Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-30@07:21:54 GMT

آلوپسی آره آتا یا ریزش سکه‌ای مو چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۹۴۰۰

موها تاثیر به سزایی بر زیبایی افراد دارند و همین موضوع سبب به وجود آمدن ترس از کچلی در میان مردم می‌شود. کچلی یا ریزش موی سکه‌ای یکی از رایج‌ترین بیماری‌هاییست که بر اثر آن بدن یا سر فرد، برخی موها را اضافه تلقی کرده و آن‌ها را از بین می‌برد.

ریزش موی سکه‌ای با نام آلوپسی آره آتا نیز شناخته می‌شود و وسعت ناحیه ریزش معمولا اندازه یک سکه می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترس از ریزش مو و کچلی سبب گشته که روش‌های مختلفی برای پیشگیری و درمان ریزش موی سکه‌ای به میان آیند. اما سوال این است که بهترین روش درمانی کدام روش است؟

ریزش موی سکه‌ای تنها در بخش سر رخ نمی‌دهد و ممکن است در قسمت‌هایی از بدن، ابروها یا ریش صورت نیز شاهد ریزش مو به صورت سکه‎ای باشیم. در این صورت بهتر است هرچه سریعتر نسبت به درمان و کنترل این بیماری اقدام نمایید تا بتوانید زیبایی موهای خود را در مدت زمانی کوتاه‌تر بازیابید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با آلوپسی آره آتا، علائم آن و همچنین بهترین روش درمان و کنترل آن با شما در میان بگذاریم.

آلوپسی آره آتا یا ریزش سکه‌ای مو چیست؟

ریزش مو یکی از دغدغه‌های اصلی مردم سراسر کشور به حساب می‌آید. ریزش موی سکه‌ای یا آلوپسی آره آتا، نوعی بیماری خود ایمنی در بدن انسان به حساب می‌آید که فرد مبتلا به آن فولیکول‌های مویی خود را از دست نمی‌دهد، اما بدن انسان طوری برخورد می‌کند که موهای برخی قسمت‌ها را اضافی تلقی کرده و آن‌ها را از بین می‌برد. گفته می‌شود که هنوز علت مشخصی برای این نوع بیماری یافت نشده است، اما برخی بر این باورند که عامل اصلی ابتلا به بیماری آلوپسی آره آتا، عفونت‌های بدن می‌باشند.

وسعت ناحیه کچلی در ریزش موی سکه‌ای معمولا به اندازه یک سکه می‌باشد. البته در برخی موارد ممکن است وسعت ناحیه کچلی بیشتر شود یا حتی در مواردی، ابتدا در حد سکه بوده و سپس گسترش یابد و تا کچلی کامل نیز پیش برود. هرچه وسعت ناحیه کچلی بیشتر باشد یعنی بیماری پیشرفته‌تر است پس در نتیجه درمان آن نیز دشوارتر خواهد بود. لازم به ذکر است که ریزش سکه‌ای مو تنها روی سر ظاهر نمی‌شود. در برخی موارد ممکن است ابروها، ریش صورت و یا حتی موهای بدن نیز دچار ریزش سکه‌ای شوند.

این بیماری بیشتر در سنین 20 تا 40 سال رخ می‌دهد، اما در برخی موارد ممکن است کودکان نیز دچار این بیماری شوند. نکته لازم به ذکر دیگر این است که این بیماری محدودیت جنسیت ندارد. بدین معنا که میزان شیوع آن در بانوان و آقایان به میزان برابر است.

عوامل مختلفی می‌توانند سبب تشدید علائم این بیماری شده و وسعت ناحیه کچلی را افزایش دهند. از علت های تشدید این بیماری می‌توانیم به استرس و وضعیت روانی اشاره کنیم. در صورت اقدام برای درمان ریزش موی سکه‌ای لازم است ابتدا برای درمان و کنترل استرس و مشکلات روحی اقدام نمایید. در قدم بعدی کورتیکواسترویید توسط پزشک به داخل ضایعه تزریق می‌شود و برای درمان کمکی در کنار این موارد معمولا مولتی ویتامین‌ها و محصولات موضعی تجویز می‌شود.

روش‌های مختلفی برای کنترل و درمان این بیماری وجود دارند، اما پیش از انتخاب روش مناسب لازم است اطمینان یابید که ریزش موی شما از نوع آلوپسی آره آتا می‌باشد و پس از آن نسبت به انتخاب بهترین روش درمانی اقدام نمایید.

علائم آلوپسی آره آتا یا ریزش سکه‌ای مو

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، قبل از اقدام برای درمان باید مطمئن شوید که ریزش موی شما از نوع سکه‌ای می‌باشد. برای اطمینان لازم است با علائم ریزش سکه‌ای مو آشنا شوید. پیش از هر چیزی باید بدانید که ریزش سکه‌ای با خارش و سوزش همراه نمی‌باشد. پس در صورتی که ریزش موی شما با خارش و سوزش همراه است، شما به آلوپسی آره اتا مبتلا نشده‌اید. برخی از اصلی‌ترین علائم ریزش موی سکه‌ای به شرح زیر هستند:

بوجود آمدن ناگهانی لکه‌های طاسی به شکل دایره یا بیضی گاهی ریزش مو حالتی شبکه‌ای و تور مانند به خود می‌گیرند و چند لکه متصل به هم به وجود می‌آیند. ممکن است موهای پشت سر به شکل نعل اسب بریزند. ریزش با هیچگونه تورم همراه نیست.

اگر با هر یک از علائم گفته شده مواجه شده‌اید نگران نباشید. درمانی قطعی برای ریزش موی سکه‌ای وجود دارد. در ادامه بهترین روش درمان ریزش سکه‌ای مو را با شما در میان می‌گذاریم.

بهترین روش درمان آلوپسی آره آتا چیست؟

روش‌های مختلفی برای درمان و کنترل ریزش موی سکه‌ای وجود دارد، اما یافتن بهترین روش برای درمان کار چندان ساده‌ای نیست. به همین خاطر در صدد برآمدیم تا محصولی باکیفیت را در این زمینه به شما معرفی کنیم. محصولی که می‌تواند مشکلات ریزش موی شما را در مدت زمانی کوتاه درمان نماید.

ژل کرم ریزش موی سکه‌ای سریتا، یک کرم موثر برای کمک به درمان و کنترل بیماری‌های آلوپسی آره آتاست. این کرم از اجزاء و مواد بسیار موثری تشکیل شده است که با مکانیسم‌های کارآمد، التهاب و استرس اکسیداتیو ریشه مو را مهار کرده و موجب رویش مجدد مو می‌شود.

کرم ژل آلوپسی آره آتا، فولیکول‌ها را فعال می‌کند و سبب افزایش زمان فاز رشد موها می‌شود. همچنین با خونرسانی موضعی و تغذیه مناسب ریشه‌های مو سبب رشد مجدد موها و رفع ریزش سکه‌ای می‌گردد.

ژل کرم ریزش موی سکه‌ای سریتا از چه مواد موثره‌ای تشکیل شده است؟ آمینکسیل عصاره گالبانا نارینجبین ویتامین D3

اخبار داغ 

علی خسروی: بازیکنان با داور زیاد حرف نزنند؛ رضا کرمانشاهی با شوخی و خنده اخراج می کند! آمار فوق العاده کریستیانو رونالدو در 15 فصل اخیر رقابت های لیگ؛ ثبت حداقل 15 گل لو رفتن راز شیطانی در بی آبرو شدن دختر ایلامی + جزییات پرسپولیس در دربی 94 / با ترکیب و سیستم پرسپولیس یحیی آشنا شوید استقلال در دربی 94 / با ترکیب و سیستم استقلال فکری آشنا شوید

منبع: طرفداری

کلیدواژه: بهترین روش درمان ریزش موی سکه ای آلوپسی آره آتا ریزش سکه ای مو درمان و کنترل ریزش موی شما برای درمان ریزش مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۹۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند

پلاکت خون پایین (ترومبوسیتوپنی) نوعی بیماری است که در آن بدن به دلیل عارضه یا سایر شرایط، پلاکت کافی تولید نمی‌کند. علائم ناشی از آن شامل خونریزی داخلی و خارجی است.

به گزارش خبرآنلاین، تشخیص زودهنگام ترومبوسیتوپنی، نتایج مثبتی در درمان دارد اما تأخیر در تشخیص می‌تواند منجر به مشکلاتی از حمله قلبی، آسیب به اعضای بدن (به عنوان مثال، طحال، روده، کلیه و حتی آمبولی ریه) شود.

ترومبوسیتوپنی به اختلال در پلاکت خون گفته می‌شود و شرایطی است که در آن تعداد پلاکت‌های خون بیمار کاهش یافته و سلول‌های خونی قادر نخواهند بود فعالیت‌های اساسی بدن را انجام دهند.

پلاکت چیست؟

پلاکت به کوچکترین ذرات خونی گفته می‌شود که آنزیم‌های لازم برای انعقاد خون را در خود دارند. پلاکت‌ها بسیار کوچکند و با چشم غیرمسلح قابل دیدن نیستند. این اجزای کوچک مسئول بازسازی بافت‌های آسیب‌دیده هستند و نقش مهمی در انعقاد خون دارند. میانگین عمر هر پلاکت ۱۰ روز است و محل تولید آن در مغز استخوان است.

نحوه عملکرد پلاکت خون

کار اصلی پلاکت جلوگیری از خونریزی است. تجمع پلاکت‌ها در محل خونریزی، موجب لخته شدن خون و آغاز روند بهبودی می‌شود. پلاکت‌های فعال حاوی پروتئین چسبنده‌ای به نام فیبرین هستند که این پروتئین‌ها در تشکیل لخته خونی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

علت پایین بودن پلاکت خون

پایین بودن پلاکت خون نوعی اختلال خونی است و معمولاً عوارض جدی ندارد اما در شرایط آسیب‌دیدگی می‌تواند روند انعقاد و لختگی خون را تحت‌تأثیر قرار دهد. تعداد پلاکت خون معمولاً به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای و عوارض جانبی مصرف برخی داروها کاهش می‌یابد که در ادامه به شرح این موارد می‌پردازیم:

۱) داروها و خوراکی‌هایی که پلاکت خون را کاهش می‌دهند

مصرف الکل، ترکیبات سمی و نیز برخی داروهای حاوی کنین که جهت رفع گرفتگی عضلات تجویز می‌شوند اثرات منفی بر پلاکت خون دارند. استفاده از برخی نوشیدنی‌ها مانند آب تونیک (نوشابه گازدار حاوی کنین که برای پیشگیری از مالاریا مصرف می‌شود) می‌تواند در کاهش پلاکت خون مؤثر باشد.

این داروها خاصیت ضد انعقادی دارند و موجب کاهش پلاکت می‌شوند:

داروهای ضد انعقاد یا مهارکننده‌های گلیکوپروتئین مانند آبسیکسیماب (این دارو ضد تجمع پلاکت است و برای پیشگیری از عوارض اسکیمی قلبی تجویز می شود)

اپتیفیباتید (این دارو ضد انعقاد خون است و در درمان لخته‌های خونی و حملات قلبی مورد استفاده قرار می‌گیرد)

و تیروفیبان (برای درمان سندرم کرونر حاد)

هپارین، استامینوفن، ایبوپروفن، ناپروکسن، آمیودارون (برای درمان پرکاری تیروئید)، سایمتیدین (برای درمان زخم معده و گاستریت)، پیپراسیلین (نوعی آنتی بیوتیک)، داروهای ضد تشنج مانند کاربامازپین، سولفونامیدها مانند تری‌متوپریم-سولفامتوکسازول، وانکومایسین (نوعی آنتی بیوتیک).

۲) بیماری‌هایی که موجب پایین بودن پلاکت خون می‌شوند

برخی از بیماری‌ها بر تولید پلاکت خون اثر گذاشته و باعث ترومبوسیتوپنی می‌شوند که عبارتند از: سرطان مغز استخوان، لوسمی، HIV و هپاتیت C، عفونت‌های ویروسی، آنمی، سندرم دیستریس تنفسی حاد (ARDS)، سپسیس (نوعی عارضه عفونی)، بیماری های خود ایمنی مانند ITP (نوعی عفونت ویروسی مثل آبله مرغان)، سابقه ارثی و ژنتیکی، زیاده‌روی در مصرف حد الکل، برخورد با ترکیبات سمی، دوران بارداری و ...

کاهش پلاکت خون گاهی می‌تواند سبب بروز برخی اثرات فیزیکی مانند کبودی شود. درمان پایین بودن پلاکت خون شامل تجویز برخی داروها و تلاش برای رفع مشکلات زمینه‌ای است.

در برخی موارد نیز برای درمان، از داروهایی که سیستم ایمنی بدن را سرکوب می‌کنند (مانند کوتیکواستروئیدها) استفاده می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • مکملی که ریزش مو را درمان می‌کند
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری