Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:45:50 GMT

تفاهم‌نامه احداث پارک اوره رزینی لردگان امضا شد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۷۴۹۳

تفاهم‌نامه احداث پارک اوره رزینی لردگان امضا شد

توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی به عنوان اولویت اصلی این صنعت در دولت تدبیر و امید مطرح است. این موضوع باعث شده تا با افتتاح هر طرح پتروشیمی،‌ طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش نیز تعریف شود.  

در همین زمینه پتروشیمی لردگان جهت جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده، دسترسی مناسب به منابع آب و خوراک گاز، نزدیکی به ۳ خط لوله گاز سراسری کشور، ایجاد تحول عطیم منطقه با محرومیت‌زدایی، ایجاد اشتغال پایدار و ایجاد بستر لازم برای توسعه صنایع پایین‌دست با حجم سرمایه گذاری ۸۷۵ میلیون یورو و ظرفیت یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن در منطقه فلارد شهرستان لردگان احداث و در آذر ماه سال جاری با فرمان رئیس جمهوری مورد بهره برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیدات این پتروشیمی شامل ۶۷۷ هزار تن امونیاک و یک میلیون و ۷۵ هزار تن اوره احداث و به میزان یک میلیون و ۱۵۵ هزار تن شامل یک میلیون و ۷۵ هزار تن اوره و ۸۰ هزار تن آمونیاک فروش خواهد داشت.

از آنجا که توسعه صنایع تکمیلی و احداث پارک های صنعتی پایین دستی در اولویت قرار دارد، است احداث دو پارک پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش ایجاد اشتغال ، جلوگیری از واردات برخی محصولات و خروج ارز از کشور، رونق تولید و شکوفایی اقتصاد منطقه و استفاده از سرمایه های بخش خصوصی اجرا می شود.

در همین ارتباط یک طرح توسعه‌ای کریستال ملامین به ظرفیت ۴۰ هزار تن و یک پارک صنعتی اوره رزینی با ظرفیت ۱۱۵ هزار تن در حال اجرا است.

اجرای پارک اوره رزینی با هدف تکمیل زنجیره ارزش ملامین و اوره تولیدی تعریف شده است که با توجه به نوع محصولات تولیدی، حجم سرمایه‌گذاری و ظرفیت آنها با همکاری بخش خصوصی اجرا می‌شود.

اکنون هیات امنای احداث پارک های یاد شده با حضور استاندار، مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان و مدیرعامل شرکت‌های پترول و لردگان تشکیل و فرآیند شناسایی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آغاز شده است و امروز نیز تفاهم‌نامه احداث پارک اوره رزینی لردگان به امضا رسید.

 تصمیمات شجاعانه هنگام جنگ اقتصادی 

«رسول اشرف زاده» مدیرعامل گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان در مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث پارک اوره رزینی لردگان با بیان اینکه در دوماه گذشته افتتاح‌ها برای پترول، سهامداران و مردم لردگان ماندگار شده، گفت: برای نخستین بار در پتروشیمی لردگان، آمونیاک بدون حضور کارشناسان خارجی تولید شده که افتخاری برای کل کشور است.

وی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی تصمیمات شجاعانه باید گرفته شود، افزود: این اقدام ها با شجاعت مدیران در اوج محدودیت‌ها و تحریم‌ها انجام شد که می‌تواند سرآغازی برای خودباوری و تجلی آن باشد.

اشرف زاده توضیح داد: امروز در احداث پتروشیمی لردگان رکورد ۲۸ میلیون نفر ساعت بدون حادثه به ثبت رسید و این در شرایطی است که سهم نیروهای بومی در این مجتمع به ۸۵ درصد از نیروهای فعال می رسد.

به گفته وی، براساس برنامه در پارک اوره رزینی نزدیک به ۴۵ واحد کوچک مقیاس در مجموعه ای احداث می شود که ظرفیت آن به ۱۱۵ هزار تن خواهد رسید و 19 محصول متنوع تولید می شود که در ۶ زون تعریف شده است.

وی توضیح داد: کل سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومان است که برای دو هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند و در مرحله بعد نیز طرح احداث پارک ملامین پیس بینی شده که به توسعه منطقه کمک می کند.

امکان توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی در چهارمحال و بختیاری

 «اقبال عباسی» استاندار چهارمحال و بختیاری در این مراسم ضمن تاکید بر اینکه این کار الگویی برای صنایع دیگر در استان محسوب می شود، گفت: زیرا در این دو پارک ۲۰ درصد تولیدات پتروشیمی لردگان به مصرف می رسد و احداث پارک اوره رزینی و پارک ملامین دراستان می تواند توسعه پیدا کند.

عباسی اضافه کرد: اکنون در این مرحله مسوولیت متولیان دستگاه های دولتی شامل محیط زیست، مدیر منابع آب و مدیر اجرایی همکاری خواهند کرد و کار پیگیری شود و زمین های مورد نیاز باید امکان تامین آب را داشته باشد و مشکل عمده ای در این زمینه وجود ندارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: طرحی که در استان چهارمحال بختیاری زنجیره ارزش را توسعه خواهد داد، پتروشیمی لردگان و احداث دو پارک اوره رزینی و ملامین است.

وی، نداشتن فناوری و سرمایه مورد نیاز را یکی از دلایل خام فروشی دانست و افزود: سیاستگذاری برخی از مستکبرین و استکبار جهانی نیز در این زمینه نقش مهمی دارد. همچنین نداشتن زیرساخت ها و نیاز ضروری به سرمایه نیز درخام فروشی موثر است.

استفاده از ظرفیت‌های پتروشیمی برای حل معظل بیکاری

همچنین «حسین بامیری» نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با افتتاح پتروشیمی لردگان به توسط رییس جمهوری، ملت و مردم قدردان خدمات دولتمردانند د و گفت: همه شاخص ها و فاکتورها در لردگان وجود دارد، اما با وجود این ظرفیت ها، بالاترین نرخ بیکاری در داخل استان نزدیک به ۲۵ درصد ثبت شده است.

وی یادآور شد:‌ حضور خانواده نفت و پتروشیمی می تواند در کاهش نرخ بیکاری موثر باشد، ضمن اینکه احداث پارک اوره رزینی با هدف تکمیل زنجیره ارزش ملامین انجام می شود و ‌اینکار با توجه به نوع محصولات تولیدی با همکاری بخش خصوصی انجام خواهد گرفت.

بامیری گفت: چگونگی حضور و تشکیل هیات امنای این پارک ها محاسن زیادی ایجاد می کند و دراوج مظلومیت و محدودیت های فراوان، موانع پشت سرگذاشته شد و پتروشیمی لردگان به بهره برداری رسید و این تلاش می تواند امیدواری بخش های دیگر شود.

به گزارش ایرنا، پارک اوره رزینی لردگان با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریال ایجاد خواهد شد و نرخ بازدهی آن ۲۹ درصد است. همچنین بیش از دو هزار و ۸۰۰ نفر به شکل مستقیم و اشتغال غیر مستقیم پنج هزار و ۲۰۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

این پارک در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار احداث می شود و ظرفیت تولید ۱۱۵ هزار تن محصول در سال را خواهد داشت.

محصولات این پارک شامل ۱۹ محصول پایین دستی از جمله انواع کود شیمیایی، پلاستیک ها، سیستم های جلوگیری کننده ازآلایندگی خودرو هاست.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی پتروشیمی لردگان حسین بامیری اقبال عباسی توسعه ایران شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس جهش تولید صنایع پتروشیمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی پتروشیمی لردگان مجلس شورای اسلامی پتروشیمی لردگان حسین بامیری اقبال عباسی توسعه ایران شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس جهش تولید صنایع پتروشیمی اخبار کنکور تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی لردگان سرمایه گذاری توسعه صنایع یک میلیون بخش خصوصی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۷۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان

با حضور مرتضی ادب مدیر کل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری سازمان ثبت احوال کشور، محمدی معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست، یکتامنش مدیرکل ثبت احوال استان و باقری مدیرکل پست استان اصفهان تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه منعقد شد.


مدیر کل پست استان در آئین امضای این تفاهم نامه گفت: اصفهان به عنوان مرکز مرجع و پایلوت هشت استان کشور در این طرح انتخاب شده است.

باقری طرح تعویض شناسنامه‌های جلد قرمز قدیم به شناسنامه مکانیزه را در سال جاری الزامی دانست وگفت: استان اصفهان به عنوان مرکز مرجع و پایلوت هشت استان کشور انتخاب شده  و این تفاهم نامه با محوریت چاپ شناسنامه‌های مکانیزه امضا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • مهدوی: به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر
  • پارک آبی در اراک احداث می‌شود
  • به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان
  • تفاهم‌ نامه ساخت مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در تالش امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد