Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@22:56:55 GMT

خیریه واشنگتن - لندن!

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۵۷۰۵

خیریه واشنگتن - لندن!

اگر فرض کنیم که هیچ سیاست و گرایشی در میان نباشد، سوال این است که چرا ایالات متحده آمریکا حاضر است واکسن فایزر را به رقم انبوه به ایران بدهد؛ اما با تولید انبوه در اختیار مردم خودش قرار ندهد؟

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید محمد حسین حسینی؛ درحالی بحث واکسن کرونا داغ شده است که اگر سوابق و ماهیت‌های شیوع انواع ویروس‌ها در جهان را نگاهی بیندازیم، تقریبا می‌توان رد پا‌های مشابهی یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بحث پر تب و تاب این روزها، بحث خرید یا ساخت واکسن کووید ۱۹ است.

زمزمه‌هایی در کشور به گوش رسید که مقامات قصد خرید و واردات واکسن‌های کرونا از کشور‌های مبدا آن یعنی آمریکا یا واسطه‌های آن دارند. شرکت فایزر چندی پیش مدعی شد که توانسته است واکسن کووید ۱۹ را بسازد، اما مقامات کاخ سفید، با تهدید توانستند مهر تایید بر صحت و سلامت این واکسن بزنند. مدیر سازمان غذا و داروی آمریکا چندی پیش مدعی شده بود که از کاخ سفید به ما گفتند یا واکسن فایزر را تایید کنید یا استعفا بدهید!

این درحالی است که اگر به سوابق شرکت فایزر نگاهی بیندازیم، خواهیم دید که پرتخلف‌ترین و مورد دار‌ترین شرکت داروسازی در جهان، همین شرکت فایزر است. از تغییر دستورات دارویی تا تجویز یک درمان برای یک عمومیت، از جمله تخلفات آشکار این شرکت است. به عنوان مثال داروی نورونتین که تنها برای کنترل تشنج کاربرد دارد را برای درمان اختلال روانی دوقطبی نیز تجویز کرده بودند. ناگفته نماند، یکی از سیاست‌های شرکت فایزر یا بهتر بگویم؛ سیاستمداران و سیاستگذاران آمریکایی، این است که با اقدام به دخل و تصرف در دستورات دارویی، یکسری تغییر کاربری‌ها در آن دارو‌ها ایجاد می‌کنند. سپس با عناوین مختلفی، جهت تست و تایید، آن داروهارا وارد کشور‌های رده پایین‌تر «غالبا جهان سوم» می‌کنند. ازاین طریق، چند جنبهٔ ایالات متحده آمریکا تامین و ارضا می‌شود.

یکی این که در جامعه بین الملل مدعی می‌شود که ما «آمریکا» بشر دوست بوده و در راستای سیاست‌های بین المللی به کشور مقصد کمک کرده ایم. دوم این که، در راستای ارسال دارو؛ سفارت آمریکا و یا عوامل آن، اقدام به اخذ و تامین خواسته‌هایی می‌کنند. یا امتیاز‌های سیاسی دریافت می‌کنند، یا امتیاز‌های دیگری که منافع آمریکا را در آن کشور دو چندان کند. در واقع ایالات متحده آمریکا، هیچگاه هیچ کاری را بدون دریافت چیزی انجام نمی‌دهد و در این دریافت، حداقل چیزی که به آن فکر می‌کند پولیست که دریافت می‌کند.

از نمونه سوابق آمریکا در تولید و تست ویروس ها، واکسن ها، دارو‌های جانبی و... می‌توان به مواردی از قبیل ویروس ایدز «HIV»، سفلیس، عوامل شیمیایی نارنجی و بعضا خردل‌های جهش یافته نام برد. با کمی جستجو در پایه‌ترین رکن‌های ارتش آمریکا می‌توان فهمید که بیشتر درخلال جنگ ها، سربازانی که دچار جراحت می‌شدند؛ نوعی موش‌های آزمایشگاهی‌ای بودند که در اختیار آزمایشگر‌های آمریکایی قرار می‌گرفتند. حتی در این موارد، به مردم خودشان نیز رحمی نداشته اند.

اما، مسئله این است که تولید کنیم یا وارد کنیم؟ اگر فرض کنیم که هیچ سیاست و گرایش و ...‌ای درمیان نباشد، سوال این است که چرا ایالات متحده آمریکا حاضر است واکسن فایزر را به رقم انبوه به ایران بدهد، ولی با تولید انبوه در اختیار مردم خودش قرار ندهد؟ یعنی یک شبه، ایالات متحده آمریکا خیرخواه مردم ایران شده و قید مردم خودش را زده است؟

آمریکایی که تحریم‌های سخت دارویی علیه جمهوری اسلامی ایران را پیاده کرده است و حتی از رسیدن حداقل پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای به ایران جلوگیری می‌کند، چطور می‌شود که به فکر ایران افتاده و می‌خواهد واکسن کرونا به آن بدهد؟ آیا سلام گرگ بی طمع است؟

واکسن فایزر پس از تست، عوارض جانبی فراوانی داشته. از جمله: سرگیجه، فلج شدگی اندام‌ها «به ویژه صورت»، توهم، ابتلای سریع‌تر و زودتر به کرونا، مرگ فرد و... براستی اگر آمریکا خیرخواه باشد، ابتدا مردم خودش و کشور خودش را از این فضاحت کشتار و آمار سهمگین کرونایی‌ها نجات می‌دهد. نه اینکه بیاید و بگوید بفرمایید این واکسن‌های ما، برای مردم عزیز ایران!

مطمئن باشید در پس این خیرخواهی کلاغ و روباهی، آمریکا امتیاز‌هایی را خواهد گرفت که آنچنان پافشاری می‌کند که اصطلاحا «پولاد کوبند آهنگران». متاسفانه به دولت و دستگاه دیپلماسی‌ای که حیثیت ایران را با برجام برده اند، نمی‌شود اعتمادی کرد که، چه می‌دهند تا واکسنی آلوده بخرند!

رهبر معظم انقلاب، امام خامنه‌ای مدظله‌العالی با جملات کوبنده سخنرانی اخیر خود؛ عملا نقشه‌های شوم آمریکا و انگلیس را در ارسال واکسن‌های آلوده خنثی کردند. اما جای تاسف این است که مسئولین وزارت بهداشت و متخصصین ما، سوابق و کارنامه‌های آلوده این کشور‌ها را نمی‌دانند که قصد واردات داشته اند؟ یا شاید برای انجام فریضه تست انسانی داوطلب شده اند؟

یعنی اگر رهبر انقلاب منع واردات را اعلام نمی‌کردند، امروز شاهد برجام‌های بعدی و پیاده شدن تست واکسن آلوده فایزر در کشور بودیم؟ پروژه ایالات متحده آمریکا در ارسال و تزریق واکسن‌های آلوده خارجی به جمهوری اسلامی ایران از چندماه قبل‌تر رسما کلیک خورده بود. شاید بتوان گفت یکی از دلایل ترور شهید دکتر فخری زاده، همین نزدیک شدن به دستیابی به واکسن ایرانی این ویروس بود.


در ادامه این پروژه، شاهد بودیم که پس از ساخت واکسن ایرانی این ویروس؛ چطور دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای همسو با آمریکا و غرب، اقدام به تخریب این دستاورد بزرگ کردند. دراین بین، عده‌ای خودتحقیر کن نیز هیزم بیشتری در شعله‌ها افکندند. اما رهبری بادرایت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی باردیگر، نقشه‌های شوم دشمن را نقش بر آب کرد. یقینا بدانید اگر نبود این اقدام قاطع رهبری، امروز شاهد آلوده شدن هموطنان و عوارض این واکسن‌ها بودیم.

 

اما این واردات محدود به آمریکا نیست، بلکه انگلیس نیز همچون آمریکا کارنامه‌ای مشابه دارد. از اوضاع وخیم شیوع ویروس و کشتار در آن گرفته، تا موج جدید ویروس کرونا که معروف به کرونای انگلیسی است. در حقیقت، انگلیس و آمریکا جز منبع پرورش ویروس و آلودگی و جنایت در دنیا، هیچ چیز نیستند.

اما مسئله مهم این است که امام خامنه‌ای مدظله‌العالی فرمودند اگر از جای مطمئن واکسن مطمعن وارد کردید مانعی ندارد. باید دقت داشت که دفعات زیادی بوده که آمریکا و انگلیس و این قبیل کشورها، واکسن‌ها و موارد آلوده دارویی خود را از طریق کشور‌های واسطه به عناوین مختلف وارد کشور‌های مقصد کرده اند. یعنی چنان نشود که مسئولین از فلان کشور واکسن وارد کنند و بگویند که مطمئن است، فردا همان فایزر از آب دربیاید!

کلام آخر این که، اتکا به توان داخلی همیشه جوابگوی مسائل ما بوده است. نگذاریم سیاست زدگی‌های عده‌ای مسئول، باعث ایجاد بحران در مملکت شود؛ چرا که گاهی منافع سیاسی، کمترین ارزشی برای ارزش‌ها و انسانیت قائل نیستند.

 

سید محمد حسین حسینی - دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسن آمریکایی انگلیسی یادداشت دانشجویی ایالات متحده آمریکا واکسن فایزر شرکت فایزر مردم خودش واکسن ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۵۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ اعتراضات ضداسرائیلی در آمریکا

برپایی چادرهای تحصن دانشجویان حامی فلسطین در محوزه دانشگاه واشنگتن در شهر سیاتل آمریکا به رغم هشدار و مخالفت مسئولان دانشگاه/ زوما دستگیری دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه فلوریدای جنوبی در شهر تامپا ایالت فلوریدا آمریکا/ زوما نیروهای گارد ایالتی مشغول مقابله با دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه تگزاس در شهر آستن ایالت تگزاس آمریکا/ زوما مسابقه سومو (کشتی سنتی ژاپنی) با گریه بچه در معبد "سنسوجی" در شهر توکیو/ رویترز دستکم 120 کشته در اثر سیل ناشی از شکستن یک سد در مرکز کنیا/ رویترز و خبرگزاری فرانسه شعار "پایان صهیونیستم" در کنار چادرهای تحصن دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه ایالتی " اِوِرگرین" در واشنگتن آمریکا/ رویترز "صهیونیسم یعنی تروریسم" شعاری در جریان اعتراضات ضداسرائیلی دانشجویان در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا/ رویترز جلسه محاکمه 9 مرد در دادگاهی در شهر اشتوتگارت آلمان به اتهام توطئه ادعایی برای سرنگونی دولت آلمان و احیای امپراتوری آلمان/ ایستگاه قطارهای سریع السیر در شهر نانجینگ چین/ DDP مسابقات دو نیمه ماراتون در مسکو/ تاس کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ از جشن قهرمانی اینترمیلان تا روز نخل مسیحیان ارتدوکس

دیگر خبرها

  • هفتمین کاروان کمک‌های مصر راهی غزه شد
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات ضداسرائیلی در آمریکا
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)