Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@08:26:50 GMT

شهر‌هایی که تردد در آن‌ها مجاز است

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۶۹۳۷

در بسیاری از شهر‌های کشور آمار ابتلا به کرونا کاهش یافته و برخی شهر‌ها از وضعیت قرمز به زرد و آبی تبدیل شده اند. بعد از این اتفاق برخی از هموطنان با این مساله رو به رو شده اند که تردد در کدام شهر‌ها مجاز است؟ در این خصوص رییس پلیس راهور به این سوال توضیحاتی داده است. خبرگزاری میزان _ ایرنا نوشت: با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، ورود پلاک‌های غیربومی و خروج پلاک‌های بومی از شهر‌های گروه قرمز و نارنجی ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهر‌های گروه قرمز و نارنجی و زرد و آبی محدودیت تردد شبانه خودرو‌ها از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ادامه دارد.   سردار سیدکمال هادیانفر اعلام کرد: بر اساس آخرین ابلاغ، تردد بین شهر‌های زرد به زرد، زرد به آبی و آبی به زرد مجوز تردد نیاز نیست.   رئیس پلیس راهور گفت: از اول آذر ماه که محدودیت تردد در شهر‌های قرمز و نارنجی و بعد شهر‌های زرد به پلیس ابلاغ شد و به دنبال ممنوعیت تردد شبانه در شهر‌های قرمز و نارنجی که همچنان ادامه دارد به طور متوسط ۳۷ درصد کاهش تردد بین جاده‌ای داشته‌ایم.   سردار هادیانفر اضافه کرد: همکاران ما در ۱۹۸۳ نقطه استقرار داشته و با ۲۰۶۴ گروه و بیش از ۱۰ هزار نفر نیرو در شرایط طرح زمستانی و کنترل تردد‌های شبانه و محدودیت‌های کرونایی فعالیت دارند که جای قدردانی و تشکر دارد.   رییس پلیس راهور ناجا افزود: با لطف و کمک مردم و همیاری آن‌ها شاهد بهبود روند بیماری و کاهش آن هستیم، اما اکنون ۶ شهر با وضعیت قرمز و ۲۶ شهر با وضعیت نارنجی و ۲۱۹ شهر دارای وضعیت زرد هستند که تهران نیز در وضعیت زرد است و ۱۹۲ شهر با وضعیت آبی داریم. همچنان ورود به شهر‌های قرمز و نارنجی غیرمجاز است و در صورت ورود به شهر‌های قرمز یک میلیون تومان و شهر‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.   وی گفت: منع تردد شبانه در کل شهر‌های قرمز، نارنجی، زرد و آبی ادامه دارد و بنا به تشخیص استانداران با توجه به اوضاع و احوال شرایط منع تردد شبانه به پلیس ابلاغ خواهد شد.   سردار هادیانفر گفت: همچنان ورود و خروج خودرو‌های شخصی از شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع و ورود پلاک‌های غیربومی به این شهر‌ها نیز ممنوع است.   رییس پلیس راهو ناجا افزود: تاکنون ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تخلف در  سیستم اولیه پلیس ثبت شده که از این میان دو میلیون و ۸۰۰ هزار جریمه به صورت قطعی ثبت سیستم شده و بقیه توسط سیستم چک اپراتوری پلیس در حال بررسی است و تعداد سه میلیون و ۴۰۰ هزار پیامک تذکر و اعمال قانون نیز برای هموطنان ارسال شده است.   هادیانفر اظهار داشت: میزان ۸۵ درصد تردد شبانه در ساعات ۲۱ تا ۴ صبح با اعمال قانون کاهش یافته و در جاده‌های کشور بر اساس آخرین آمار ۲۹ درصد کاهش داشته‌ایم.     سردار هادیانفر همچنین با اعلام اینکه همانطور که شاهد کاهش آمار کرونایی هستیم، گفت: متأسفانه در بعضی محور‌ها مخصوصاً محور‌های شمالی که قبلاً ۶۵ درصد کاهش داشته‌ایم به ۴۵ درصد کاهش رسیده‌ایم و این بیانگر افزایش تردد‌ها است.   رییس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: بر اساس آخرین ابلاغ، تردد بین شهر‌های زرد به زرد، زرد به آبی و آبی به زرد مجوز تردد نیاز نیست و هموطنان می‌توانند رفت و آمد کنند، لیکن برای سفر‌های ضروری به شهر‌های قرمز و نارنجی باید از طریق فرمانداری‌ها مجوز بگیرند.   بیشتر بخوانید: دریافت مجوز‌های تردد بین شهری؛ عامل مهم نقض محدودیت‌های کرونایی انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: تردد محدودیت کرونایی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تردد محدودیت کرونایی شهر های قرمز و نارنجی پلیس راهور تردد شبانه رییس پلیس درصد کاهش تردد بین شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۶۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد

به گزارش همشهری آنلاین، پشت چراغ قرمز و یا ترافیک‌های طولانی دیگر نگاه‌ها به سمت خودروی کناری نیست و بیشتر سرنشینان سرشان توی گوشی همراه است، اما همیشه اوضاع به همین آرامی پیش نمی‌رود و گاهی زمانی که نگاهت به جای جاده به صفحه گوشی همراهت است، یک عابر شتابان جلوی ماشین سبز می‌شود و آن وقت است که کنترل خودرو مشکل می‌شود.

آنطور که پلیس راهور گفته، بیشتر تصادفات به‌خاطر بی‌توجهی به جلوست و استفاده از هر چیزی که باعث حواس‌پرتی راننده شود ممنوع است. حالا آن چیز می‌خواهد خوردن و آشامیدن باشد یا استعمال دخانیات و استفاده از تلفن همراه. اما در این بین تلفن‌های همراه سهم بیشتری در حواس‌پرتی راننده‌ها دارند.

طبق آمار پلیس، یکی از دلایل اصلی افزایش تصادفات استفاده از تلفن همراه و مکالمه با آن حین رانندگی است؛ چیزی در حدود ۴۶درصد و این موضوع حتی بدون استفاده از هندزفری نیز اتفاق می‌افتد. همچنین ارسال پیامک توسط رانندگان نیز به میزان ۳۷درصد در بروز تصادفات نقش دارد. مکالمه با هندزفری ۲۷ درصد، استفاده از نوشیدنی‌های غیرمجاز و مصرف روانگردان‌ها ۱۳ درصد و مصرف موادمخدر نیز ۲۱ درصد در میزان و دلیل تصادفات مؤثرند.

تحقیقات نشان داده که خطر تصادف موقع استفاده از تلفن همراه، ۴ برابر خطر تصادف در حالت عادی است. این خطر با افزایش سن راننده بیشتر هم می‌شود و متأسفانه به میزان تجربه راننده در کنترل وسیله نقلیه هم ارتباطی ندارد. خطر تصادف در فاصله کوتاهی پس از برقراری تماس (مثلا ۵ دقیقه اول) به‌مراتب بیشتر است، این در حالی است که پس از گذشت ۱۵ دقیقه از پایان مکالمه به یک چهارم می‌رسد. علاوه بر این، خطر تصادف در هنگام مکالمه در بزرگراه‌ها به‌مراتب بیشتر از جاده‌های شهری و سرعت کم است.

بیشتر بخوانید: مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید خودروها ایمن می‌شوند؟ تهرانی‌ها در این ساعات رانندگی نکنند چون...

جالب است بدانید که در سایر کشورهای دنیا محدودیت‌های مختلفی در مورد استفاده از تلفن همراه حین رانندگی اعمال می‌شود. در این کشورها رانندگان حتی موقع ایستادن پشت چراغ قرمز هم حق استفاده از تلفن همراه را ندارند. با وجود اینکه در ایران هم صحبت کردن با تلفن همراه حین رانندگی به‌کلی ممنوع است ولی به‌دلیل مشکلات موجود در نحوه اعمال قانون و نیز مزایای استفاده از تلفن همراه، کنترل دقیقی بر آن وجود ندارد.

آمارها نشان می‌دهد نیمی از رانندگان حداقل یک‌بار در وضعی قرار گرفته‌اند که کنترل وسیله نقلیه خود را از دست داده‌اند و مرتکب اشتباهاتی مثل عبور از چراغ قرمز، تغییر مسیر بدون توجه به دیگران، انحراف به سمت حاشیه جاده و سرعت بیشتر یا کمتر از حد مجاز شده‌اند که تلفن همراه به‌عنوان یکی از پدیده‌هایی که به‌ویژه در یک دهه اخیر به نحو گسترده‌ای وارد زندگی مردم شده است، سهم زیادی در این تخلفات داشته است. در ترافیک یا در فاصله چندثانیه‌ای که رانندگان پشت چراغ قرمز متوقف هستند، آنقدر سرگرم تلفن همراه خود و فضای مجازی می‌شوند که حتی کشیدن ترمز دستی را موقع توقف فراموش و با خودروی جلویی برخورد می‌کنند.

در نهایت اینکه باید با آموزش‌های لازم و فرهنگسازی‌ در زمینه خطرات استفاده از این وسیله و همچنین تدابیر سختگیرانه‌تر توسط دستگاه‌های متولی، جلوی این حرکت خطرساز را گرفت، چرا که گاهی نخستین اشتباه در رانندگی آخرین اشتباه خواهد بود.

کد خبر 848110 برچسب‌ها خبر مهم خودرو موبایل تصادف

دیگر خبرها

  • دیدافقی درشهر یاسوج تا۱۰۰متر کاهش یافت/هشدار قرمز بارشهابرای فردا
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کیش/ تردد تمامی شناورهای سبک ممنوع شد
  • دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود
  • رژیم صهیونیستی خط قرمز امنیتی آمریکا است
  • رژیم صهیونیستی جزیی از «خطوط قرمز امنیتی در آمریکا» است
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی دارای اعلام قرمز پلیس اینترپل
  • کلاهبردار میلیاردی دارای اعلام قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه