Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@13:49:41 GMT

سگ دانمارکی منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۷۰۷۳

سگ دانمارکی منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «سگ دانمارکی» نوشته ارسلان چلبی، توسط نشر داستان، چاپ و منتشر شد است.

این رمان، اولین رمان فارسی ارسلان چلبی شاعر و نویسنده کرد ایرانی است که در دانمارک زندگی می‌کند و پیش از این چند رمان و مجموعه شعر به زبان کردی و دانمارکی از او منتشر شده است.

سگ دانمارکی، یک رمان پست مدرن است که یک راوی گمراه کننده دارد که خرده روایت‌هایی که به ظاهر ارتباطی با هم ندارند را روایت می‌کند و مدام از ادامه روایت طفره می‌رود و آن را ناتمام می‌گذارد به سراغ یک خرده روایت دیگر می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در واقع این خرده روایت‌ها تکه‌هایی پراکنده از یک پازل اند که مخاطب باید آنها را طوری کنار هم بچیند تا معمای ناگفته راوی را کشف کند.

در بخشی از متن سگ دانمارکی آمده است: «من همیشه اول، پایان داستان خودم رو می‌نویسم. الان مشغول نوشتن پایان هستم، یعنی خط آخر پایان. بعداً شروع می‌کنم به اینکه چه‌کار باید بکنم؛ این یعنی همین کاری که من الان دارم می‌کنم. به همین خاطر اینجا باید بگم که این سگ دانمارکی من داستانش فعلاً ادامه داره. تا اینجا هم که کافیه، دیگه دکتر هم کارش همینه. اینجا تو دانمارک یه مدت به صورت دقیق زیر نظرش بودم، الان دیگه می‌تونه تشخیص بده که من مریضیم چیه. کاک یارسان هم که اینجا شاهد بود، به همین خاطر من فکر می‌کنم شما الان به تمام و کمال فهمیدید که من به یه تیمارستان احتیاج دارم! البته من خودم نمی‌خوام اونجا برم.»

کتاب «سگ دانمارکی» نوشته ارسلان چلبی، توسط نشر داستان، به شمارگان ۵۰۰ نسخه، قطع رقعی و قیمت سی‌وهفت هزار و ۵۰۰ تومان چاپ و منتشر شده است.

کد خبر 5119480 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب کتابخانه قاسم سلیمانی معرفی کتاب اولین سالگرد شهادت حاج قاسم نقد کتاب ترجمه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نمایشگاه مجازی کتاب پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تجدید چاپ ادبیات جهان انتشارات سروش رایزنی فرهنگی کتاب دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۷۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینجا غزه نیست؛ بمباران هم نشده است! | اینجا اوکلاهما است که خانه ها بر اثر گردباد تخریب شده اند ... + فیلم

دریافت 4 MB کد خبر 848200 برچسب‌ها خبر مهم طوفان

دیگر خبرها

  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • «حذف و اضافه» رمانی درباره همه آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد
  • سریال قطب شمال اقتباسی از رمان کنت مونت کریستو یا نسخه ایرانی یک سریال ترکی؟
  • چگونه سرنوشت یک نوجوان تغییر کرد/ پاهای هوتن شکیبا در بتن!
  • اینجا غزه نیست؛ بمباران هم نشده است! | اینجا اوکلاهما است که خانه ها بر اثر گردباد تخریب شده اند ... + فیلم
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند