Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،جهرمی معاون عملیات و نظارت بر بورس کالا صبح امروز در برنامه سلام صبح بخیر رادیو ایران درباره بورس کالا توضیح داد: سال ۹۷ ستاد تنظیم بازار تشکیل شد و مصوباتی را عملیاتی کرد. این مصوبات و اختیارات تا سال گذشته اعتبار داشت و برای سال جدید، اختیارات تفویض نشد و لذا دیگر جایگاه قانونی نداشت و ما طبق مصوبات وزارت صمت و شورای عالی بورس عمل کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از تیرماه جلسات متعددی با دکتر نهاوندیان برگزار شد و در نهایت شیوه نامه‌ای برای زنجیره فولاد در نظر گرفته شد که مورد وفاق بود. مشکل از جایی شروع شد که بعد از تصویب شیوه نامه قیمت‌های جهانی شروع به افزایش کرد و به پیروی از آن، قیمت‌های داخلی هم بالا رفت.

جهرمی در ادامه تصریح کرد: کالا‌های تجاری فولاد به اسم قراضه از گمرک خارج می‌شود. سال ۹۷ قیمت‌ها را در بورس نگه داشته و با توجه به افزایش قیمت ها، آن را بالا نبردیم نتیجه این شد که بعد از دو ماه، در کالا‌های مختلف اعم از فولاد و پتروشیمی شاهد قاچاق گسترده بودیم.

وی در ادامه گفت: ما مجبورشدیم، با ارزی که منابعش تامین نبود همان کالا‌ها را به کشور برگردانیم.

معاون عملیات و نظارت بر بورس کالا در پایان خاطر نشان کرد: طبق قوانین موظفیم دیتای خرید و فروش را به نهاد‌های مختلف ارائه دهیم، ولی ما فقط وظیفه ارائه کامل اطلاعات داشتیم و سامانه جامع انبار‌ها و سامانه جامع تجارت در دسترس مانیست و وزارت صمت وظیفه نظارت را برعهده دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بورس کالا فولاد قیمت ها کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۵۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد

قاسم لالائیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه روز گذشته یگان حفاظت شهرستان مهدیشهر با همکاری نیروی انتظامی فولاد محله متوجه حضور کامیونت مشکوک شدند، ابراز داشت: بازرسی از این خودرو منجر به شناسایی دو تن چوب تاغ شده است.

وی ضمن بیان اینکه با توجه به نبود مدارک معتبر راننده دستگیر شد، افزود: چوب‌های تاغ به اداره منابع طبیعی منتقل و خودرو نیز روانه توقیف و روانه پارکینگ شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی مهدیشهر ضمن بیان اینکه با هر گونه تخلف در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست به شدت برخورد می‌شود، ابراز داشت: حفظ منابع طبیعی در ادامه حیات انسان در کره زمین اثرگذار است لذا همه در برابر حراست از آن مسئول هستند.

لالائیان در ادامه اضافه کرد: تخریب هر گونه حیاتی در عرصه منابع طبیعی صدمات جبران ناپذیری را به طبیعت وارد می‌کند که در بسیاری از موارد جبران آن با چالش‌ها و هزینه کردهای بسیار همراه است.

وی افزود: وجود گونه‌های مختلف گیاهی تثبیت خاک را به دنبال دارد که در صورت حذف آنها باعث شکل‌گیری غبار و کوچ اجباری و بروز ناامنی خواهد شد لذا باید با تخریب کنندگان منابع طبیعی برخوردهای لازم صورت گیرد.

کد خبر 6095065

دیگر خبرها

  • معاملات مسکن به این روش عجیب انجام می‌شود
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفت‌وگو با قدس عنوان کرد؛ طلافروشان با سامانه جامع تجارت مشکل دارند نه سامانه مودیان
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفت‌وگو با قدس: طلافروشان با سامانه جامع تجارت مشکل دارند
  • رئیس اتحادیه در گفت و گو با قدس: طلافروشان با سامانه جامع تجارت مشکل دارند
  • مسن‌ترین بازیکن لیگ برای طلسم‌شکنی برگشت
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد
  • قیمت دوربین مدار بسته بیسیم با برد بالا ؟ + انواع آن