Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-28@23:23:00 GMT

مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های سیاهکل و تالش

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۹۶۹۷

صراط: امیر مردادی امروز در رشت با اشاره به آتش‌سوزی‌های گسترده در گیلان اظهار کرد: حدود سه هکتار از اراضی جنگلی گیلان علیرغم آمادگی‌های همه‌جانبه طعمه حریق شده است.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه بیش‌ترین حجم آتش در جنگل‌های آستارا، تالش و سیاهکل بوده، افزود: خوشبختانه تمامی نقاط جنگلی درگیر آتش، اطفاء شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از درگیری اغلب شهرستان‌های گیلان با آتش خبر داد و گفت: شهرستان‌هایی که دارای جنگل بوده‌اند هرکدام بین سه تا چهار هزار متر در آتش سوخته‌اند.

مرادی با تقدیر از اعضای ستاد مدیریت بحران به‌ویژه دستگاه‌های امدادی، افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و هماهنگی‌های ایجادشده بین بخشی در دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و امدادی از وارد آمدن خسارت‌های بیشتر به اراضی جنگلی و مرتعی استان جلوگیری شده است.

وی با اشاره به آتش‌سوزی جنگل‌های جمهوری آذربایجان در مرز شهرستان آستارا، خاطرنشان کرد: حجم آتش‌سوزی‌ها در کشور مجاور ما به سبب کمبود شدید تجهیزات آتش‌نشانی و همچنین شدت وزش باد بسیار سنگین و خسارت‌بارتر از جنگل‌ها در آستارا بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان دلیل احتمالی آتش‌سوزی در جنگل‌های گیلان را علاوه بر وزش شدید باد گرم، روشن کردن آتش در اراضی جنگلی و مرتعی برشمرد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: آتش سوزی سیاهکل تالش حوادث گیلان صراط آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۹۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،موسی مقیمی معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری  اظهار کرد: در بحث حفاظت طی ۱۲ ماهه سال گذشته طی ۱۱۵فقره انجامدعملیات آزادسازی مساحت ۳۷۰ هکتار از جنگل‌های استان مازندران به طبیعت برگشت.

وی افزود: در بحث رفع تبصره براساس تبصره ذیل ماه ۵۵، ۸۵۶ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار از اراضی جنگلی صورت گرفت.

معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با اعلام اینکه کشفیات چوب الات در طول ۱۲ ماهه یک‌هزار و ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: در این زمینه خودروهای توقيف شده هم پس از سیر مراحل قضایی و قانونی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری