Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، این تفاهم نامه همکاری بین "دهقانی ‌فیروزآبادی" معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای هیات مدیره شرکت مادرتحصصی صندوق حمایت صنایع پیشرفته امضا شد.

"شهیاد آبنار" عضو هیات مدیره صحا درباره مفاد این تفاهمنامه گفت: در قالب این تفاهم‌نامه، ارائه خدمات بین صندوق و دانشگاه آزاد در بخش‌های مختلف تسهیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه صندوق پژوهش و نوآوری دانشگاه آزاد مجموعه‌ای نوپاست، شرایط برای تعامل و هم افزایی با صندوق حمایت ازصنایع پیشرفته مهیاست و با توجه به این که برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پس از تشکیل و بلوغ، تمایل به خروج از دانشگاه و پیوستن به صنعت دارند، ما می‌توانیم این فضا را برای آن‌ها فراهم کنیم.

آبنار ادامه‌داد: علاوه بر تسهیلات و ضمانت‌نامه، صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، ارزیابی طرح‌ها و خدمات کارشناسی را نیز در دستور کار دارد که این مهم از طریق بدنه توانمند در حوزه کارشناسی انجام می‌شود.

این عضو هیات مدیره صحا با بیان این‌که بدنه کارشناسی ما نیازمند برخی افراد و شرکت های توانمند است، تصریح کرد: برای رفع این نیاز ما می‌توانیم از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد بهره بگیریم و در قالب این تفاهمنامه خدماتی به دانشگاه در حوزه ارزیابی و کارشناسی ارائه دهیم.

آبنار، با ابراز خرسندی از تشکیل صندوق فناوری و پژوهش دانشگاه آزاد خاطرنشان‌کرد: می‌توان با تعریف و ایجاد خط کارگزاری برای صندوق در قالب قرارداد، شرکت‌های دانش‌بنیان را که عمده مشکل آن‌ها بحث نقدینگی است، تحت پوشش قرار داد.

"مهدی فرنیان" عضو هیات مدیره و مدیر اداری و مالی صحا نیز در این جلسه با اشاره به خدمات قابل ارائه این شرکت برای خدمت به مجموعه های فناور دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در حوزه ارزیابی طرح ها می توان از ظرفیت نیروهای توانمند دانشگاه آزاد در بدنه کارشناسی طرح ها استفاده کرد و این آمادگی وجود دارد تا اساتید و نیروهای دانشگاه با صندوق وارد تعامل شوند.

دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز امضای تفاهم‌نامه همکاری را بسیار مهم ارزیابی کرد و بیان‌داشت: طی یک سال و نیم گذشته از راه اندازی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری این دانشگاه، بر این اعتقاد بوده و هستیم که دانشگاه‌ها باید وارد نسل سوم کارآفرینی شوند و با تعامل سازنده با مجموعه‌هایی مثل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته امیدواریم این مساله سرعت بیشتری به خود بگیرد.

به گزارش ایرنا، پیشتر مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) اعلام‌کرد: در ۹ ماهه امسال یک‌هزار و ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات مصوب داشتیم که به ۵۷ شرکت پرداخت شده یا در مراحل پرداخت است.

حمایت مالی و اعتباری از بخش خصوصی و تعاونی در زمینه تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با اعطای تسهیلات مالی با نرخ ترجیحی، صدور انواع ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری خطرپذیر غیرمستقیم و ارائه خدمات کارشناسی، از جمله خدمات این صندوق است.

برچسب‌ها دانش بنیان تسهیلات بانکی وزارت صنعت معدن و تجارت دانشگاه آزاد اسلامی شرکت دانش بنیان نقدینگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانش بنیان تسهیلات بانکی وزارت صنعت معدن و تجارت دانش بنیان تسهیلات بانکی وزارت صنعت معدن و تجارت دانشگاه آزاد اسلامی شرکت دانش بنیان نقدینگی اخبار کنکور دانشگاه آزاد اسلامی صندوق حمایت صنایع پیشرفته دانش بنیان هیات مدیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر گفت: با هدف توسعه مناسبات دو کشور در حوزه برق و انرژی نشستی در شرکت توانیر برگزار و طی آن دو طرف در خصوص توسعه ظرفیت‌های مشترک، روند تسهیل تأمین منابع مالی احداث طرح خط سوم ارتباطی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

اقلیمی با بیان اینکه با احداث و بهره برداری از خط مذکور ظرفیت ارتباط الکتریکی بین دو کشور همسایه به حدود سه برابر افزایش می‌یابد، خاطرنشان ساخت: در این زمینه مطابق مناقصه برگزار شده از سوی طرف ترکمنی، پیمانکار ایرانی انتخاب و مقرر شده تا احداث بخش ترکمنستان خط انتقال سرخس (ایران) - ماری (ترکمنستان) به طول ١٥٥ کیلومتر تا دو سال آینده احداث و تکمیل شود.

وی یادآور شد: بخش ایرانی این خط انتقال پیش از این احداث و تکمیل شده است.
مدیر کل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر در همین زمینه اضافه کرد: با احداث و تکمیل خط مذکور، ترانزیت برق ترکمنستان به کشورهای ثالث از طریق شبکه سراسری برق ایران نیز در دستور کار دو طرف قرار خواهد گرفت.

به گفته اقلیمی، همچنین در جهت راهبرد توسعه و تقویت همکاری با کشورهای همسایه در زمینه صدور کالا و تجهیزات برقی و خدمات فنی مهندسی بین دو طرف مذاکراتی انجام و توافق شد از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی شرکت‌های فعال و توانمند ایرانی در این بخش استفاده شود. در این نشست همچنین تطبیق حساب‌های مالی میان دو کشور انجام و نهایی شد.

کد خبر 6087463 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • رئیسی: ایران کشوری پیشرفته و فناور است/ برای صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا آماده‌ایم
  • رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فناور است
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری