هبه ای قرنطینه شده اند. این در حالی است که سیاست اینده فدرال رزرو چندان شفاف نیست و همین مسئله سبب به راه افتادن برخی موج های برداشت سود شده است.»

به گفته مقامات، سرزمین اصلی چین شاهد بیشترین رشد موارد ابتلای روزانه به ویروس کرونا طی بیش از 5 ماه گذشته بوده است. شمار مبتلایان به ویژه در استان هبه ای، در مجاورت پایتخت رشد قابل توجهی داشته است.

اکثر کشورهای اروپایی نیز تحت مقررات سختگیرانه قرنطینه قرار دارند واین مسئله چشم انداز مصرف انرژی را تضعیف می کند.

ادوارد مویا تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «پس از آنکه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان از طرح آینده بدون نفت این کشور رونمایی کرد و عراق قیمت نفت خام خود در بازار آسیا را برای ماه فوریه افزایش داد، قیمت نفت برنت رو به کاهش گذاشته است.»

ولیعهد عربستان دیروز از طرح هایی به منظور احداث یک شهر بدون کربن در این کشور سخن گفت که بخشی از پروژه 500 میلیارد دلاری تنوع بخشی به اقتصاد این کشور است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نفت جهانی نفت جهانی قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۲۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمز طلای جهانی در مسیر صعود

قیمت طلای جهانی با تمرکز سرمایه گذاران بر نشست فدرال رزرو آمریکا، ثابت ماند.

به گزارش ایسنا، قیمت طلا امروز، سه شنبه (۳۰ آوریل) ثابت بود و برای سومین افزایش ماهانه متوالی قرار گرفت زیرا فعالان بازار منتظر تصمیم سیاست فدرال رزرو ایالات‌متحده و داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی بودند که اواخر این هفته برای کاهش نرخ بهره منتشر می‌شود.

هر اونس طلا بدون تغییر به ۲۳۳۴ دلار و ۹۲ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۲۳۴۶ دلار آمریکا رسید. قیمت شمش تا کنون در این ماه ۴.۶ درصد افزایش یافته است.

بازارها بر جلسه سیاست دو روزه فدرال رزرو امروز و داده‌های حقوق‌ و دستمزد غیرکشاورزی روز جمعه تمرکز دارند. به نظر می رسد فدرال‌رزرو در این نشست نرخ بهره پایه خود را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد ثابت نگه داشته است. تورم که اخیراً نشانه‌ای از کاهش یا محدود شدن را نشان نمی‌دهد، سیاست‌گذاران فدرال رزرو را در این هفته در مورد چگونگی توصیف گام‌های بعدی خود به چالش می‌کشد.

گزارش تورم قیمت مصرف‌کننده بیش از حد انتظار در ماه مارس، معامله گران را بر آن داشت تا انتظارات برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را کاهش دهند. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری شمش‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد.

تحلیلگران پیش‌بینی‌های خود را در مورد قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ افزایش دادند و انتظار داشتند که مشکلات ژئوپلیتیکی تدریجی برای سرمایه‌گذاران به پناه بردن به دارایی‌های امن و افزایش قیمت‌های رکورددار بیشتر با تقویت ذخایر بانک‌های مرکزی افزایش یابد.

نظرسنجی رویترز نشان داد که تحلیلگران و معامله گران پیش‌بینی قیمت پلاتین و پالادیوم در سال ۲۰۲۴ را به دلیل تقاضای ضعیف بخش خودرو کاهش داده اند اما همچنان انتظار دارند قیمت پلاتین در سال ۲۰۲۵ افزایش یابد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۰۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۵۲.۴۵ دلار رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۷۲.۶۸ دلار رسید.

دیگر خبرها

  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • کاهشی شدن قیمت سکه و طلا
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۰ اردیبهشت؛سکه طرح قدیم هم کاهشی شد
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار