Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- انتشار هرگونه کلیپ سرقت و زورگیری بر اساس قانون جرائم رایانه‌ای در فضای مجازی جرم است و کسی حق ندارد این کلیپها را در فضای مجازی منتشر کند.

سردار مهدی حاجیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرقت در هر جامعه‌ای روی می‌دهد و در هیچ جامعه‌ای و در هیچ مکانی از جهان آمار سرقت صفر نیست.

وی افزود: بر اساس آمار گفتیم که سرقت‌های خرد در ۹ ماهه امسال افزایش پیدا کرده، در وقوع سرقت علل‌های زیادی نقش دارند، فقر و بیکاری باعث افزایش سرقت می‌شود اما باید پرسید آیا نیروی انتظامی در بحث فقر و بیکاری و ایجاد کار نقش دارد؟

سخنگوی ناجا گفت: ما در پیشگیری وضعی نقش داریم اما این نقش کم است، ما شفاف هستیم و بر مبنای شفافیت پیش می‌رویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی ناجا درباره افزایش برخورد پلیس با اوباش گفت: اوباش‌گری خط قرمز پلیس است، ما در دسته‌بندی‌ها اوباش را طبقه‌بندی کرده بودیم اما این به معنای افزایش اوباش نیست، برخورد با اوباش مطالبه مردم است، نیروی انتظامی اجازه نمی‌دهد که معدود قانون‌شکنان در جامعه رعب و وحشت ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه قانون بکارگیری سلاح وضعیت پلیس را مشخص کرده، گفت: قانون به پلیس اجازه داده که پس از انجام ترتیبات و ایست و.. از سلاح خود برای زمین‌گیر کردن متهم استفاده کند و هیچ اقدام پلیس بر خلاف قانون انجام نمی‌شود، اجازه نمی‌دهیم امنیت خدشه‌دار شود و اگر به امنیت خدشه وارد شود، ترمیم آن بسیار سخت است.

سردار حاجیان تعامل پلیس و قوه‌قضاییه را بسیار خوب ارزیابی، توصیف و بیان کرد: بر مبنای درخواست قضائی پلیس در پرونده‌ها ورود پیدا می‌کند و پلیس و دستگاه قضائی پشتیبان یکدیگر هستند.

حاجیان درباره انتشار تصاویر وقوع سرقت و زورگیری نیز متذکر شد: انتشار هرگونه کلیپ سرقت و زورگیری بر اساس قانون جرایم رایانه‌ای در فضای مجازی جرم است و کسی حق ندارد این کلیپ‌ها را در فضای مجازی منتشر کند.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه افرادی به عنوان لیدر در حوزه شرط‌بندی در خارج از کشور شناسایی و برای آنها اعلان‌قرمز حکم جلب صادر شده، بیان کرد: استرداد مجرمان فرآیندی سیاسی، قضائی و پلیسی است که باید اقدامات در هر سه حوزه انجام شود اما ما با پلیس دیگر کشورها تعامل خوبی داریم.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۶۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سردار جهانبخش در تشریح این خبر گفت: به دنبال بروز یک حرکت غیر قانونی توسط تعدادی از مخلان نظم و امنیت عمومی در فلکه پل قویون ارومیه و بازنشر تصاویر نامطلوب این رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی، بلافاصله پلیس امنیت عمومی انتظامی استان با تیم ویژه مبارزه با اراذل و اوباش رسیدگی به موضوع را شروع کرد.

وی افزود: تمامی افراد مرتبط با این موضوع شناسایی شده و شب گذشته با هماهنگی مرجع قضایی تعداد ۶ نفر از عناصر اصلی دستگیر شده و با حمایت مرجع قضایی برنامه ریزی شده که برخورد قانونی قاطعی با این اشخاص صورت گیرد.

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: مطمئنا پلیس به هیچ وجه، حرکات این چنینی را تحمل نخواهد کرد و در همان لحظات اولیه برخورد قاطع صورت خواهد پذیرفت و اخطار می دهم به کسانی که ادعای اراذل و اوباش و یا قلدرمآبی می کنند اگر درصحنه پلیس با آنها مواجه شود برخورد کوبنده تری با آنها خواهیم داشت.

 

 

دیگر خبرها

  • دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه
  • دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد
  • دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • دستگیری عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش
  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!
  • نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟