Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهری با کربن صفر در منطقه اقتصادی عربستان سعودی ساخته می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، عربستان سعودی روز یکشنبه (21 دی‌ماه) از برنامه‌های خود برای ساخت یک شهر با کربن صفر در نیوم، نخستین پروژه بزرگ ساخت‌وساز 500 میلیارد دلاری این منطقه تجاری برجسته با هدف تنوع بخشیدن به اقتصاد بزرگ‌ترین کشور جهان رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در این باره گفت: این شهر موسوم به دِ لاین (The Line) بیش از 170 کیلومتر (105 مایل) امتداد خواهد داشت و می‌تواند یک میلیون نفر را در «توسعه شهری کربن مثبت که 100 درصد انرژی آن با انرژی پاک تأمین می‌شود»، اسکان دهد.
وی گفت: این پروژه نتیجه سه سال آماده‌سازی است و زیرساخت‌های آن 100 تا 200 میلیارد دلار هزینه دارد.
ولیعهد عربستان افزود: سرمایه‌گذاری این شهر با کمک 500 میلیارد دلاری به نیوم توسط دولت عربستان سعودی، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی (PIF) و سرمایه‌گذاران محلی و جهانی در 10 سال سخته می‌شود.
صندوق ثروت پادشاهی ریاض و صندوق سرمایه‌گذاری عمومی، سرمایه‌گذاران اصلی نیوم هستند. نیوم شامل توسعه 26 هزار و 500 کیلومتر مربع با فناوری پیشرفته در دریای سرخ است که چند منطقه از جمله یک منطقه صنعتی و آمایشی را در برمی‌گیرد و انتظار می‌رود ساخت آن در سال 2025 تکمیل شود.
در بیانیه سعودی‌ها آمده است که ساخت‌وساز این شهر در سه ماه نخست سال 2021 آغاز می‌شود و انتظار می‌رود این شهر 48 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی ریاض کمک و 380 هزار شغل ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۶۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم

کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئویی را منتشر کرده‌اند که شهامت و جسارت یک مرد جوان سعودی را در نجات ۴ تن دیگر که در سیل وادی الجعبه در این کشور گرفتار شده بودند، نشان می‌دهد.

به گزارش فرارو، یک مرد جوان که گفته می‌شود عایض الاکلبی نام دارد، با راندن یک لودر و نفوذ به سیلاب وادی الجعبه در شهر بیشه عربستان موفق به نجات این ۴ مرد جوان گرفتار شده است.

در ویدئوی منتشر شده از این اتفاق، یک لودر در وسط آب‌های شدید سیلاب ظاهر می‌شود، سپس دو نفر دیگر توانستند ۴ جوان را که در سیل گیر کرده بودند، نجات دهند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در عربستان سعودی عملیات نجات را که آن را قهرمانانه توصیف کردند، ستودند و به این ویدیو واکنش نشان دادند و از اقدام این شهروند سعودی تمجید کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد