Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی باباییان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در روزهای آینده با تشکیل تیم‌های نظارتی در این شهرستان متشکل از مرکز بهداشت و درمان، دامپزشکی، اداره اصناف، نیروی انتظامی، شهرداری و اداره اماکن به صورت مستمر بر مراکز عرضه‌کننده مرغ زنده نظارت می‌شود تا با متخلفان برخورد قانونی صورت ب‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در برخی از مغازه‌های سطح شهر، مرغ بدون نظارت بهداشتی ذبح می‌شود و افراد در محله‌های مختلف شهر نسبت به فروش و ذبح این فراوده اقدام می‌کنند، افزود: این عمل علاوه بر آلوده کردن محیط، سلامت شهروندان را با خطر مواجه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه روش عرضه مرغ زنده و کشتار آن به صورت غیربهداشتی و غیراستاندارد به علت احتمال انتقال بیماری ممنوع است اضافه کرد: مرغ باید در کشتارگاه‌های طیور به صورت بهداشتی ذبح و عرضه شود.

باباییان یادآور شد: درکشتارگاه‌های دام و طیور شهرستان علاوه بر حضور ناظر شرعی و مسوول فنی بهداشتی یک نفر دکتر دامپزشک نیز به عنوان ناظر دولتی مستقر در کشتارگاه بر روند ذبح شرعی و بهداشتی نظارت دارند.

رییس شبکه دامپزشکی سقز با اشاره به بروز چندین کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد در کشور و احتمال افزایش کانون‌های جدید و انتقال بیماری گفت: آخرین وضعیت شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان کردستان، بر اساس آخرین پایش‌های انجام گرفته تا این لحظه از نظر شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پاک بوده و هیچ موردی از شیوع بیماری در استان مشاهده نشده است.

وی از شهروندان خواست تا گوشت مرغ مصرفی خود را به صورت مرغ کشتار روز و همچنین سایر فرآورده‌های خام دامی را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند و در صورت مشاهده عرضه فرآورده‌های خام دام غیربهداشتی، مراتب را به کارشناسان شبکه دامپزشکی (۳۶۲۲۲۶۰۵) اطلاع دهند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها طیور گوشت مرغ سقز سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طیور گوشت مرغ سقز طیور گوشت مرغ سقز سازمان دامپزشکی کشور اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۹۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان عرضه دام زنده در نانواخانه شهرکرد احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس میراحمدی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، با اشاره به لزوم احداث میدان عرضه دام زنده، اظهار کرد: با احداث میدان عرضه دام می‌توان بر قیمت‌گذاری دام، تأمین دام دامداری‌ها، تأمین دام کشتارگاه‌ها و ورود و خروج دام به استان جلوگیری کرده و از کشتار غیر بهداشتی دام جلوگیری کرد.

وی افزود: به منظور رصد قیمت، نظارت بر خرید و فروش دام، کنترل ورود و خروج دام در استان و مبارزه با قاچاق دام، میدان عرضه دام در اراضی شهرستان شهرکرد احداث خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: میدان عرضه دام شهرکرد واقع در اراضی موسوم به نانواخانه شهرکرد به مساحت ۷.۶ هکتار و میزان نیاز آبی ۰.۵ لیتر در ثانیه توسط اتحادیه دامداران صنعتی و سنتی ماندگار (به عنوان نماینده سازمان جهاد کشاورزی) در دست پیگیری است که بخش عمده از استعلامات و مکاتبات اداری مرتبط با صدور مجوزهای مربوطه به انجام رسیده و موافقت اصولی طرح مذکور در شرف صدور است.

میراحمدی عنوان کرد: ظرفیت دام سبک قابل مبادله در این میدان ۵ هزار و ۵۰۰ رأس در شبانه‌روز پیش‌بینی شده است، ضمن اینکه نقشه اولیه و سایت پلان اجرایی طرح نیز تهیه و تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده و استعلامات اخذ گردیده امیدواریم در بهار سال ۱۴۰۳ کلنگ‌زنی میدان عرضه دام مذکور با مشارکت مردم انجام گیرد.

کد خبر 6096763

دیگر خبرها

  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • میدان عرضه دام زنده در نانواخانه شهرکرد احداث می‌شود
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب