Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، خبرگزاری آناتولی ترکیه، در یادداشتی به ضعف سیستم بهداشتی اروپا در مقابله با ویروس کرونا پرداخت و نوشت:

 

بیشتر کشورهای اروپایی مانند انگلیس، فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، سوئیس و بلژیک که از نظر اقتصادی توسعه یافته محسوب می‌شوند، با شیوع سریع کرونا مشکلات جدی در سیستم‌های بهداشتی خود روبرو شده‌اند؛ کمبود تخت‌های بیمارستانی، پر شدن بخش‌های مراقبت‌های ویژه و کمبود تجهیزات پزشکی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به عنوان مثال اقدامات دولت فدرال در سوئیس برای جلوگیری از پاندمی ناکافی بود. واحدهای مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌‌ها به طور کامل پر شده و با آنکه تخت‌های جدیدی افزوده شده و 2 هزار و 500 عضو ارتش در مبارزه با پاندمی شرکت کردند، اما نتوانستند مشکلات موجود را رفع کنند.

 

از ماه اکتبر تاکنون بیش از 4 هزار عمل جراحی در سوئيس به تعویق افتاده و پزشکان به دلیل تراکم بیش از حد در بیمارستان‌ها خواستار اعلام "وضعیت اضطراری" شدند.

 

در حالی که انستیتوی بیماری‌های مرتبط با سالمندان در بلژیک توصیه کرده که افراد مسن مبتلا به بیماری های مزمن و کووید-19 نباید به بیمارستان‌ها اعزام شوند و در خانه‌های سالمندان نگهداری شوند اما به دلیل كمبود تجهیزات پزشكی در این كشور اقدامات كافی در این مراکز انجام نمی‌شود؛ بیش از نیمی از مرگ و میرهای کووید-19 کسانی هستند که در خانه های سالمندان اقامت دارند.

 

کمبود تجهیزات پزشکی و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی و ظرفیت محدود واحدهای مراقبت های ویژه، بحران بهداشت بلژيک را بیش از پیش عمیق‌تر کرده است.

 

در حالی که موارد روزانه ابتلا به کرونا در انگلستان حدود 60 هزار مورد است، بیشترین تلفات جانی روزانه نیز با 1325 مورد در روز 8 ژانویه به ثبت رسید.

 

بر اساس گزارش‌ها، بیمارستان‌های این کشور تحت فشار زیادی قرار داشته و خدمات بهداشتی در آستانه فروپاشی است. حتی برخی از بیماران به دلیل کمبود تخت مجبورند در آمبولانس‌ها منتظر بمانند.

 

سایمون والش، از انجمن پزشکی انگلیس با اشاره به صف‌های آمبولانس و خدمات اورژانس گفت: بیماران ساعت‌ها در آمبولانس‌ها منتظر می‌مانند تا به مراکز درمانی انتقال یابند زیرا تختی برای بستری کردن آنها وجود ندارد.

 

وزیر بهداشت انگلستان نیز گفته با وجود اینکه در حال حاضر بیش از 30 هزار نفر در بیمارستان‌ها تحت درمانند اما انتظار می‌رود که این تعداد طی چند هفته دیگر باز هم افزایش یابد.

 

بوریس جانسون٬ نخست وزیر انگلیس نیز با اشاره به اینکه بیمارستان‌ها بیش از گذشته تحت فشار قرار دارند، هشدار داد که "نرخ بیماری‌های عفونی همچنان با سرعت نگران کننده در حال افزایش است."

 

سومین برنامه قرنطینه سراسری در روز 5 ژانویه در انگلیس آغاز شده، اما تاثیر زیادی بر سیر صعودی شیوع کرونا نداشته و تمامی امید مردم به واکسن است.

 

ایتالیا هم مشکلات جدی در بخش بهداشت و درمان را پشت سر می‌گذراند.

 

ایتالیا نه تنها در موج اول کرونا با مشکلات فراوان به خصوص کمبود تجهیزات پزشکی مواجه شد، در موج دوم نیز به‌رغم دریافت کمک‌هایی از اتحادیه اروپا، با مشکلات جدی به ویژه در خصوص پرسنل متخصص روبه‌رو بود.

 

دکتر والتر ریكاردی، مشاور وزیر بهداشت ایتالیا با اشاره به كاهش بودجه خدمات عمومی از جمله در بخش بهداشت اعلام کرد كه ایتالیا به ویژه پس از بحران اقتصادی سال 2008 از سیاست‌های ریاضتی رنج می‌برد.

 

به گفته وی بودجه کمتر به معنای امکانات کمتر و کمبود پزشک و پرستار شده و این موضوع نیز باعث افزایش نرخ مرگ و میر شده است.

 

اسپانیا هم به رغم اینکه تا قبل از همه گیری کرونا در میان کشورهای ارائه دهنده بهترین خدمات بهداشتی در جهان به شمار می‌رفت، پس از شیوع کرونا با کمبود پرسنل بهداشتی و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی مواجه شد.

 

در موج اول شیوع کرونا در اسپانیا و تراکم بیماران در شهرهای بزرگی مانند مادرید و بارسلونا، بیمارستان‌های صحرایی تأسیس شدند و زمین نمایشگاه در مادرید نیز به بیمارستان تبدیل شد.

 

فرانسه هم در موج اول شیوع کرونا با كمبود ماسک كاركنان مراقبت‌های بهداشتی و پر شدن ظرفیت تخت در بیمارستان‌ها مواجه بود. دولت توان تهیه ماسک و تجهیزات بهداشتی کافی نداشته و این موضوع مشکلات مبارزه با ویروس کرونا را سخت‌تر کرده بود.

 

در آن زمان با آنکه نیاز به 40 میلیون ماسک در هفته بود اما دولت فرانسه تنها می‌توانست 3.3 میلیون ماسک تولید کند. متخصصان بهداشت نیز به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات بهداشتی شروع به انتقاد از دولت کرده بودند.

 

مشکل دیگر این کشور کمبود ظرفیت بیمارستان‌ها به ویژه در بخش مراقبت‌های ویژه بود. در حالی که در ابتدای شیوع بیماری فقط 5 هزار تخت در بخش‌های مراقبت ویژه وجود داشت بعدها این ظرفیت به 10 هزارتخت افزایش یافت. کمبود تخت موجب انتقال برخی بیماران از منطقه‌ای به منطقه دیگر شده بود.

 

در آلمان نیز افزایش روزانه تعداد ابتلا به کرونا به 30 هزار مورد، باعث تضعیف ظرفیت سیستم بهداشتی و درمانی در این کشور شده است.

 

اگرچه نزدیک به 27 هزار تخت مراقبت‌های ویژه در آلمان وجود دارد، کمبود پرسنل بهداشتی از اصلی‌ترین مشکلات بخش بهداشت و سلامتی در این کشور است.

 

پس از آغاز شیوع کرونا در آلمان، بسیاری از بیمارستان‌ها مجبور شدند تا جراحی‌ها را به تعویق بیندازند. این موضوع باعث مشکلات اقتصادی و درخواست حمایت مالی آنان از دولت شد.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: آناتولی کووید ۱۹ کرونا اروپا ایتالیا بلژیک انگلیس کمبود تجهیزات پزشکی مراقبت های ویژه بیمارستان ها شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۱۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌استاندار مازندران امروز جمعه در بازدید از نیروگاه نکا با بیان اینکه این نیروگاه یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشوراست گفت: نیروگاه نکا اکنون با برخی چالش‌ها از جمله پسروی دریای خزر، کاهش ورودی آب به سیستم خنک کننده و فرسودگی تجهیزات روبرو است.

یوسف نوری با بیان اینکه همه این چالش ها سبب شده است نیروگاه با ظرفیت کامل کار نکند، افزود: متخصصان این نیروگاه با استفاده از توان داخلی بخش‌های زیادی از تجهیزات این نیروگاه را بازسازی کرده اند

او با بیان اینکه لایروبی حوضچه آب این نیروگاه اکنون در حال انجام است، خواستار سرعت بخشی در این کار شد و ادامه داد: نیروگاه نکا دارای نیرو‌های فنی فعال، با دانش و تجربه است و باید از روش‌های مالی جدیدی استفاده کرد که پایدار باشد و مردم در آن مشارکت داده شوند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه نکا نیز با بیان اینکه چالش بزرگ این نیروگاه کاهش سطح آب دریا است، گفت: با وزیر نیرو و مجموعه خاتم الانبیا در رابطه با سرعت بخشی به اجرای لایروبی حوضچه آرامش نیروگاه رایزنی شده است

نورالله ادبی فیروزجایی افزود: اگر صنعت برق با تمام ظرفیت‌پای کار باشد نمی‌تواند تامین کننده شدت مصرف انرژی در کشور و استان مازندران باشد.

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • قیمت رحم اجاره‌ای سر به فلک کشید/ بازار اجاره رحم در چارتر دهه هفتادی‌ها
  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا