Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@15:17:22 GMT

تبلیغ دین تعهدآور و عامل بیداری جوامع اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۸۴۳۲

تبلیغ دین تعهدآور و عامل بیداری جوامع اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده ظهر دوشنبه در نشست با کارکنان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال، مسئولیت خطیر روحانیون و مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی در تقویت باورهای دینی و اعتقادی مردم را مهم دانست و اظهار کرد: تبلیغ دین تعهدآور، بیداری بخش و آگاه کننده است و تنها خادمان مخلص توفیق ادای وظیفه تبلیغ دینی را کسب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به جایگاه مهم شهرستان خلخال در تدین و سابقه دینداری مردم این شهرستان و وجود علمای تراز استانی و کشوری از این منطقه اشاره کرد و گفت: شهر خلخال از شهرهای مهم از لحاظ فرهنگی، سابقه دیانت، موقعیت جغرافیایی و تبادل فرهنگی بین استانی بوده و در عین حال از مناطق کم برخوردار از لحاظ اقتصادی در استان محسوب می‌شود که علارغم مشکلات موجود، مردم علاقه و وابستگی به مکتب اهل بیت (ع) را همواره با شور و شعور بالایی ابراز کرده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تاکید بر حفظ و حراست از اعتماد و جایگاه معنوی مجموعه تبلیغات اسلامی در کنار مردم، افزود: اخلاص در عمل باعث اعتماد افکار عمومی و جذب مردم به سمت فعالیت‌های ارائه شده خواهد بود و کارها به صورت مردمی و با حمایت و نظارت مجموعه‌های مربوطه انجام می‌شود.

امامان جمعه ستون و خیمه گاه فرهنگی شهرها هستند

حجت الاسلام جعفرزاده افزود: همدلی و وفاق بین روحانیون و ائمه جمعه شهرها باعث سازماندهی جدی و تقویت برنامه‌ها خواهد بود چرا که امامان جمعه ستون و خیمه گاه فرهنگی هر شهر محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی امور روحانیون، مداحان، هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، تشکل‌های دینی، دارالقرآن و … باید بنا به زیست بوم هر شهر و اولویت بندی نیازها صورت گیرد تا بتوان با استفاده از نیروهای مستعد و توانمند فعالیت‌های مختلف را با موفقیت پیش برد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر ضرورت تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای رصد مسائل شهرستان تاکید کرد و گفت: برای ایجاد افق جدید در امور فرهنگی، قرآنی و دینی که حتی قابلیت الگودهی در سطح استانی و ملی باشد، بایستی با دید تخصصی و بهره مندی از فرهیختگان هر شهر مسائل را در کارگروه مورد بحث و بررسی قرار داده و مصوبات لازم را اجرا کرد.

در این نشست، حجت الاسلام صابر طهماسبی به عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال معرفی و از زحمات حجت الاسلام احمد شاد قدردانی و تجلیل شد.

کد خبر 5119530

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل خلخال تبلیغ دینی ویروس کرونا شیراز کرمانشاه قاسم سلیمانی آمار کرونا بوشهر گرگان آلودگی هوا مجلس شورای اسلامی آیت الله مصباح یزدی شهرکرد خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا لیگ برتر فوتبال ایران تبلیغات اسلامی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۸۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد

استاندار اردبیل با اشاره به مصوبات سفرهای شهرستانی به خلخال گفت: دستگاه‌های مربوطه بر اساس زمانبندی نسبت به پیگیری و اجرای پروژه‌ها اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سیدحامد عاملی در نشست بررسی مسائل و پروژه‌های شاخص شهرستان خلخال اظهار کرد: مدیران باید تا سفر بعدی به شهرستان خلخال پروژه‌های مصوب دورهای گذشته سفر شهرستانی را بر اساس زمان‌بندی اجرا و گزارش آن را ارائه کنند.

وی با اشاره به برخی نیازهای ضروری خلخال از جمله احداث مدرسه، افزود: کارشناسی دقیق مکان و نیازسنجی تعداد کلاس و شروع عملیات اجرایی ضروری است.

استاندار اردبیل ادامه داد: اجرای اردوگاه دانش‌آموزی در خلخال نیز از جمله موضوعات مورد نیاز دانش‌آموزان بوده و لازم است جزو مصوبات سفر بعدی به این شهرستان باشد.

عاملی با اشاره به نیازمندی‌های خلخال از جمله جاده کلور - درام، آب هشتجین و کلور، شبکه فاضلاب کلور، سدهای معیشتی شهرستان و اردوگاه ازناو - خلخال تصریح کرد: مدیران برای آغاز اجرای این پروژه‌ها و یا جلوگیری از غیرفعال شدن اجرا، پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

گفتنی است، در این نشست موضوعات دیگری همچون مشکلات مربوط به معدن و موضوعات مرتبط با دستگاه‌های کشاورزی، راهداری و آموزش‌وپرورش نیز مطرح و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات و تسهیل امور اتخاذ شد.

کد خبر 747902

دیگر خبرها

  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • عیار تسلیم‌ناپذیری دربرابر ظلم
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  •  هنگامه بیداری فرهیختگان در غرب
  • «حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد