Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدرزاده با بیان اینکه الگوی غذای سالم از ۳۰ تا ۵۰ درصد ابتلا به انواع بیماری های غیرواگیر جلوگیری می کند گفت: از خوردن فست فودها بپرهیزید‌.

به گزارش خبرنگا خبرگزاری شبستان از رشت، «آبتین حیدرزاده» امروز(دوشنبه، ۲۲ دی) در نشست با اصحاب رسانه با موضوع بسیج ملی تغذیه اظهار کرد: با رعایت الگوهای غذایی می توان از انواع بیماری ها جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دو نوع تغذیه غذایی در جهان رواج دارد گفت: رژیم غذایی مدیترانه ای و رژیم غذایی اروپایی و آفریقایی از این نوع رژیم هاست.


وی با بیان اینکه رژیم غذایی مدیترانه ای بدون الکل از بروز انواع بیماری جلوگیری می کند اذعان کرد: شیوه های غذایی در هر جامعه ای تبدیل به فرهنگ می شود و خوراک و رژیم غذایی هر ملتی متفاوت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: رژیم تغذیه ای مدیترانه در مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا بسیار حائز اهمیت است و ایمنی بدن را افزایش می دهد.


حیدرزاده تصریح کرد: بدن از نظر تغذیه ای نیازه های پیچیده ای دارد که درک آن نیاز به تخصص دارد.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: تغذیه مناسب از ۳۰ تا ۵۰ درصد از انواع بیماری ها چون سرطان ها و بیماری قلبی و عروقی جلوگیری می کند.


وی اضافه کرد: در بسیج ملی تغذیه سالم، آموزش های لازم رژیم غذایی داده می شود.


حیدر زاده با تاکید بر اینکه از غذاهای فست و فودی استفاده نکنید خاطرنشان ساخت: بسیاری از این غذاها دارای نگهدارنده هستند که خود عامل بروز سرطان ها در جامعه است.‌
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد : با توسعه تغذیه سالم از مرگ و میرهای زود رس بر اثر انواع بیماری ها جلوگیری می شود. 

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: بسیج ملی بیماری غیرواگیر تغذیه سالم معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان انواع بیماری ها رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۰۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار

به گزارش  ­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­ضاربان افزود: آب لوله کشی‌ها سالم است اگر بعضی جاها­ نشتی داشته باشد کلر توزیع می‌کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت:­ برای­ ­کنترل مالاریا، هم بیماریابی داشتیم هم برای این که این آب‌ها باید خشکانده شود و از تکثیر پشه آنوفل جلوگیری شود و در کنار آن بحث مراقبت از خود بیماری است که لام می‌گیریم یعنی کسی که مشکوک به بیماری باشد لام گرفته می‌شود و درمان می‌شود که احیانا اگر درمان نشود مورد گزش قرار می‌گیرد و دچار آسیب می‌شود. ­ضاربان ادامه داد:­بحث دوم توزیع کلر یک درصد­­است که توصیه کردیم در وهله اول­ ­آب معدنی توزیع­ شود و در کنار آن کلر یک درصد توزیع­ شود تا آب آلوده منجر به ابتلای افراد به بیماری وبا نشوند. وی گفت:­ سمپاشی هم انجام می‌شود تا پشه تکثیر نشود و محلول ریخته می‌شود. ضاربان اظهار کرد­مراقبت از مادران باردار هم از مهمترین ماموریت‌های ما است. وی افزود:­برای خشکاندن آب­ ­از همه نهاد‌ها و ارگان‌های ذی ربط و تاثیرگذار­ از جمله آتش نشانی، اداره آب و فاضلاب، فرمانداری و بخشداری و حتی نیرو‌های مردمی کمک خواهیم گرفت.

دیگر خبرها

  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی