Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولید واکسن کرونا محصول مشترک ایران و کوبا، به رغم تحریم‌های امریکای به مرحله کارآزمایی بالینی رسیده و حالا تمامی نقشه‌های آمریکایی‌ها برای بستن دست ایران نقش بر آب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایران و کوبا از سال‌های بسیار دور با یکدیگر روابط تجاری و سیاسی نزدیکی داشته‌اند و در دهه گذشته میان این دو کشور سندهای همکاری امضاشده و هر یک در کشور دیگری سفارت خود را برپا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوبا از دیرباز تحت تحریم آمریکا بوده و در چنین شرایطی توانسته به یکی از کشورهای قدرتمند در حوزه بهداشت و درمان تبدیل شود، آن‌گونه که امروز این کشور به‌عنوان یکی از کشورهای پیشگام در توسعه داروهای معالجه سرطان ریه تبدیل‌شده است.

تهران و هاوانا -این دو متحد دیرینه- تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند و آمریکا راه ورود دارو به این کشورها را سد کرده است، ازاین‌رو دو کشور به‌رغم تحریم‌های شدید اعمال شده از سوی دشمن مشترک خود، سعی در شکوفایی و خودباوری در عرصه دارویی دارند.

 

 

مجموعه همکاری‌های تجاری و سیاسی ایران و کوبا تا جایی پیش رفته است که با شیوع ویروس کرونا، این دو برای انجام آزمایش و ساخت واکسن مقابله با کووید۱۹ تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند. آن‌طور که "پرنسا لاتینا" خبرگزاری کوبایی در گزارش خود از همکاری ایران و کوبا برای انجام مراحل تکمیلی کار آزمایی های بالینی واکسن کرونا مشترک بین دو کشور خبر داد.

پس از خبرگزاری کوبایی،  موسسه فینلای کوبایی بود که در توییتی نوشت: هم‌افزایی تهران- هاوانا باعث می‌شود مسیر ایمنی سازی علیه همه‌گیری در دو کشور به‌سرعت طی شود.

دراین‌باره نیز کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز گفت: همکاری‌های مشترک ایران (انستیتو پاستور ایران) و کوبا(مرکز ایمنی‌شناسی مولکولی و انستیتو فینلای کوبا) این بار برای تولید مشترک واکسن ‎کووید19 تداوم می‌یابد. این هم‌افزایی به دو کشور امکان می‌دهد تا در ایمن‌سازی علیه کرونا سریع‌تر حرکت کنند.

 

علیرضا وهاب زاده،مشاور وزیر بهداشت با اشاره به تولید مشترک واکسن کرونا از سوی ایران و کوبا، گفت: واکسن تولید مشترک انستیتو پاستور ایران و کوبا اولین مرحله کارآزمایی بالینی خود را با موفقیت به پایان رسانده و فاز دوم نیز در کوبا در حال انجام است و به زودی وارد فاز نهایی می شود.
 

 

بر همین اساس بود که واکسن "سوبرانا ۲" در دوم دی‌ماه سال جاری کار آزمایی بالینی را با انجام آزمایش بر روی نخستین داوطلبان آغاز شد.

 

رسانه‌های معاند درباره واکسن ایرانی-کوبایی چه گفتند؟

خبرگزاری العربیه روز گذشته در گزارشی بغض آلود و عاری از ادب و آداب رسانه ای خبر داده که رهبر ایران در سخنرانی زنده اخیر خود به واردات واکسن اشاره داشته است.

گزارش مورد بحث اضافه می کند: رهبر ایران در یک سخنرانی زنده تلویزیونی گفته است که «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی کرونا ممنوع است».

العربیه در گزارش مورد اشاره سعی در القای این ذهنیت به مردم ایران دارد که ایران به‌رغم مخالفت با تزریق واکسن آمریکایی و انگلیسی کرونا، قصد تهیه واکسن کرونا از کشور کوبا را دارد.

این در حالی است که بر اساس اظهارات مقام‌های مسئول تهران و هاوانا، کار ساخت واکسن مشترک ایران و کوبا آغازشده است.

 سخنان رهبر معظم انقلاب درباره ممنوعیت واردات واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی، بجز واکنش عربستان و برخی از مقامات عربی، واکنش‌های دیگری را نیز به دنبال داشت. مثلا سازمان عفو بین‌الملل در بخشی از بیانیه‌ای که به بهانه آغاز همکاری تهران-هاوانا صادر کرده، نوشته است: رهبر ایران با واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی کرونا مخالفت می‌کند و جان میلیون‌ها ایرانی را به خطر می‌اندازد.

واکنش کلی سازمان عفو بین الملل در حالی است که ایران از سوی آمریکا تحت تحریم‌های شدید همه‌جانبه و به‌ویژه تحریم دارویی قرار دارد. اما آن‌ها که خود را دایه مهربان‌تر از مادر می‌دانند، هیچ‌گاه به مسئله کمبود داروهای بیماران خاص و مرگ روزانه آنها در ایران به سبب تحریم های ظالمانه امریکا اشاره‌ای نکرده‌اند!

بی‌بی‌سی، نیز در گزارشی به همکاری ایران و کوبا برای ساخت واکسن تولیدی مشترک میان این دو کشور اشاره می‌کند.

این رسانه انگلیسی در بخش‌هایی از گزارش به نقل از "موسسه واکسن فینلِی کوبا" می‌نویسد: هدف "پیشرفت سریع‌تر در ایمنی سازی علیه کووید-۱۹ در هر دو کشور است"

بی‌بی‌سی همچنین می‌نویسد که رهبر ایران روز جمعه، واردات واکسن ساخت آمریکا و انگلیس را ممنوع کرده است. درواقع این رسانه با قرار دادن این عبارت‌ها در کنار هم سعی در اثبات این ادعا را دارد که بگوید ایران برای واکسیناسیون مردم خود، پس از دست رد زدن به واکسن‌های غربی، دست به دامن کوبای تحریم زده‌شده است.

 

 

رسانه بریتانیایی همچنین ادعایی را مطرح می‌کند که بارها از سوی مقام‌های ایرانی رد شده است؛ این رسانه در ادامه نوشته که آمارهای دولتی ایران می‌گویند کرونا جان ۵۶ هزار نفر را گرفته است، اما آمارهای واقعی بسیار بالاتر است.

در واقع رسانه‌های معاند و ضدانقلاب در تلاش بودند تا این گونه القا کنند که ایران با رد کردن واردات واکسن‌های انگلیسی و آمریکایی کرونا که به مراتب از دانش علمی پیشرفته تری نسبت به کوبا برخوردار هستند، در صدد است  واکسن کشور کوبا را روی مردم ایران تست کنند. در حالیکه چنین برداشت و تحلیلی کاملا غلط است و ایران و کو با با هم افزایی علمی خود به عنوان دو کشور که مورد تحریم های ظالمانه امریکا قرار گرفته اند، تنها به دنبال تولید واکسن کرونا با اتکا به توان داخلی دو کشور هستند. چنانکه مسئولان حوزه بهداشت و درمان ایران هم بر این رویه صحه گذاشتند و از تلاش برای هم‌‎افزایی با کوبا و ساخت یک واکسن مشترک بین دو کشور در توئیت های خود خبر دادند.

 

تلاش‌های فرا منطقه‌ای ایران برای مقابله با کرونا

ایران به‌رغم تحریم‌های همه‌جانبه ایالت متحده آمریکا توانسته در طول سالهای اخیر پیشرفت بسیار بزرگی را در عرصه علوم پزشکی و دارویی کسب کند. تلاش برای خودباوری و اتکای به علم متخصصان و پژوهشگران، عرصه پزشکی را بر آن داشت تا بتوانند در تولید واکسن کرونا گام‌های مثبتی بردارند. آن‌طور که امروز 8 پروژه تولید واکسن ایرانی کرونا در کشور از سوی محققان در حال پیگیری است که تمامی آن‌ها در حال  ورود به مرحله تست انسانی هستند. اخیرا هم ستاد اجرایی فرمان امام (ره) توانست واکسن ایرانی کرونا را پس از انجام تست حیوانی، وارد مرحله انسانی کند و پژوهش‌های آن را به اتمام برساند.

نکته حائز اهمیت  تلاش فرا منطقه‌ای ایران برای دستیابی به علومی است برای مقابله با کرونا؛ آن‌طور که طی همکاری با هاوانا توانسته است کارآزمایی بالینی واکسن " سوبرانا ۲" را آغاز کند.

این اقدام علاوه بر به دنبال داشتن خشم معاندان نظام و تلاش برای زیر سؤال بردن کیفیت و ساختار واکسن از سوی مخالفان نظام، سطح پیشرفت بین اللملی پزشکی ایران را به دنیا نشان داد چراکه کوبا یکی از کشورهای قدرتمند در عرصه پزشکی و تولید واکسن داخلی است و اغلب نیازهای دارویی خود را تأمین کرده است.

تولید مشترک واکسن کرونا با کوبا، می‌تواند موجب ارتقای علوم پزشکی ایران در سطح بین الملی باشد. از سویی دیگر هم راه صادرات داروهای ایرانی را به کشورهای فرا منطقه‌ای تحریم شده آمریکا باز کند، درواقع با این اقدام ایران و کوبا، تحریم‌های آمریکا و هدف این کشور که زمین گیر کردن دو کشور با سلاح تحریم بود، برای چندمین بار پیاپی با شکست مواجه شد.

 

چرا ایران واردات واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی کرونا را ممنوع کرد!

ایران به خاطر موقعیت ژئوپلیتیکی و دارا بودن منابع غنی نفت و گاز، همواره موردتوجه کشورهای قدرتمند دنیا بوده و از این حیث، دشمنان سعی در چپاول منابع طبیعی این کشور کرده اند. به‌طور مثال می‌توان به موضوع انتقال فرآورده‌های خونی آلوده در سال‌های 62 و 63 شمسی از کشور فرانسه اشاره کرد؛ در زمان نخست‌وزیری فابیوس خون‌های آلوده به ویروس ایدز را به ایران منتقل کرد و جان کودکان و مردان بسیاری را گرفت.

همین کشورهای غربی خباثت‌هایی را در برابر دیگر ملت‌های مظلوم دنیا نیز داشته‌اند، شرکت داروساز

 

 

خیانت‌های ضدسلامت آمریکایی در کشورهای دنیا

کشوری مانند آمریکا نیز خباثت‌های غیرانسانی بسیاری را در طول دهه‌های گذشته دنبال کرده است، جنایت‌های بیوتروریستی که در پوشش روش‌های درمانی و تحقیقاتی بر روی مردم کشورهای مختلف دنیا صورت داده است.

به‌طور مثال می‌توان به آزمایش سفلیس در گواتمالا در سال‌های 1946، آزمایش سرخک بر روی نوزادان اسپانیایی و سیاه‌پوست در سال 1990، آزمایش تزریق عامل شیمیایی نارنجی به زندانیان در آمریکا و ویتنام در سال‌های 1965، آزمایش ایدز در آفریقا در سال 1959 و انتشار ویروس دنگو در افغانستان و آزمایش کردن سرطان در پورتریکو 1931 اشاره کرد.

اخیراً تست واکسن آمریکایی فایزر در برخی کشورها نیز موجب فلج کردن 3هزار آمریکایی شده است و همچنین افزایش موج شدید کرونا در فلسطین اشغالی را به دنبال داشته است.

رهبر معظم انقلاب با توجه به خباثتهای کشورهای غربی، در سخنرانی زنده روز جمعه، از ممنوعیت واردات آمریکایی و انگلیسی کرونا سخن به میان آورد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور را ممنوع اعلام کردند و گفتند: آمریکایی‌ها اگر توانسته بودند واکسن تولید کنند، این افتضاح کرونایی در کشورشان به وجود نمی‌آمد که در یک روز حدود ۴ هزار نفر تلفات داشته باشند. ضمن اینکه اساساً به آن‌ها اعتمادی نیست و گاهی این واکسن‌ها برای آزمایش بر روی ملت‌ها است.

همین فرمایشات رهبری موجب شد تا ایران به‌تمامی پیشنهاد‌های واردات واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی کرونا و حتی کمک‌های خارجی این کشورها  دست رد بزند.

اما رهبر انقلاب بارها بر آن تأکید کرده‌اند و متخصصان پزشکی و پژوهشگران با تمام توان خود این عرصه را به حقیقتی بزرگ تبدیل کردند.

برفرض اگر بخواهیم به کشورهایی که تاریخ خباثت آن‌ها را به اثبات رسانده است، اعتماد دوباره کنیم، آیا آن‌ها می‌توانند به عنوان فروشنده واکسن تضمینی درباره تأمین همیشگی واکسن کرونا به ایران بدهند، البته که تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است که کشورهای حامی تروریست حتی ایران را از واردات کوچک‌ترین داروها منع کرده‌اند.

دکتر پیام طبرسی معاون مرکز تحقیقات بیماری‌های ریوی بیمارستان مسیح دانشوری در گفت و گو با دانا به الزام و احتمال تزریق فصلی واکسن کرونا اشاره کرده و گفته بود: ایران باید خود را برای کرونای فصلی نیز آماده کند. اگر این بیماری کرونا ماندگار باشد و در سال‌های آینده باز بخشی از مردم ما را درگیر کند، ما مجبور خواهیم بود که هر فصل یا هر شش ماه یک‌بار واکسیناسیون کرونا  ره به افراد تزریق کنیم.

با این تفاصیل، ایران سالیانه باید حدود 350میلیون واکسن کرونا را از طریق واردات تأمین کند؛ اما توجه به تاریخ دارویی کشورهای تروریست نشان می‌دهد که هیچ‌گاه آن‌ها این داروها را برای ایران تأمین نخواهند کرد، بنابراین ایران بجز حرکت به سمت تولید انبوه واکسن‌ کرونا راه دیگری ندارد؛ چرا که با لحاط تمام احتمال ها و تشدید تحریم ها باید اذعان کرد که تولید داخلی واکسن کرونا هم به لحاظ اقتصادی به صرفه خواهد بود و هم مسبب اشتغال و تولید است و هم خودکفایی را به دنبال خواهد داشت و موجب قطع وابستگی خواهد شد. این ها دلایل روشنی در حکم اظهر من الشمس اند که با گذشت زمان دلایل و براهین محکم‌تری به منصه ظهور و بروزخواهند رسید.

انتهای پیام/ا

منبع: دانا

کلیدواژه: واکسن آمریکایی و انگلیسی آمریکایی و انگلیسی کرونا واردات واکسن ایران و کوبا تولید واکسن واکسن کرونا تولید مشترک رهبر ایران تحریم ها دو کشور بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۶۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر اولویت اعتبارات دراستان بوشهر در سال جاری را تشریح کرد و گفت: امسال تمرکز بالایی بر روی مدرسه سازی و توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس استان بوشهر داریم و تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور امضا شده که باید استفاده بهینه را ببریم.

به گزارش ایسنا، احمد محمدی زاده روز پنج شنبه در نشست با نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی عسلویه با بیان اینکه امسال در حوزه آموزش و پرورش اعم از سخت افزاری و نرم افزاری متمرکز هستیم اظهار داشت: تجهیز و افزایش امکانات و تجهیزات درمانی در ۱۰ شهرستان استان بوشهر نیز مورد تاکید است که در حوزه اعتباری استان لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه راهداری نیز از دیگر اولویت های امسال استان بوشهر است افزود: در گذشته، آبادی‌ها در کنار آب ایجاد می‌شد ولی امروزه در کنار راه‌ها شاهد توسعه و عمران و آبادانی هستیم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: توسعه راه های جنوب استان بویژه در محدوده عسلویه از اولویت هاست و چند پروژه راهسازی در عسلویه، اعتبار لازم را گرفته اند.

محمدی زاده تصریح کرد: در اعتبارات امسال، حوزه ورزش و جوانان از اهمیت خاصی برخوردار است و طرح های این بخش تامین بودجه می شوند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه، سیتی آنژیو و رادیوتراپی در استان بوشهر نداریم گفت: امسال اعتبارات لازم برای خرید و راه اندازی این تجهیزات انجام شده که امیدوارم سطح کیفی خدمات درمانی افزایش یابد.

محمدی زاده با تاکید بر اهمیت افزایش منابع آب در استان نیز یادآور شد: آب نیاز اساسی استان در چند دهه اخیر است و در دو سال اخیر، طرح های مهمی در حوزه آبرسانی و آب شیرین کن و سدسازی و همچنین ساخت مخازن اجرا شد که امسال نیز در حوزه سدسازی و آب شیرین کن و شبکه آبرسانی اعتبارات خوبی جذب شده است.

استاندار بوشهر بر لزوم افزایش جذب نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی تاکید کرد و افزود: هیاتی به ریاست معاون سیاسی استاندار تشکیل و نحوه جذب نیروها در صنایع بویژه پتروشیمی ها را رصد و با هر گونه تخلف برخورد می کنند و در افزایش استخدام نیروهای بومی اهتمام می ورزند.

وی در ارتباط با تامین اعتبارات فرهنگی و اجتماعی عسلویه نیز اضافه کرد: امسال مجتمع فرهنگی و هنری عسلویه بعد از ۱۲ سال تکمیل می شود.

محمدی زاده با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد افزود: همچنین بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه از ۳۶ تخت به ۶۴ تخت افزایش می یابد که وزارت کار، اعتبار این طرح را تامین کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • انعقاد تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند