Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتشارات علمی و فرهنگی و کتابخانه دانشگاه تهران تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند که بر طبق آن، اسناد انتشارات جهت دسترسی محققین در اختیار این کتابخانه قرار می‌گیرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نادره رضایی مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی و حجت‌الاسلام رسول جعفریان، مدیر کتابخانه‌ مرکزی دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که به منظور امضای تفاهم‌نامه‌ای در راستای فعالیت‌های مشترک از جمله در اختیار قرار دادن نسخه‌ اسکن‌ شده‌ اسناد انتشارات علمی و فرهنگی به دانشگاه تهران بود، درباره لزوم دسترسی عمومی به اسناد و کتاب‌ها برای پژوهشگران بحث و گفت‌وگو شد.

جعفریان در همین موضوع به جریانی در کشور سوئد به نام «کُپی‌میسم» اشاره کرد و در توضیح آن گفت: پیروان این جریان باور دارند که تمام اطلاعات باید آزادانه و بدون محدودیت توزیع شود. آنان مخالف انحصار دانش در همه اشکال آن از جمله کپی‌رایت هستند و در این زمینه از اصطلاحی به نام «حق منصفانه» برای مطالعه و پیشرفت علم در امکان دسترسی به کتاب‌ها و اسناد بهره می‌‎برند که به نظر آنان هم حقوق مؤلف و ناشران و هم پژوهشگران و خوانندگان را در نظر می‌گیرد.

رئیس کتابخانه‌ی مرکزی دانشگاه تهران در ادامه با تشکر از رضایی برای اهدای تعداد درخور توجهی از کتاب‌های شاخص انتشارات علمی و فرهنگی در قالب تفاهم به کتابخانه‌ی دانشگاه تهران و ثبت آنها به نام علمی و فرهنگی در کتابخانه‌ دانشگاه، از او دعوت کرد تا در دیجیتالی کردن کتاب‌ها و اسناد همچنان فعال باشد تا عموم مردم و به ویژه پژوهشگران از این منابع آسان‌تر استفاده کنند.

وی در این زمینه اشاره کرد که با برقراری امکان دسترسی مستقیم برای برخی از دانشجویان به اسناد تاریخی، آنها با مراجعه‌ روزانه‌ بسیار به اسناد، استقبال درخور توجهی از این فرصت کرده‌اند. جعفریان همچنین گفت به‌تازگی در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران امکان دسترسی رایگان دانشجویان پژوهشگر به اپلیکیشن‌های کتاب الکترونیک فراهم شده است.

نادره رضایی نیز با ابراز خرسندی از این دیدار با اشاره به فعالیت‌هایی که انتشارات علمی و فرهنگی در زمینه اسناد انجام داده گفت: کمی پیش‌تر نسخه‌ دیجیتال این اسناد در اختیار کتابخانه‌ ملی قرار گرفت و در قدم بعدی اسناد انتشارات را در اختیار کتابخانه‌ دانشگاه تهران قرار می‌دهیم تا دانشجویان، پژوهشگران و علاقه‌مندان بتوانند از آن در پژوهش‌های مربوطه بهره‌مند شوند.

وی ضمن تأیید و تأکید بر رویکرد جعفریان مبنی بر برقراری امکان استفاده‌ مستقیم مخاطبان از کتاب‌ها و اسناد، از عرضه اولین سری از نسخه مجازی کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی در یکی از اپلیکیشن‌های کتاب الکترونیک و تداوم این جریان خبر داد تا به‌زودی همه‌ فارسی‌زبانان در ایران و دیگر نقاط جهان به‌راحتی به این کتاب‌ها دسترسی داشته باشند.

از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه که به امضای طرفین رسید، می‌توان به همکاری طرفین در استفاده از ظرفیت‌های متقابل همچون برگزاری نشست‌های علمی و کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی، تبادل منابع اطلاعاتی و تقویت منابع اسنادی، تألیف کتاب و مقاله و ... اشاره کرد.

در پایان این دیدار که در محل کتابخانه‌ی مرکزی دانشگاه تهران صورت گرفت، تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین دو طرف امضا شد.

از بچگی شعر می‌گفتم و لقبم «عجیب» بود

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب انتشارات علمی و فرهنگی کتاب انتشارات علمی و فرهنگی انتشارات علمی و فرهنگی مرکزی دانشگاه تهران علمی و فرهنگی ی دانشگاه تهران تفاهم نامه کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۴۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات شهید کاظمی با بیش از ۶۰ عنوان کتاب جدید در سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور پیدا می‌کند.

این انتشارات، از بین بیش از ۷۰۰ عنوان کتابی که تا به حال روانه بازار نشر کرده است، حدود ۵۰۰ عنوان کتاب را با خود به نمایشگاه می‌آورد که بیش از ۶۰ عنوان از آن، جزو آثار جدید به حساب می‌آیند.

کتاب «در فاصله دو بوسه» اثر غلامعلی حداد عادل، «اُم علاء» به قلم سمیه خردمند، «پلاسما» نوشته فاطمه شایان پویا، جلد ۶ تا ۹ مجموعه «تبار انحراف» اثر حجت الاسلام مهدی طائب، جلد دوم مجموعه «ماجرای علامه و انقلاب» نوشته رضا اکبری آهنگر و وحید خضاب، «دورت بگردم» اثر فائضه غفارحدادی، «گرای باقر» به قلم امیرحسین انبارداران، «تصویری دربند» به قلم مونس عبدی زاده و چند اثر دیگر، از جمله آثاری هستند که برای اولین بار در نمایشگاه کتاب از آنها رونمایی خواهد شد.

کد خبر 6089749 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • ۳ خدمت اصلی اپراتور هوش مصنوعی/ دسترسی به چند صد GPU در سال ۱۴۰۳
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب