Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز آل‌مومن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: دو تولیدی تخم‌مرغ در استان فعالیت می‌کنند که مجموع تولیدی این مراکز روزانه سه تن می‌باشد، مقادیر تولیدی به مباشران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تحویل می‌شود تا با نظارت دقیق در بازار توزیع شوند.

سرپرست شرکت پشتیبانی امور دام چهارمحال‌وبختیاری افزود: تا اوایل سال جاری مرغداران نهاده دامی را آزاد تهیه می‌کردند که این افزایش قیمت نهاده بر روی تخم‌مرغ نیز تأثیر می‌گذاشت اما اکنون چندماهی است که خرید و فروش نهاده از طریق سامانه، با نرخ دولتی و تحت نظارت دقیق انجام می‌شود لذا بهانه‌ای برای گران‌فروشی در تخم‌مرغ از تولیدکنندگان قابل توجیه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تنها 10 درصد تخم‌مرغ مورد نیاز استان در داخل تولید می‌شود و برای رفع نیاز مردم ناچار به واردات از استان‌های هم‌جوار هستیم که برخی از تولیدکنندگان همسایه به علت عدم نظارت سازمان صمت آن استان، این محصول را بالاتر از نرخ عمده‌فروشی مصوب که 14 هزار تومان می‌باشد به فروش می‌رساندند که همین امر سبب افزایش قیمت 4 هزار تومانی و دو نرخی شدن قیمت تخم‌مرغ در چهارمحال‌وبختیاری شده است.

آل‌مومن بیان کرد: برای حل مشکل کمبود و دو نرخی شدن تخم‌مرغ مباشر سازمان صمت استان باید به صورت مکتوب از مباشران استان اصفهان درخواست کنند تا مازاد مصرف خود را با قیمت مصوب به این استان بفروشند اما از آنجایی که تا چندی پیش نظارت جدی بر روی قیمت تخم‌مرغ در کشور نبود و این سختگیری‌ها به تازگی ایجاد شده هنوز چنین نامه‌ای ارسال نشده است.

وی اظهار کرد: به تازگی نظارت بر قیمت تخم‌مرغ به منظور کاهش گرانفروشی و جلوگیری از دو نرخی شدن در استان‌ها شدت گرفته است و نظارت سازمان صمت بر روی  بازار تخم‌مرغ بیشتر شده که فروش خارج از قیمت مصوب یعنی 16هزار و 900 تومان یا ایجاد دو نرخی در استان تخلف محسوب می‌شود و بازرسان صمت برخورد جدی با متخلفان خواهند داشت.

سرپرست شرکت امور پشتیبانی دام استان گفت: بعد از شدت یافتن نظارت‌ها از تولیدکنندگان خواستیم که همه تولیداتشان را به مباشران صمت بفروشند و چیزی را در بازار آزاد عرضه نکنند که در غیر این صورت نهاده‌ای در اختیارشان قرار داده نمی‌شود همین امر سبب شد تولیدکننده این شرایط را بپذیرد و از فردا تمام سه تن تولید شده به نرخ مصوب در بازار توزیع می‌شود که اگر این سخت‌گیری‌ها در همه استان‌ها انجام شود از بسیاری از تخلفات و بی‌قانونی‌ها جلوگیری ‌می‌شود.

وی در پایان ادامه داد: البته برخی از گران‌فروشی‌ها در این حوزه به بسته‌بندی نیز برمی‌گردد و از آنجایی که تا کنون نظارت دقیقی در این امر نبوده سبب اختلاف قیمت تخم‌مرغ شده است اما اخیراً در جلسه ستاد تنظیم بازار مصوب شد که برای حل این مشکل نیز اقداماتی صورت گیرد.

انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: قیمت تخم مرغ افزایش قیمت قیمت سرپرست شرکت امور پشتیبانی دام چهارمحال و بختیاری قیمت تخم مرغ استان ها دو نرخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۳۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی با اشاره به هنرستان‌های جوار صنعت افزود: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است و اکنون نیازمند توسعه آموزش مهارتی در نظام آموزش و پرورش هستیم و تحقق این مهم نیز، نیازمند توسعه زیرساختی و تقاضا محور است.

فرزاد مخلص الائمه، عصر شنبه، ۸ اردیبهشت در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در رابطه با برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه دبیرستان اظهار کرد: امسال یکی از مهمترین رویدادهای آزمونی تاریخ کشور برگزار می‌شود که نیازمند توجه ویژه است. 

مخلص‌الائمه ضمن تقدیر از مدیران صنایعی که به تاسیس هنرستان‌های جوار صنعت کمک کرده‌اند، گفت: به لحاظ کیفیت و کمیت هنرستان‌های جوار صنعت، استان مرکزی برترین استان در کشور است. وقتی وارد هنرستان‌های جوار صنعت می‌شویم موجی از انرژی را از دانش آموزان و معلمان دریافت می‌کنیم. 

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشاغل مرتبط با هنرستان‌های استان مرکزی افزود: این نمایشگاه در انتخاب رشته دانش آموزان برای ورود به هنرستان بسیار تاثیرگذار خواهد بود و امیدواریم از این دست نمایشگاه‌ها بیشتر برگزار شود. 

حسین مولوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده امیدواریم بتوانیم بدون کمترین مشکلی، امتحانات نهایی دبیرستان‌ها را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به افتتاح ساختمان مرکز مشاوره افزود: از معلمان ماندگار و برتر استان مرکزی در هفته معلم تجلیل خواهیم کرد. همچنین برگزاری زنگ سپاس معلم را با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف را در نظر داریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم| حال خوش مردم در جوار دریاچه ارومیه
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!