Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقایان با برگزاری جشنواره فجر به شیوه نوین، اشتباه تابش را در برگزاری جشنواره کودک را تکرار می‌کنند!

به گزارش مشرق، سیروس الوند کارگردان سینما با انتقاد شدید نسبت به اصرار نابخردانه برخی مدیران سینمایی برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در روزهای بحرانی کرونا گفت: بنده با برگزاری جشنواره فجر صد در صد مخالفم؛ امروزه با توجه به پاندمی ویروس کرونا در سراسر جهان حال بسیاری از صنایع و مشاغل از جمله سینما خوب نیست، جشنواره های مهم در سراسر دنیا تعطیل شده اند و توجه به جان مردم در اولویت همه دولت ها است؛ ما هم باید بدانیم سینما در حال احتضار است و با برگزاری جشنواره فجر نمی توان ادای زنده بودن سینما را درآورد، پس بهتر است بودجه ای را برای برگزاری این رویداد بی بازده صرف نکنیم!

بیشتر بخوانید:

جشنواره‌های مرگ سازمان سینمایی زیر سایه مرگبار کرونا آغاز به کار می‌کنند

عده ای می گویند زنده بودن سینما به برگزاری جشنواره است! این حرف غلط چه معنایی دارد؟ شما اگر سینما احترام قائلید برای نشان دادن تصویر واقعی امروز سینما باید به مردم حقیقت را بگویید و اجازه ندهید جشنواره برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگردان فیلم های سینمایی «دست های آلوده» و «پرتقال خونی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدیران سینمایی باید واقع بین باشند و با رو راستی اعلام کنند که سینما در حال احتضار است. سینمای ایران قبل از ورود و گسترش ویروس کرونا هم حال روز خوبی نداشت و دخل و خرجش یکسان نبود. مردم عادت سینما رفتن را مدت ها است فراموش کرده اند و متأسفانه سینمای ایران با یک ورشکستگی جدی مواجه شده است.

وی ادامه داد: مردم مناسک سینما رفتن را از دست داده اند و همین باعث شده بود تا بسیاری از فیلم هایی که حتی قبل از کرونا اکران شدند نتوانند حتی بودجه تولید خود را در گیشه به دست آورند.

الوند سپس با اشاره به برخی اظهارات ناآگاهانه مدیران سینمایی متذکر شد: عده ای می گویند زنده بودن سینما به برگزاری جشنواره است! این حرف غلط چه معنایی دارد؟ شما اگر سینما احترام قائلید برای نشان دادن تصویر واقعی امروز سینما باید به مردم حقیقت را بگویید و اجازه ندهید جشنواره برگزار شود.

این سینماگر خاطرنشان کرد: بنده همانطور که پیش از این هم تأکید کردم با برگزاری جشنواره در این شرایط بحرانی کنونی به شدت مخالفم؛ با چنین جشنواره ای هرگز نمی توان ارتباط برقرار کرد.

آقایان با برگزاری جشنواره فجر به شیوه نوین، اشتباه تابش را در برگزاری جشنواره کودک را تکرار می کنند! ما رسماً شاهد بودیم کاری که آقای تابش در جشنواره کودک انجام دادند هیچ ثمر و قایده ای نداشت.کارگردان فیلم های سینمایی «رستگاری در هشت و بیست دقیقه» و «یک بار برای همیشه» تصریح کرد: آقایان با برگزاری جشنواره فجر به شیوه نوین، اشتباه تابش را در برگزاری جشنواره کودک را تکرار می کنند! ما رسماً شاهد بودیم کاری که آقای تابش در جشنواره کودک انجام دادند هیچ ثمر و قایده ای نداشت. ما با برگزاری جشنواره فجر به این شیوه جدید تنها باعث نابودی آن خواهیم شد و جشنواره را از تعریف خواهیم انداخت.

الوند سپس با خواندن مصرعی از اشعار مولانا گفت: پشت این پرده خبرها است که ما بی خبریم!؛ بی تردید اصرار برخی افراد برای برگزاری جشنواره فیلم فجر داستان هایی دارد که ما از آن داستان ها مطلع نیستیم!؛ سال ها بعد معلوم می شود دلیل این اصرارهای چه چیزی بوده است!

این کارگردان پیشکسوت یادآور شد: جشنواره فیلم فجر یک نماد برای یادآوری پیروزی انقلاب است و ما نباید اجازه دهیم این نماد با اعمال سلیقه ناآگاهانه برخی از افراد دستخوش تغییرات منفی کیفی شود.

وی سپس خطاب به مدیران سینمایی اظهار داشت: ما مگر چقدر فیلم داریم که بتوانند در شأن این جشنواره باشند؟ چقدر فیلم تولید کرده ایم که پشت تولید آن ها دلایل سینمایی و هنری وجود داشته؟ آیا برگزاری این جشنواره در این روزهای کرونایی جز یک موضع گیری سیاسی چیز دیگری هم دارد؟

الوند در پایان این گفتگو یادآور شد: جشنواره فیلم فجر همواره برای خود ارزش و اعتبار داشته است. زمانی بحث ما این بود که کفه سینمای کمدی در جشنواره سنگین شده و باید به سمت فیلم های تحلیلی مسائل روز و... برویم. اما امروزه از نظر کمی در موقعیتی نیستیم که بتوانیم گلچین خوبی برای حضور فیلم ها در جشنواره داشته باشیم. این چه معنایی دارد که هر فیلمی که تولید شده بتواند در جشنواره شرکت کند؟ مگر این جشنواره مهمترین رویداد سینمایی کشور نیست؟ چرا اینطور بی اعتبار و بی ارزشش می کنید؟

منبع: سینما پرس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی سیروس الوند جشنواره فیلم فجر تابش سینماپرس جشنواره کودک رستگاری ویروس کرونا جشنواره فجر انقلاب برگزاری جشنواره فجر جشنواره فیلم فجر مدیران سینمایی جشنواره کودک فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۶۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پروژه، دومین اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی و تهیه‌کنندگی کامران حجازی شب گذشته ۹ اردیبهشت ماه در جمع پرشور مردم اکومال کرج در ۵ سانس برگزار شد.

در این اکران که با استقبال مخاطبان همراه بود، جواد عزتی و کامران حجازی کارگردان و تهیه‌کننده فیلم و همچنین عباس جمشیدی‌فر و شبنم قربانی از بازیگران این اثر حضور داشتند.

پیش از نمایش فیلم، عباس جمشیدی‌فر ضمن خوشامدگویی به مهمانان بیان کرد: بسیار خوشحالیم که اینجا حضور داریم و قرار است در کنار شما «تمساح خونی» را تماشا کنیم. ممنون که ما را حمایت و این فیلم را در سینما تماشا می‌کنید.

سپس جواد عزتی در سخنانی کوتاه اظهار کرد: امیدوارم از فیلم خوشتان بیاید و آن را به دوستان خود پیشنهاد دهید که در سینما ببینند.

وی یادآور شد: از همه شما و دیگر تماشاگران عزیزی که این فیلم را در سینما می‌بینند و دیده‌اند، تشکر می‌کنم و باید بگویم که اگر در حال حاضر سینما رونق دارد، به برکت حضور شماست. دستتان را می بوسم و از همه شما بسیار ممنونم.

«تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی و تهیه‌کنندگی کامران حجازی تا امروز صدرنشین جدول فروش ۱۴۰۳ بوده است و به تازگی از مرز دومیلیون تماشاگر در سینماها عبور کرده و مجموع فروش آن به ۱۲۵ میلیارد تومان رسیده است.

در این کمدی اکشن سینمایی جواد عزتی، عباس جمشیدی‌فر، الناز حبیبی، بهزاد خلج، شبنم قربانی و سعید آقاخانی در این کمدی نقش‌آفرینی می‌کنند و پخش این فیلم سینمایی برعهده شهرفرنگ است.

کد خبر 6092127

دیگر خبرها

  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • «همسایه شما، زهره» بیانگر بی‌مهری جامعه/ درخشنده دردی لاعلاج ساخته است
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر