Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی بخش کوهساران شهرستان راور با همکاری هیات اتومبیلرانی و موتوسواری این شهرستان شناسایی و مستندسازی می شود.

"فریدون فعالی" در گفت و گو با ایسنا به بناهای تاریخی شهرستان راور اشاره کرد و افزود: بناهای آرامگاهی، قلعه ها و برج های امنیتی و همچنین دره مزار شاه بخش کوهساران این شهرستان واجد ارزش شناخته شده که پس از مستندسازی کامل، پرونده این آثار برای ثبت در فهرست آثار ملی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی بخش کوهساران شهرستان راور با همکاری هیات اتومبیلرانی و موتوسواری این شهرستان شناسایی و مستندسازی می شود، افزود: بخش امروزی کوهساران واقع در شهرستان راور که در شمال کرمان و مرز دو شهرستان محسوب می شود به سبب برخورداری از موقعیت آبادی های این حوزه از اهمیت قابل توجهی در ارتباط راه های جنوب به شمال، کرمان و خراسان یا بخش های شرقی همچون شهداد به غرب داشته است. 

فعالی با اشاره به اینکه بررسی های اولیه باستانشناسی بخش کوهساران حاکی از وجود آثار و ابنیه تاریخی و گورستان های دوره صفوی و همچنین تعداد بالای آبادی های کوهستانی این بخش است، افزود: شماری از آثار تاریخی شهرستان راور نیز به دلیل اهمیت راه ها در دوره صفویه در قالب قلعه و برج های امنیتی و استحفاظی در محور راه های ارتباطی ساخته شده که امروزه نیز به چشم می خورند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان بیان کرد: بررسی های باستانشناسی و شواهد موجود به همراه اسناد و مدارک تاریخی نشان دهنده آن است که کرمان در دوره صفویه به دلیل داشتن امنیت بالا و واقع شدن بر سر راه های تجاری جنوب به شمال ایران از اهمیت زیادی برخوردار بوده که این امنیت موجب ساخت کاروانسراها و رونق تجارت در راه های تجاری و بازرگانی این شهرستان شده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری استان کرمان شهرستان راور بخش کوهساران آثار تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۳۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود

 مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور ضمن بازدید از محدوده عمارت خسروآباد سنندج اظهار کرد: اجرای ضوابط اختصاصی حریم بنا‌های تاریخی یکی از نکات حائز اهمیت در حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی است.

علیرضا ایزدی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه شهرداری سنندج در خصوص بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج عنوان کرد: امیدواریم با اعمال اصلاحات و بازنگری، عرصه و حریم قانونی آثار حفظ شود.

عمارت قاجاری خسروآباد در سنندج که با شماره ۱۴۹۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده بنایی واجد ارزش‌های معمارانه است که به دلیل باغ و بنا در کنار هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • ریزش کوه، گردنه ده علیرضا در محور زرند _ راور را مسدود کرد
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور