Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزام‌ صفت از اختصاص هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای راه‌اندازی واحدهای نیمه‌تمام گیلان خبر داد و گفت: مصادیق قاچاق در استان گیلان بسیار ناچیز و محدود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «آرش فرزام صفت» شامگاه یکشنبه(۲۱ دی) در جمع خبرنگاران برنامه‌ریزی‌های دولت برای تحقق شعار جهش تولید و اعطای تسهیلات بانکی به این امر را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: به علت بالا رفتن نرخ ارز در کشور، پدیده قاچاق دیگر مانند گذشته صرفه اقتصادی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان موضوع جهش تولید را موضوعی کوتاه مدت ندانست و با بیان اینکه نباید تنها یکسال به دنبال تحقق این شعار باشیم عنوان کرد: سه راهبرد کوتاه مدت را در سال جهش تولید در گیلان مدنظر داریم از طرفی برای رسیدن به جهش تولید یا مجبوریم واحدهای جدید احداث کردهیا واحدهای نیمه‌تمام را راه‌اندازی کنیم.

 

فرزام صفت با تاکید بر اینکه برای راهبرد کوتاه مدت تحقق جهش تولید 198 پروژه اقتصادی نیمه‌تمام در استان گیلان شناسایی شده‌اند تصریح کرد: برای راه‌اندازی این تعداد واحد نیمه‌تمام در استان گیلان چیزی در حدود هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات نیاز است.

 

وی راهبرد دوم تحقق شعار جهش تولید را اعطای سرمایه در گردش برای افزایش میزان تولید به واحدهایی که هم‌‌اینک در استان گیلان مشغول به کار هستند اعلام کرد و گفت: در این بخش هم 92 پروژه خاص را تعریف کردیم که این‌ها به حدود هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان از انعقاد یک تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد و اذعان کرد: طبق این تفاهمنامه سه درصد از یارانه سود به تسهیلاتی که برای 92 پروژه اقتصادی استان گیلان جهت اعطای سرمایه‌ در گردش در نظر گرفته شده، اختصاص پیدا می‌کند.

 

فرزام صفت راهبرد سوم تحقق جهش تولید را احیاء واحدهای راکد، غیرفعال و واحدهایی که در تملک بانک‌ها هستند دانست و ابراز داشت: طبیعی است که اگر این واحدها بخواهند وارد حیطه تولید شوند جهش بسیار مثبتی در این حوزه برای استان گیلان اتفاق خواهد افتاد.

 

وی شیوع بیماری کرونا را یک عامل محدود کننده بیرونی برای فعالیت‌های اقتصادی خواند و با بیان اینکه کل اقتصاد دنیا از این منظر تحت تاثیر قرار گرفته و رشد اقتصادی منفی شده است اذعان کرد: افزایش نرخ ارز هم دیگر عامل بیرونی است که به علت فشار تحریم‌های دشمن بر ما وارد شد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان تزریق منابع مالی جدید را برای افزایش و جهش تولید ضروری دانست و گفت: این تزریق منابع مالی یا باید از طریق منابع داخلی تامین شود یا با مشارکت بانک‌ها اتفاق بیافتد، یا سرمایه‌گذاری خارجی جذب شود که البته در همه این‌ها محدودیت‌هایی وجود دارد.

 

فرزام صفت با بیان اینکه قوانین بسیاری از بانک‌ها با تولید در تضاد بوده و این عامل موجب عدم بهره‌مندی تولیدکنندگان از تسهیلات بانکی می‌شود اذعان کرد: قوانین و مقررات مزاحم کسب و کار هم یکی از عوامل محدود کننده است و می‌‌تواند دست و پای تولید را در شرایط فعلی ببندد.

 

وی اقدامات مجلس برای حذف و اصلاح برخی قوانین مخل کسب و کار را قابل قبول و مطلوب ارزیابی کرد و افزود: اول آنکه قوانین مزاحم باید به نفع تولید تلطیف شوند دوم اینکه معتقدیم بسیاری از قوانین و آئین‌نامه‌ها در کشور به غیر از ایجاد خلل در بخش تولید هیچ ثمره دیگری نداشته‌اند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه مصادیق قاچاق در استان بسیار محدود و معدود است افزود: مرزهای زمینی گیلان با کشور آذربایجان مرز محدود و قابل کنترل است و طبیعتا می‌توانیم آن را کنترل کنیم از طرفی در مرز دریایی استان هم احتمال قاچاق بسیار پایین است.

 

فرزام صفت بالا رفتن قیمت ارز در سال 99 را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه با این اتفاق فضا برای قاچاق تنگ‌تر و محدودتر شده است خاطرنشان کرد: دبیرخانه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم مباحث مربوط به قاچاق را پیگیری می‌کنند از طرفی گیلان در حوزه صادرات وضعیت خوبی دارد.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: پروژه های اقتصاد مقاومتی بنگاه های اقتصادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان میلیارد تومان تسهیلات استان گیلان فرزام صفت جهش تولید نیمه تمام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۲۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد رئیسی، رئیس اداره كنترل مالاریا وزارت بهداشت در یک  گفتگوی رادیویی درباره خبر افزایش آمار مالاریا اظهار كرد: افزایش موارد قابل توجهی طی دو سال اخیر داشتیم كه به ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بازمی‌گردد و نسبت به سال‌های قبل به‌شدت دچار افزایش موارد شدیم. این مسئله متأثر از وضعیت نابسامان مرز‌های شرقی است و اگر فكر اساسی و كمك به دانشگاه‌های علوم پزشكی نكنیم ممكن است ما هم به مشكل كشورهای همسایه شرقی دچار شویم.

رئیس اداره كنترل مالاریا وزارت بهداشت در این خصوص افزود: در بدترین شرایط طی ۱۰ سال اخیر حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ مورد داشتیم كه قابل قیاس با شرایط آن سوی مرز نیست.

رئیسی ادامه داد: در این باره می‌بایست فكری اندیشیده شود چون كشوری هستیم كه راه توسعه را به‌شدت می‌پیماییم و وضعیت ما باید نسبت به بلوچستان پاكستان متفاوت باشد.

او لزوم اختصاص منابع و بودجه به سیستان و بلوچستان و سه دانشگاه علوم پزشكی این منطقه را متذكر شد و افزود: اگر این كار صورت گیرد در برابر وبا، سل، مالاریا و بیماری تب كنگو مقاومت صورت می‌گیرد.

رئیسی از ۱۰ هزار كیس مبتلا خبر داد و تصریح كرد: كووید هم بحثی مهم بوده است چون مشكل ما نبوده است و به دنیا بازمی‌گردد ولی همه توجه بخش سلامت را به خود اختصاص داده است كه در برابر كاهش منابع به نظر می‌رسد ما نیز کم‌توجهی كردیم.

وی اضافه كرد: در سه الی چهار سال موارد مالاریا به صفر رسیده بود ولی منابع كافی و لازم را اختصاص ندادیم و پیش‌بینی نكردیم كه ممكن است شرایط پاكستان بدتر شود.

رئیسی همچنین به مشكلات تردد و حركت آزادانه انتقاد كرد و گفت: حمل سوخت در شهرستان‌های مرزی سیستان و بلوچستان افزایش‌یافته و فشار بسیاری به برنامه‌های سلامت‌محور ما وارد می‌كند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در قالب مصوبات سفرهای استانی در دولت سیزدهم
  • ثبت برنامه تولید ۱۶۰ واحد صنعتی نیازمند ارز در گیلان
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • قانون اختصاص خودرو داخلی به ایثارگران دوباره تمدید شد
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان