Web Analytics Made Easy - Statcounter

عطاءالله ابراهیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:هم‌اکنون ۲۶ طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار با هشت هزار و ۲۱۵ هکتار در شهرستان‌های بروجن، لردگان، خانمیرزا، اردل، کیار و کوهرنگ در دست اجراست.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها با هدف حفاظت اراضی کشاورزی، جلوگیری از فرسایش خاک، توسعه اراضی زراعی و باغی در دست اجراست، افزود: رفع محرومیت، ایجاد اشتغال پایدار، افزایش تولید و درآمد از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، اجرای این طرح زمینه اشتغال چهار هزار و ۷۸۰ نفر را فراهم می‌کند.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح‌ها از سال ۸۶ آغاز شده است، گفت: این طرح‌ها بین ۱۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۶۶۲ میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌های هزینه شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی استان، کشاورزی است، افزود: سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود.

رییس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یک چهارم اشتغال استان در حوزه کشاورزی است، افزود: ۶۷ هزار بهره‌بردار در حوزه کشاورزی در استان فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان است که عمده باغات استان در شهرستان سامان قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی توسعه ایران چهارمحال وبختیاری توسعه روستایی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی توسعه ایران چهارمحال وبختیاری وزارت جهاد کشاورزی توسعه ایران چهارمحال وبختیاری توسعه روستایی اراضی کشاورزی اخبار کنکور اجرای این طرح طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۰۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری

یاسر رحیمیان اظهار داشت: در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری زنجیره ارزش راهبردی بادام و ماهیان سردآبی در حال پیگیری بوده که ارزش تقریبی هر کدام از این زنجیره‌ها در بادام ۵۰ همت (هزار میلیارد تومان) و در ماهیان سردآبی ۱۵ همت است.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در بحث زنجیره راهبردی ارزش بادام رتبه یک کشوری را به خود اختصاص داده است، افزود: این استان به‌عنوان راهبر زنجیره ارزش بادام در کشور نیز انتخاب شد.

رحیمیان با اشاره به زنجیره ارزش گیاهان دارویی در این استان، اضافه کرد: دانشگاه آزاد شهرکرد در این حوزه با سازمان جهادکشاورزی استان همکاری دارند.

بیشتر بخوانید

صادرات خاویار طلایی از مبدا چهارمحال و بختیاری به کشور‌های مقصد

وی گفت: سالانه ۲۵ هزار تن ماهی در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود و به زودی توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی و شیلات با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و سازمان شیلات ایران در دستور کار قرار می‌گیرد.

رحیمیان ادامه داد: پس از زنجیره ارزش بادام و گیاهان دارویی، تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی و پروتئین شامل (گوشت قرمز، گوشت مرغ و تولیدات زنبور عسل) در سال‌جاری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • صرف ۸ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه سیستم‌های روشنایی در شهرکرد
  • رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است
  • ۶۴۰ هکتار از باغات چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شدند
  • ممنوعیت تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در چهارمحال و بختیاری
  • توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری
  • کلنگ‌زنی و افتتاح ۴ طرح بزرگ کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
  • خسارت بارندگی به عشایر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو