Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج مرندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه  طی بررسی عملکرد شرکت های دریافت کننده ارز دولتی برای واردات کالاهای مورد نیاز کشور، تخلف بزرگ عدم اجرای تعهدات یک شرکت وارد کننده محرز شد، افزود: این شرکت جهت واردات کالا به میزان هشت میلیون و ۸۱۵ هزار درهم اماراتی از دولت دریافت کرده بود که پس از دریافت ارز دولتی نسبت به اجرای تعهدات خود هیچ اقدامی نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پس از احراز تخلف این شرکت پرونده تخلف عدم اجرای تعهدات ارزی به ارزش ۵۷۱ میلیارد و ۴۷۸ میلیون ریال تکمیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

سرپرست معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امسال ۲۰۱ فقره پرونده شرکت های دریافت کننده ارز دولتی در این استان مورد نظارت و بررسی قرار گرفته، اظهار داشت: در بررسی های انجام شده از عملکرد دریافت کنندگان ارز دولتی جهت انجام واردات کالاهای مورد نیاز کشور ۱۸ فقره پرونده تخلف با عنوان عدم اجرای تعهدات به ارزش ۳۵۶ میلیارد ریال تکمیل و به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

مرندی افزود: تمام شرکت های وارد کننده که از ارز دولتی برای واردات بهره می برند، باید به موقع نسبت به اجرای تعهدات خود اقدام کنند در غیر این صورت با تخلف آنها مطابق قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، موضوع استفاده از ارز دولتی برای واردات کالاهای مورد نیاز شهروندان و تخلف در این حوزه، از جمله مهمترین موضوعات اقتصادی است که تاکنون دهها میلیارد ریال در این خصوص تخلف کشف شده است.

آذربایجان غربی از جمله استان های موفق در حوزه صادرات و واردات به شمار می رود و وجود ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور، عامل تحرک در حوزه تجارت بین المللی در این استان است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی ارومیه ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه ستاد تنظیم بازار آذربایجان غربی ارومیه ستاد تنظیم بازار اخبار کنکور اجرای تعهدات ارز دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۳۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه برای گرانفروشی خودرو

نمایندگی فروش خودرو در تعزیرات حکومتی شیراز به دلیل گرانفروشی یک دستگاه خودرو جریمه شد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا سالاری گفت: پرونده یک نمایندگی فروش خودرو پیرامون گرانفروشی یک دستگاه خودرو با ارزش تخلف یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شیراز رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز و متهم را به پرداخت ۱۹ میلیارد ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش کالا محکوم کرد.

سالاری گفت: شعبه همچنین متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال معادل اضافه دریافتی و همچنین هزینه کارشناسی در حق شاکی محکوم کرد.

براساس اعلام اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش این تخلف را با ثبت شکایت مشتری دریافت و برای رسیدگی به شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز ارسال کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • جریمه برای گرانفروشی خودرو
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی