Web Analytics Made Easy - Statcounter

جوادی بایگی مدیر جهاد کشاورزی سربیشه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: طرح آبیاری کم فشار در قنات روستای خاواز بخش مود در ۷ هکتار از اراضی سربیشه با اعتبار دولتی ۴۹۰ میلیون ریال آغاز شده است.

او افزود : خطوط انتقال آب وشبکه توزیع به منظور افزایش راندمان بهره وری و افزایش تولید در واحد سطح با صرفه جویی آب به میزان ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در سال آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

 آغاز عملیات بتن ریزی مخزن آب در سرایان

جوادی بایگی گفت: اجرای این طرح باعث افزایش سطح زیر کشت و رونق تولید در روستا خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه درخصوص مزایای استفاده کشاورزان روستا از آبیاری کم فشار  به کم شدن تبخیر و نشت آب ، افزایش طول عمر سیستم از نظر عدم دسترسی راحت به آن و پیشگیری از به وجود آمدن آسیب‌ها و صدمات به سیستم آبیاری کم فشار اشاره کرد.

او بیان کرد :  مکانیزه بودن سامانه و کم شدن نیروی انسانی موردنیاز ، استفاده نمودن از سیستم آبیاری کم فشار مکانیزه برای زمین‌های کشاورزی بسیار وسیع و اراضی کوچک ، پیشگیری از توسعه و گسترش علف‌های هرز در سطح زمین‌های کشاورزی و ایجاد روش‌های آبیاری مزارع و زمین‌های ناهموار و شیب‎دار از دیگر مزایای آبیاری نوین است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبیاری تحت فشار راندمان آبیاری آبیاری کم فشار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۳۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد

کریمی مدیرعامل آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: ایستگاه پمپاژ طرح آبرسانی به ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی از ۱۰ سال قبل شروع شد که بخش از آن اجرا و بخش دیگر آن در سه سال اخیر انجام شد.

بیشتر بخوانید

آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان

وی افزود: هم اکنون این ایستگاه پمپاژ به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان فلارد آبرسانی می‌کند.

وی گفت: در قرارداد با بخش خصوصی آین آمادگی وجود دارد تا طرح آبرسانی به ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان اجرا شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی احداث دفترصداوسیما در سقز
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • احیا و مرمت قنات مدوئیه
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی ورودی‌ سبزوار
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • آیا می توان گیاهان را به صورت خودکار آبیاری کرد؟
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر