Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حزب "اسرائیل خانه ما" اعلام کرد که برای تش7کیل ائتلافی با مشارکت تمام احزاب راست‌گرا و میانه‌رو جهت ممانعت از به قدرت رسیدن مجدد بنیامین نتانیاهو تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، آویگدور لیبرمن، رئیس حزب "یسرائیل بیتنا" (اسرائیل خانه ما) پیش‌بینی کرد که حزب "تیلم" به رهبری موشه یعالون، وزیر جنگ پیشین که قصد دارد از حزب "یش عتید" با رهبری یائیر لاپید جدا شود، به ائتلاف وی بپیوندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیبرمن گفت که با سه حزب "یمینا" به رهبری نفتالی بنت، "امل جدید"(امید تازه) به رهبری جدعون ساعر و "یش عتید" گفتگو کرده تا موضع متحدی را برای ممانعت از وخامت اوضاع توسط بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند. 

وی گفت که این چهار حزب گام مهمی را در این راستا اتخاذ کرده‌اند. حزب "امل جدید" و "یمینا" یک توافق را بین خود امضا کردند. حزب "یش عتید" و "یسرائیل بیتنا" نیز توافقی را امضا کردند. با این اقدام دیگر حزب راست‌گرایی وجود ندارد که با حزب لیکود به رهبری نتانیاهو توافقی امضا کند. 

لیبرمن معتقد است این احزاب به ویژه بعد از حوادث اخیر کنگره آمریکا آماده همکاری هستند.

وی یکشنبه نسبت به تکرار حادثه یورش به کنگره در تل‌آویو در صورت عدم پیروزی نتانیاهو در انتخابات هشدار داد و گفت: نتانیاهو هم مثل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است که می‌خواهند حکومت را از او بدزدند برای همین می‌خواهد آن را حفظ کند. من او را به خوبی می‌شناسم. او برای این سناریو آماده می‌شود. حتی اگر در انتخابات شکست بخورد قصد ندارد به آن اذعان کند. بی تردید او هوادارانش را به ماجراجویی علیه قانون وادار خواهد کرد.  برای نتانیاهو همه چیز در گرو بقای حیات سیاسی‌اش است. او آشکارا از کرونا، واکسن‌ها، شاباک و تظاهرات سوءاستفاده می‌کند. همگی ما گروگان بقای حیات سیاسی او هستیم. من تلاش می‌کنم تا ائتلافی متشکل از چهار حزب مذکور تشکیل دهم که مذاکرات ائتلافی را بعد از انتخابات برگزار کنند. امیدوارم احزاب دیگر نیز به ما بپیوندند. باید حکومت را تغییر دهیم.

از سوی دیگر تساحی هنگبی، وزیر شهرک‌سازی در دولت نتانیاهو گفت که وی از جدعون ساعر خواسته مجددا به حزب لیکود بازگردد.

وی گفت: ساعر بخش جدایی ناپذیر از حزب لیکود است و تلاش می‌کنم او را قانع کنم که تحریم را پایان دهد و به حزب بازگردد.

این وزیر قصد دارد آشتی بین نتانیاهو و ساعر و همچنین نفتالی بنت که قبلا کارمند دفتر نتانیاهو بود برقرار کند تا به حزب نتانیاهو بپیوندند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آویگدور لیبرمن بنیامین نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۴۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است

معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن امروز (دوشنبه) تاکید کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برخلاف ادعاهایش، جنگ غزه را باخته است.

به گزارش مشرق، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز طی سخنانی در نشست گفت‌وگو محوری که حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، گفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه شکست خورده است.

وی گفت: نتانیاهو می‌گوید که به دنبال پیروزی در غزه است اما وی اکنون به شکست رسیده و اسرائیل نیز مطرود شده است. روشن است که نتانیاهو به دنبال صلح نیست.

الصفدی با اشاره به اینکه ۱.۳ میلیون فلسطینی بمباران می‌شوند، گفت: همه خواهان صلحی مبتنی بر راه‌حل «دو دولتی» هستیم و باید اسرائیل پایبندی خود به صلح عادلانه و فراگیر را اعلام کند؛ همچنان که جامعه جهانی نیز بر این باور است که راه حل دو دولتی تنها راه تضمین امنیت و صلح خواهد بود.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از وزیر خارجه اردن گزارش داد که ابتدا رژیم صهیونیستی باید جنگ را متوقف کند و پس از آن از حماس برای آزادی اسرای صهیونیست درخواست خواهد شد.

پس از گذشت بیش از ۲۰۰ روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و ناکامی این رژیم در تحقق اهداف اعلامی خود، اکنون این جنگ به مهمترین عامل تشدید تنش بین سران رژیم اشغالگر تبدیل شده و در حالی که نتانیاهو و متحدانش خواهان تداوم جنگ هستند، مخالفان آنها بر آتش بس و آزادی اسرای صهیونیست تاکید دارند.

بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را، حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی می دانند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ائتلاف سرخابی‌های تراکتور علیه استقلال/ پرسپولیس برمی‌گردد؟
  • تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • وحشت در محافل صهیونیستی بعد از تصمیم ضد اسرائیلی دادگاه لاهه
  • تظاهرات مجدد هزاران صهیونیست در تل آویو
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • پیام لیبرمن به سیاستمداران اسرائیلی: ساکت باشید
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است