Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: مردم دارالمحسنین و دارالمومنین همدان امسال ۶۳ درصد بیشتر از پارسال به نیازمندان کمک کردند. - اخبار استانها -

پیمان ترکمانه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان ، ضمن قدردانی از مردم شریف استان به دلیل حمایت‌های مؤثر و مستمر از نیازمندان اظهار داشت: خیرین و نیکوکاران در 9 ماهه امسال 87 میلیارد تومان به‌ عناوین‌ مختلف به این نهاد اهداء کرده‌اند که این رقم نسبت به دوره مشابه سال قبل 63 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه افزایش کمک‌های مردم بیانگر حسن اعتماد آنان به کمیته امداد و نشانگر انسان‌دوستی و فرهنگ بالای دینی مردم استان است، افزود: این کمک‌ها به‌طور کامل و به‌صورت مستقیم و در سریع‌ترین زمان ممکن به نیازمندان آبرومند تقدیم شده و باعث رفع مشکلات فراوانی از زندگی آن‌ها شده است.

ترکمانه گفت: کمک‌های مردم تحت عناوین مختلفی مانند صدقه، زکات، کمک مستقیم به ایتام در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین و سایر عناوین به نیازمندان تقدیم شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان بیان کرد: کمیته امداد با هدف توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت، علاوه بر پرداخت مستمری ماهیانه به مددجویان، خدمات متنوع دیگری از قبیل ساخت مسکن، ارائه خدمات درمانی، ارائه خدمات تحصیلی و آموزشی، ایجاد اشتغال، ارائه خدمات حقوقی و قضائی، اهداء جهیزیه، پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه و غیره نیز به نیازمندان ارائه می کند که ارزش ریالی این خدمات در 9 ماهه امسال 628 میلیارد تومان بوده است.

ارائه بسته خدمتی به خانواده‌های دارای چندقلو توسط کمیته امدادکمیته امداد امروز در حال مبارزه در تمام صحنه‌‎های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استچالش‌های کمیته امداد افزایش هزینه‌های خدمات‌رسانی و کاهش اعتبارات دولتی است

ترکمانه با بیان اینکه خدمات به دو شکل بلاعوض و وام قرض‌الحسنه به مددجویان ارائه می‌شود، عنوان کرد: سهم کمک‌های مردمی در این خدمات قریب به 14 درصد بوده و سایر منابع لازم برای حمایت از محرومان، از محل کمک‌های دولت و مجلس و منابع اختصاصی تأمین‌شده است.

انتهای پیام/745/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمک های مردم کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۶۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، محمدرسول شیخی‌زاده در جشن توانمندسازی مددجویان زیرپوشش استان گفت: یکی از مشکلات اساسی جامعه بحث اشتغال است که کمیته امداد به عنوان یک نهاد اجتماعی و حمایتی امروز با بحث ایجاد اشتغال و انجام کار‌های ارزشمند در این حوزه دو هدف؛ کمک به رفع معضل بیکاری در سطح جامعه و کمک به توانمندسازی خانواده‌ها با حفظ کرامت و شرافت انسانی را دنبال می‌کند.

او به حوزه اشتغال اشاره و تأکید کرد: جشن توانمند سازی بیش از ۴ هزار ۵۹۸ خانوار که ۳ هزار ۱۴۴ خانوار مربوط به سال گذشته و بقیه مربوط به سال ۱۴۰۱ است، روز گذشته برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه به واسطه ایجاد فرصت شغلی ۶ هزار ۷۴۸ نفر دارای شغل شدند، افزود: سال گذشته ۶ هزار ۴۴۵ نفر با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش کسب کردند و ۴۳۳ نفر از طریق کاریابی‌ها مشغول کار شدند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور هم گفت: از برنامه‌های در دست اقدام کمیته امداد این است که در کل کشور ۱۱۰ هزار خانوار را از طریق اشتغال، به توانمندسازی برسانند.

صباغیان تصریح کرد: مأموریت اصلی کمیته امداد از ابتدای تشکیل رسیدگی به امور معیشتی و نیاز‌های روزمره مردم بود، اما پس از تاسیس این نهاد مقدس روز به روز با نگاه تحولی که در مجموعه کمیته امداد داشت پویایی خود را حفظ کرد و امروزه نگاه می‌کنیم که از یک نهاد صرفا حمایتی به یک نهاد توانمندساز تبدیل شده است.

به گفته وی، جشن خودکفایی قریب به ۵ هزار خانوار در استان همدان برگزار شد که کمیته امداد از طریق برنامه‌های متنوع توانمندساز که در دستور کار خود داشت با کمک همه مجموعه‌ها، خیرین و دولت مردمی رقم می‌زند.

دیگر خبرها

  • امداد خودرو جاده‌ای شبانه روزی همدان
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • خدمات رسانی به مردم رویکرد اصلی دولت سیزدهم است
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت