Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@03:23:34 GMT

نرم‌افزار مهر قرآن عرضه شد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۵۱۴۴

نرم‌افزار مهر قرآن عرضه شد

نرم‌افزار مهر قرآن مشتمل بر ۱۹۲ جلد از آثار محمدعلی رضایی‌اصفهانی و مجموعه آثار مرکز پژوهشی قرآن کریم المهدی ازجمله تفسیر قرآن، ترجمه قرآن، تفسیر علمی قرآن، روش تفسیر و اعجاز قرآن، عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، نرم‌افزار مهر قرآن که با همکاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) و مرکز تحقیقات قرآن کریم المهدی(عج) تولید شده بود، عرضه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

متن کامل ۹۶ عنوان کتاب در ۱۹۲ جلد از آثار محمدعلی رضایی‌اصفهانی و مجموعه آثار مرکز پژوهشی قرآن کریم المهدی به زبان فارسی، عربی، انگلیسی، اردو، ترکی و تاجیکی، محتوای علمی این نرم‌افزار را تشکیل می‌دهد.

 

خداشناسی، تفسیر قرآن، ترجمه قرآن، تفسیر علمی قرآن، روش تفسیر، اعجاز قرآن، امام‌شناسی قرآنی، شبهه‌شناسی قرآنی، پرسش و پاسخ‌های قرآنی جوانان، قرآن و علوم انسانی، قرآن و علوم طبیعی (ریاضیات، هنر، نجوم، مدیریت، تربیت و پزشکی)، قرآن و مستشرقان و انس با قرآن از جمله موضوعاتی است که این نرم‌افزار حول آن‌ها به ارائه محتوا پرداخته است.

 

همچنین ازجمله کتاب‌هایی که نرم‌افزار مهر قرآن در اختیار کاربر قرار می‌دهد می‌توان به کتاب تفسیر قرآن مهر (۲۴ جلد)، پرسش و پاسخ‌های قرآنی جوانان (۱۲ جلد)، پژوهشی در اعجاز علمی قرآن (۲ جلد) و بررسی مبانی کتاب نقد قرآن (۲ جلد)، اشاره کرد.


 

مجموعه سخنرانی‌های رضایی‌اصفهانی و کارگاه‌های برگزار شده در مرکز پژوهشی قرآن کریم المهدی به همراه تصاویری از مدارک و آثار علمی، چهره‌ها و شخصیت‌ها، سفر‌ها و جلسات انجام‌شده از سوی این مرکز در بخش «نگارخانه» این نرم‌افزار ارائه شده است.نرم‌افزار مهر قرآن عرضه شد

 

جست‌وجو به روش‌های گوناگون در الفاظ و عبارات متن و فهرست کتاب‌های برنامه، قابلیت ارتباط و مقایسه بین متون، امکان محدود کردن دامنه نمایش و جستجو، دسترسی متن قرآن کریم، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت‌نامه و نیز امکان یادداشت‌برداری از جمله قابلیت‌های پژوهشی نرم‌افزار مهر قرآن است.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: مهر قرآن نرم افزار حج و زیارت قرآن کریم المهدی عرضه شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۵۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل

اولین نمایشگاه ملی قرآن کریم با شعار "جامعه افغانی، تربیت قرآنی" به مدت هفت روز باهدف انس با قرآن و ترویج معارف قرآنی در قصر دارالامان کابل برگزار شد.

عبداللطیف نظری؛ معین مسلکی وزارت اقتصاد طالبان، این نمایشگاه را در ترویج ارزش‌های اسلامی و معارف قرآنی مهم خواند و گفت: مهم‌ترین رسالت ما این است که نسل جوان ما با ارزش‌های اسلامی و قرآنی آشنا شوند.

او گفت: اگر به ارزش‌های قرآنی عمل کنیم، همواره به‌عنوان یک ملت سرفراز باقی خواهیم ماند.

مفتی شفیع الله ثاقب، رییس دعوت و ارشاد وزارت سرحدات، اقوام و قبایل حکومت طالبان هم در این نمایشگاه گفت: قرآن کریم کتابی است که تا قیام قیامت ماندگار و راهنمای بشریت خواهد ماند.

او نیز بر اتحاد مردم تاکید کرد و گفت: قرآن کریم محور وحدت و اخوت میان امت اسلامی است

این نمایشگاه با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقام‌های حکومتی گشایش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آزمون تخصصی حفاظ قرآن کریم در گلستان برگزار می شود
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • مطهری؛ مدافع کیان سیاسی قرآن کریم
  • امام صادق(ع) و عبور از دوگانه‌های باطل
  • (تصاویر) نخستین نمایشگاه قرآن کریم حکومت طالبان
  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب