Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینرنتی رای الیوم، پس از حمله تظاهرکنندگان به محل اقامت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خیابان بالفور در قدس غربی، دستگاه امنیت داخلی (شاباک) او را مجبور کرد تا به مدت یک ساعت در یک اتاق امن بماند.

این اقدام جنجالی در سایه ادامه تحرکات هفتگی مخالفان نتانیاهو انجام شد، به طوری که شنبه شب شماری از شهر‌های فلسطین اشغالی و به ویژه نزدیک محل اقامت نتانیاهو در قدس اشغالی و تل آویو صحنه تظاهرات گسترده علیه او بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تظاهرات در بیست و نهمین هفته پیاپی در اعتراض به سیاست‌های ناکام نتانیاهو در رویارویی با ویروس کرونا و شرایط بد اقتصادی و اجتماعی ناشی از سیاست‌های او بر پا شد.

در همین حال، روزنامه معاریو نوشت شماری از معترضان وابسته به جناح چپ تلاش کردند به محل اقامت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قدس یورش ببرند و آن‌ها توانستند بر یکی از مراکز ایست و بازرسی پلیس در خیابان سمولنسکین نزدیک مقر نتانیاهو تسلط یابند.

معاریو افزود بلافاصله دستگاه شاباک وارد عمل شد و تلاش کرد اوضاع پیش آمده را کنترل و از یورش به ساختمان محل اقامت نتانیاهو و آسیب زدن به او جلوگیری کند که به دنبال آن نتانیاهو مجبور شد به علت مسائل امنیتی به همراه خانواده خود و دیگر افراد حاضر در مقر وارد یک اتاق امن شوند و به مدت یک ساعت آنجا بمانند.

رسانه‌های صهیونستی گفتند شاباک درباره این مسئله هیچ توضیحی نداده است.

از سوی دیگر نتایج یک نظرسنجی که در روزنامه معاریو منتشر شد، نشان می‌دهد ۵۶ درصد صهیونیست‌ها بر این باورند که چه بسا رویدادی مثل حمله به ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن در سرزمین‌های اشغالی هم روی دهد.

بر اساس این نظرسنجی ۷۷ درصد کسانی که معتقدند چنین حادثه‌ای در رژیم صهیونیستی روی خواهد داد وابسته به حزب چپ میانه و ۲۸ درصد آن‌ها حامیان حزب راست هستند.

این تحولات در سایه بالا گرفتن بحث‌ها در داخل فلسطین اشغالی درباره امکان تکرار سناریوی یورش به کنگره آمریکا صورت گرفت، به طوری که گروه‌های راست حامی ترامپ با شرم اقدام روز چهارشنبه گذشته رئیس جمهور شکست خورده (در انتخابات) را محکوم و در عین حال تاکید کردند نتانیاهو، ترامپ نیست و امکان ندارد او به حامیان خود دستور دهد به کنست یورش ببرند.

در همین حال باراک راوید، تحلیلگر مسائل سرزمین‌های اشغالی در پایگاه خبری والا گفت: نتانیاهو در کارزار‌های انتخاباتی که در دو سال گذشته برگزار شد، به شیوه‌ای بسیار مشابه ترامپ رفتار کرد و عملا مشروعیت انتخابات دموکراتیک را از بین برد و با این ادعا که دستگاه قضایی، اتهام‌های دروغین علیه او ارائه کرده است، حامیان خود را علیه آن (دستگاه قضایی) تحریک کرد، او همچنین از پلیس اسرائیل که با دادستانی کل اسرائیل در افشای ارتشا و خیانت در امانت نتانیاهو تبانی کرده بود، انتقاد کرد.

راوید در گفتگو با شبکه ۱۲ افزود: به هیچ وجه بعید نمی‌داند که اسرائیل هم شاهد رویداد‌های چهارشنبه گذشته در واشنگتن باشد.

وی افزود: نتانیاهو در قلب ساختمان دادگاهی که در آن محاکمه می‌شود، به تحریک علیه شفافیت دستگاه قضایی اسرائیل اقدام کرد؛ موضوعی که این نگرانی را ایجاد کرده است که او برای انجام دادن برخی کار‌های غیرقانونی آماده می‌شود تا قدرت را از دست ندهد.

بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان به این باور رسیده اند که اگر چه ترامپ در سیاست خارجی برای صهیونیست‌ها خوب بود، دوستی نتانیاهو با ترامپ به سبب رفتار‌های اراذل و اوباش حامی او، نتیجه منفی برای تل آویو داشته است و چه بسا رژیم صهیونیستی هم به زودی شاهد چنین رویدادی باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو کنگره آمریکا رژیم صهیونیستی محل اقامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۴۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت به بازیگر جنجالی

دریافت 8 MB

به گزارش همشهری آنلاین، ترامپ متهم است که از طریق وکلای خود به استورمی دنیلز بازیگر فیلم های مستهجن حق السکوت پرداخته است.

کد خبر 847274 برچسب‌ها خبر ویژه فیلم و سریال ایرانی دونالد ترامپ

دیگر خبرها

  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • فیلم/ انتقال بقایای موشک ایران توسط بالگرد اسرائیلی
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • (ویدئو) ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده «حق السکوت»
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت به بازیگر جنجالی
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت برای فیلم‌های مستهجن !
  • ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)/ محدودیت‌ها در قدس اشغالی برای نمازگزاران
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی