Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه امروز آمریکا و انگلیس در خباثت، گوی سبقت را از همدیگر ربوده اند به موج سواری آمریکا بر واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: ترمیم اقتصاد فروپاشیده غرب، ماموریت جدید شرکت های داروسازی آمریکایی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رامین سلطانی مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار  سبلان ما ، به تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد واکسن کرونا پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی روز جمعه با اطلاع کامل از گزارش‌های علمی و تردیدهای موجود درباره شیوه ساخت واکسن کرونا در آمریکا و از طریق "ام آر ان ای" و احتمال به هم ریختن سیستم ایمنی بدن در صورت تزریق آن، هشدارهای لازم را به مسئولان کشور داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترمیم اقتصاد فروپاشیده غرب، ماموریت جدید شرکت های آمریکایی است

وی به عارضه های احتمالی واکسن های آزمایش نشده آمریکایی، انگلیسی اشاره کرد و گفت: در واقع شرکت های داروسازی آمریکایی با لابی گری و سوء استفاده از قدرت های موجود، مجوزهای لازم را اخذ کرده اند تا ضمن ازمایش روی مردم بی دفاع سایر کشورها و همچنین نجات اقتصاد سقوط کرده آمریکا بتوانند منافع شخصی خود را تامین کنند.

سلطانی به بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص اشاره کرد و گفت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر آمریکا واکسن کرونا تولید کرده است پس چرا شاهد این هستیم که روزانه بیش از 4هزار نفر از مردم این کشور قربانی ویروس کرونا می شوند که این خود خلاف ادعاهای آمریکایی ها را اثبات می کند.

وی به قدرت علم پزشکی ایران اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: دانشمندان کشورمان قبلا نیز توان علمی خود را در عرصه های مختلفی چون سانتریفیوژهای هسته ای، سلول های بنیادی و بیوتکنولوژی اثبات کرده و هم اکنون نیز واکسن کرونایی تولید شده توسط دانشمندان کشور در مرحله کار آزامایی بالینی بوده و چند مرحله از واکسن های آمریکایی و غربی جلوتر است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ممانعت از ورود واکسن های کرونا از سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه هم منطقی و هم عقلانی است، گفت: قرآن کریم نیز به صراحت در آیه 105 سوره بقره از کینه اوزی های دشمن خبر می دهد.

وی افزود: طبق مفاهیم این آیه از قران کریم، دشمنان هرگز دوست ندارند خیری به ما برسد و سوابق این کشور نیز در طول تاریخ موید این نکته است.

سلطانی با بیان اینکه آمریکا و انگلیس همواره اهداف غیر انسانی را در جهان دنبال کرده اند، گفت: آزمایش سیفلیس در کشور گواتمالا در سال 1940 که منجر به قربانی شدن  700نفر از مردم این کشور شد و 60 سال بعد خود آمریکائیها این موضوع را تایید کردند، از جمله هشدارهای تاریخی عدم اعتماد به آمریکا و غرب است.

وی به بیماری های زیستی نیز اشاره کرد و گفت:  آلوده کردن افراد بویژه کودکان، فقرا و زندانیان  به بیماری های زیستی و مداوا با استفاده از رادیو اکتیو، تنها گوشه ای از اقدامات ضد بشری آمریکا است که در حافظه تاریخ ثبت شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل به صادرات خون های آلوده به ویروس ایدز از کشور فرانسه به ایران نیز اشاره کرد و گفت: ممانعت از ورود دارو در شرایط تحریم به کشور ما یکی دیگر از دلایل واضح و آشکار بی اعتمادی به آمریکا و غرب است.

وی به تامین بودجه سازمان بهداشت جهانی توسط آمریکا اشاره کرد و گفت: در شرایطی که بیش از 75درصد بودجه سازمان بهداشت جهانی توسط امریکا تامین می شود، انتظاری جز صدور مجوزهای بی ریشه و دارای صلاحیت علمی به تولیدات این کشور مستکبر نیست.

سلطانی گفت: شرکت های داروسازی آمریکایی بدون طی پروسه های کارآزمایی بالینی حیوانی و انسانی، تنها با لابی گری و اعمال فشار، موفق به اخذ مجوز و تاییدیه های جهانی شدند تا خزانه های خالی شده در دوران کرونایی را به این شیوه پر کنند.

وی اقتصاد کرونایی در کشورهای آمریکایی و اروپایی را یادآور شد و گفت: در شرایطی که اقتصاد جهانی تحت تاثیر ویروس کرونا قرا گرفته و همه کشورها متحل فشار اقتصادی شده اند، واکسن کرونا بهترین راه برای تامین منابع اقتصادی کشورهای صنعتی است.

سلطانی به افت و خیزهای بازار سرمایه نیز اشاره کرد و گفت: جهش 700درصدی سهام شرکت مدونا در بازار بورس ظرف چند هفته اخیر، بیانگر این واقعیت پنهان است.

وی با بیان اینکه آمریکا به شرکت های داروسازی خود ماموریت داده است تا با بهانه واکسن کرونا اقتصاد آسیب دیده این کشور را اصلاح کنند، گفت: خوی استکباری و استبدادی آمریکا هرگز فرو کاهش نخواهد کرد و سردمداران این کشور همواره به دنبال منافع شخصی خود بوده و خواهد بود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل به اعلام تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: چگونه می توان به کشوری اعتماد کرد که علاوه بر اعمال تحریم های ظالمانه، از صدور داروهای مهم برای بیماران کشورمان ممانعت کرده ولی امروز دایه مهربان تر از مادر شده و می خواهد واکسن هایی که هنوز به مرحله آزمایش بالینی حیوانی و انسانی نرسیده اند به کشور ما اهدا کند و این موضوع مخالف عقل سلیم است.

واکسن ایرانی کرونا، افتخار جامعه پزشکی در شرایط تحریم است

سلطانی در پایان سخنان خود به بازدید از محل تولید واکسن کرونای ایرانی اشاره کرد و گفت:  جای غرور و مباهات است که یکی از پزشکان اردبیلی نیز جزو تیم 8 نفره تولید کننده واکسن کرونای ایرانی است.

وی واکسن کرونای برکت را مایه مباهات و فخر هر ایرانی عنوان کرد و گفت: در حالی که کشورهای آمریکا و انگلیس در خباثت گوی سبقت را از همدیگر ربوده اند و با ایجاد موج روانی و تبلیغی خود با جان میلیون ها انسان بی دفاع بازی می کنند، واکسن تولید شده توسط دانشمندان کشورمان در مراحل پایانی کارآزمایی بالینی قرار دارد و بزودی با کسب تاییدیه های لازم به چراغ امیدی در دل مستضعفان جهان تبدیل شده و شکست سنگین دیگری بر استکبار جهانی این بار در عرصه سلامت تحمیل خواهد کرد. 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت شرکت های داروسازی واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۳۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، رضا حاج کریم در مورد میزان و نقش صادرات خدمات فنی و مهندسی اظهار داشت: زمانی در سال‌های ۸۹ و ۹۰ میزان صدور خدمات فنی و مهندسی کشور به ۴.۷ میلیارد دلار می‌رسید، اما بعد از این میزان در سال‌های بعد به دلیل تحریم‌ها و در دولت قبل با کاهش همراه شد، البته در دولت سیزدهم و دو سال اخیر وضعیت بهتر شده و به ۱.۸ میلیارد دلار رسیده است.

وی ادامه داد: در صورت ادامه حمایت‌های دولت می‌توان میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی را مجدد افزایش داد و می‌توانیم در بازار هزار میلیارد دلاری صادرات خدمات فنی و مهندسی منطقه به‌راحتی و در مدت کوتاهی به ۲۰ میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی دست پیدا کنیم.

رئیس هیات مدیره فدراسیون صنعت آب ایران گفت: هنگامی که به سمت صادرات خدمات فنی و مهندسی برویم و از مرزها خارج شویم باید کلاس خدمات به کلاس جهانی برسد که منجر به افزایش کلاس کاری مهندسی داخلی می‌شود.

حاج کریم افزود: زمانی که صادرکننده خدمات فنی و مهندسی در کشور فعالیت می‌کند، لزوماً از کالای ایرانی استفاده خواهد کرد که این منجر به افزایش صادرات کالا هم خواهد شد.

وی بیان کرد: منطقه سریلانکا، اندونزی و شرق آسیا جزو مناطقی هستند که رشد اقتصادی آنها از متوسط جهانی بالاتر است از این رو این بازار می‌تواند بهترین بازار برای مارکت شرکت‌های ایرانی باشد.

رئیس هیات مدیره فدراسیون صنعت آب ایران با اشاره به ظرفیت کشورمان برای صدور خدمات فنی و مهندسی گفت: هنگامی که یک شرکت ایرانی کاری با کیفیت در آنجا اجرا می‌کند راه را برای دیگر شرکت‌ها باز خواهد کرد.

گفتنی است؛ پروژه چندمنظوره سد و نیروگاه «اومااویا» سریلانکا که مراحل طراحی و ساخت آن توسط شرکت‌های ایرانی انجام شده است، روز گذشته به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های حوزه صادرات خدمات فنی- مهندسی کشور در زمینه‌های سدسازی، انتقال آب و تولید برق با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به بهره‌برداری رسید.

ابرپروژه «اومااویا» شامل دو سد به نام‌های «دایرابا» و «پوهولپولا»، نیروگاه آبی ۱۲۰ مگاواتی زیرزمینی، ۲۸ کیلومتر تونل‌های انتقال آب و دسترسی، سه شفت عمودی جمعاً به طول ۸۵۰ متر و ۲۳ کیلومتر خط انتقال برق است. پروژه‌ای که فرآیند ساخت، نظارت و مشاوره آن تماماً توسط شرکت ایرانی انجام شده و هزینه ساخت آن به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار توسط دولت سریلانکا تأمین شده است.

با اجرای طرح چندمنظوره اومااویا، آب مازاد رودخانه‌های «اومااویا» و «ماهاتوتیلا اویا» واقع در استان اووا «Uva» برای توسعه کشاورزی به منطقه کم‌آب همین استان منتقل می‌شود. این در حالی است که هم‌زمان با تحقق این هدف، تولید انرژی از طریق نیروگاه زیرزمینی به ظرفیت ۱۲۰ مگاوات انجام خواهد شد.

تولید ۲۹۰ گیگاوات ساعت انرژی در سال، تأمین آب مورد نیاز ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خشک جنوب شرقی سریلانکا و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از منطقه پرباران به مناطق خشک از جمله اهداف این پروژه بوده است که توسط شرکت ایرانی فراب و به همت متخصصان و مهندسان ایرانی در کشور سریلانکا به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسیده است.

این پروژه از نظر اجرای ۲۴ کیلومتر تونل، بدون دسترسی میانی در شرایط بسیار سخت زمین‌شناسی و وجود جریان‌های آبی پرفشار، حفاری یکی از بلندترین شفت‌های (تونل‌های) عمودی دنیا در نیروگاه‌های آبی به طول ۶۱۸ متر، اجرای پوشش فلزی شفت عمودی به وزن تقریبی ۱۰۰۰ تن به صورت معلق و نصب و احداث نیروگاه در حفره و فضاهایی در عمق ۷۵۰ متری زمین، جزو پروژه‌های منحصربه‌فرد مهندسی محسوب می‌شود.

ایران به عنوان یک کشور پیشرو در صنعت آب و برق، جایگاه نخست منطقه را در صدور خدمات فنی و مهندسی در این صنعت دارد و این امر بیانگر دانش و توان بالای فنی و مهندسی متخصصان کشورمان و شرکت‌های ایرانی است. تلاش متخصصان کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی موجب شده تا ایران در میان پنج کشور برتر سازنده توربین نیروگاهی جهان قرار گیرد و بیش از ۹۱ درصد قطعات موردنیاز صنعت نیروگاهی خود را بومی‌سازی کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد