Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- آمار تولید آهن اسفنجی در ۱۹ واحد تولیدی کشور در دوره ۹ ماهه امسال به رقم ۲۳ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۶۰۹ تن رسید، که رشد ۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

 برپایه داده‌های آماری فولاد مبارکه، سفید دشت، سبا، فولاد هرمزگان، کاوه جنوب، آهن وفولاد غدیر، توسعه معادن وصنایع معدنی خاورمیانه، خوزستان، خراسان، میانه، سبزوار، شادگان، صبا فولاد، نی ریز، آهن وفولاد ارفع، آهن وفولاد گل گهر، چادرملو، جهان فولاد سیرجان و فولاد بافت میزان تولید آهن اسفنجی آذرماه به رقم دو میلیون و ۶۳۱ هزار و ۶۷۱ تن رسید که نسبت به ماه مشابه در سال گذشته افزایش پنج درصدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارنامه صادرات آهن اسفنجی

کارنامه صادرات آهن اسفنجی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ روند افزایشی را نشان می دهد و آمار ۱۳۹۷ حجم صادرات آهن اسفنجی رقم ۵۳۳ هزار تن را نشان داد که با رشد ۷۷ درصدی در سال ۹۸ به ۹۴۲ هزار تن رسید.

میزان مصرف ظاهری آهن اسفنجی پارسال برابر با ۲۶ میلیون و ۹۶۵ هزار تن بود و رشد چهار درصدی در مقایسه با سال ۹۷ که بالغ بر ۲۵ میلیون و ۸۲۶ هزار تن بود، ثبت کرد.

 ایران امروز در بین ۱۰ فولاد ساز شاخص جهان جای گرفته، اما در سال‌های اخیر در زمینه آهن اسفنجی با هند رقابت نزدیک دارد، بگونه ای که در نیمه ۲۰۲۰ ایران به عنوان رتبه نخست براساس منابع خبری رسانه ای معرفی شد.

رشد ۱۱ درصد تولید گندله سنگ آهن

تولید گندله سنگ آهن در ۱۰ واحد تولیدی مورد بررسی در ۹ ماهه امسال رقم ۲۴ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۴۵۲ تن را نشان داد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۱۱ درصدی را ثبت کرد.

تولید گندله سنگ آهن آذرماه واحد های فولادمبارکه، خوزستان، توسعه معادن وصنایع معدنی خاورمیانه، خراسان، سنگ آهن چادرملو، معدنی و صنعتی گل گهر، اپال پارسیان سنگان، فولاد سنگان، صنعتی و معدنی توسعه فراگیر، صبا نور به رقم سه میلیون و 835 هزار و 387 تن بالغ گشت که در مقایسه با ماه مشابه در سال گذشته افزایش 10 درصدی یافت.

 

ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آهن اسفنجی سال گذشته هزار تن تن رسید سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۹۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت در نشست قرارگاه مرکزی امنیت غذایی گفت: با همت بخش خصوصی و در راستای ارتقای تولید، از ابتدای فروردین تاکنون ۲ میلیون و ۲۸۶ هزار قطعه جوجه در واحدهای مرغداری انجام که این میزان جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۷ درصد افزایش دارد.

سید محمد رضا سیدحسینی تصریح کرد: با این میزان جوجه ریزی ۳۹۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف می شود.

وی گفت: به منظور افزایش ضریب خوداتکایی استان به گوشت مرغ ۳۲۷ واحد ۲۰ هزار قطعه ای مرغ گوشتی و ۱۵ واحد مرغ تخم گذار ۲۰ هزار قطعه ای با سرمایه‌گذاری بیش ۲۶۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی در حال ساخت است.

حسینی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای فعال با ظرفیت ۸ میلیون قطعه در هر دوره در استان سیستان وبلوچستان مشغول تولید هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • یادواره شهدای کارگری استان همدان در فولاد ویان
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • افزایش تولید فولاد خام ایران