Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@13:22:56 GMT

قیمت رسمی فروش نفت عراق به آسیا افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۵۰۱۰۱

قیمت رسمی فروش نفت عراق به آسیا افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، عراق هم پس از عربستان سعودی قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا در ماه فوریه را افزایش داد.

بر اساس فهرست قیمت‌های عرضه‌شده توسط شرکت دولتی بازاریابی نفت عراق، دومین تولیدکننده بزرگ اوپک قیمت نفت سبک بصره را برای فروش به خریداران آسیایی ۷۰ سنت برای هر بشکه افزایش داد و آن را یک دلار و ۱۰ سنت بالاتر از شاخص منطقه‌ای به فروش می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرضه نفت در بازارها پس از اعلام کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز عربستان برای ماه‌های فوریه و مارس، کاهش یافته است. عربستان همچنین قیمت رسمی فروش نفت خام خود برای مشتریان آسیایی در ماه فوریه را افزایش داد. کاهش تولید برنامه‌ریزی‌شده نفت عربستان قیمت نفت خام برنت را در هفته گذشته به ۵۵ دلار برای هر بشکه رساند، یعنی قیمت این شاخص نسبت به ابتدای سال ۲۰۲۱، ۸ درصد افزایش یافت.

بیشتر کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) هفته گذشته توافق کردند هم‌زمان با کاهش تقاضا و افزایش قرنطینه‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا تولید نفت خود را ثابت نگه دارند. در حالی که روسیه و قزاقستان می‌توانند کمی افزایش تولید داشته باشند، کاهش تولید داوطلبانه عربستان بسیار بیشتر از افزایش تولید این دو کشور خواهد بود.

عراق قیمت فروش نفت متوسط و سنگین بصره را هم برای فروش به آسیا افزایش داد. بغداد همچنین قیمت فروش نفت سبک و متوسط خود در ماه فوریه به ایالات متحده را بالا برد و قیمت فروش نفت سنگین خود به این کشور را ثابت نگه داشت. فروش نفت خام کرکوک از شمال عراق به آمریکا هزینه کمتری خواهد داشت. بغداد قیمت فروش نفت به اروپا را حداقل ۸۰ سنت برای هر بشکه کاهش داده است.

کد خبر 5119722

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت نفت تولید نفت عراق صادرات نفت بانک مرکزی ایران فولاد لایحه بودجه ۱۴۰۰ قیمت دلار روز ملی صادرات ویروس کرونا مصرف گاز تحریم اقتصادی ایران بانک مرکزی تورم وزارت راه و شهرسازی قیمت نفت صادرات غیرنفتی اقتصاد مقاومتی قیمت فروش نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۰۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد

به گزارش قدس آنلاین، تویوتا موتور اعلام کرد که فروش و تولید جهانی این شرکت در سال منتهی به ۳۱ مارس با توجه به تقاضای قوی و نبود محدودیت‌های عرضه نیمه هادی به بالاترین حد خود رسیده است.

تویوتا برای سال منتهی به مارس اعلام کرد که فروش جهانی آن تنها با رشد ۷.۳ درصدی به ۱۰.۳۱ میلیون دستگاه در سال نسبت به سال گذشته رسیده است و برای اولین‌بار است که از مرز ۱۰ میلیون دستگاه عبور کرده است، در حالی که تولید آن به ۹.۹۷ میلیون دستگاه رسیده است که ۹.۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. با این حال، بزرگترین خودروساز جهان از نظر حجم، شاهد کاهش فروش و تولید خود در ماه مارس در میان رقابت شدید در چین، بزرگترین بازار خودروی جهان بود.

طبق گزارش رویترز، فروش جهانی تویوتا در ماه مارس با ۲.۱ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۸۹۷ هزار و ۲۵۱ دستگاه رسید و تولید آن نیز با ۱۰.۳ درصد کاهش به ۸۰۷ هزار و ۲۶ دستگاه رسید. فروش جهانی باتری خودروهای الکتریکی در سال منتهی به مارس بیش از سه برابر افزایش یافت و به ۱۱۶ هزار و ۶۵۴ دستگاه رسید.

بر اساس این گزارش، تویوتا قصد دارد شروع تولید خودروهای برقی خود در ایالات‌متحده را از برنامه اولیه سال ۲۰۲۵ به بهار سال ۲۰۲۶ به عقب براند. طبق گزارشها، این خودروساز قصد دارد عمداً یک دوره  توقف در تجارت خود ایجاد کند تا از کیفیت و ایمنی اطمینان حاصل کند. مقامات تویوتا بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبودند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • قیمت دینار عراق امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • قیمت دینار عراق امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳