Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نانسی پلوسی روز دوشنبه پس از آنکه جمهوری‌خواهان مانع تصویب اجماعی قطعنامه الزام مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا برای تشکیل و حرکت هیات وزیران به سمت برکناری دونالد ترامپ شدند، در بیانیه‌ای این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: در روز چهارشنبه رئیس جمهوری شورشی مهلک را علیه آمریکا برانگیخت که قلب دموکراسی ما را هدف گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری نشان داد که تهدیدی حتمی برای قانون اساسی و کشور ما و مردم آمریکا است و باید فوری از کار برکنار شود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: امروز ، در جلسه رسمی هویر رهبر اکثریت(دموکرات) درخواست موافقت یکپارچه را برای تصویب قانون توسط جیمی راسکین ، نماینده کنگره ، ارائه داد که از معاون رئیس جمهوری خواست تا کابینه را برای فعال متمم ۲۵ قانون اساسی برای برکناری رئیس جمهوری بسیج کند.

پلوسی اضافه کرد: جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان تصویب این قطعنامه محافظت از آمریکا را رد کردند و رئیس جمهوری را قادر ساختند به اقدامات فتنه انگیز، ناپایدار و منحرف رئیس جمهور ادامه دهد. همدستی آنها آمریکا را به خطر می‌اندازد ، دموکراسی ما را از بین می برد و باید پایان یابد.

وی اظهار کرد: مجلس بر اساس مقررات، تصویب قطعنامه راسکین را در دستور خواهد گذاشت تا از معاون رئیس جمهوری بخواهد متمم ۲۵  قانون اساسی را برای برکناری رئیس جمهوری فعال کند. ما همچنین از معاون رئیس جمهوری می‌خواهیم که ظرف ۲۴ ساعت پس از تصویب پاسخ دهد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: به عنوان گام بعدی، تصویب استیضاح را به صحن خواهیم آورد. تهدید رئیس جمهوری برای آمریکا فوری است و اقدامات ما نیز چنین خواهد بود.

برچسب‌ها انتخابات ۲۰۲۰ استیضاح ترامپ نانسی پلوسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۲۰۲۰ استیضاح ترامپ نانسی پلوسی انتخابات ۲۰۲۰ استیضاح ترامپ نانسی پلوسی اخبار کنکور معاون رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۲۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد اسرائیل به آمریکا برای قطع بودجه سازمان ملل

یک مقام اسرائیل پیشنهاد داد در صورت تصویب قطعنامه‌ای در حمایت از به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین، آمریکا تمامی حمایت‌های مالی خود از نهادهای سازمان ملل را قطع کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اسرائیل پیشنهاد داده چنانچه مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای برای حمایت از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به تصویب برساند آمریکا ممکن است بودجه تمامی نهادهای این سازمان را قطع کند. 

فلسطین در حال حاضر «عضو ناظر دائم» سازمان ملل است و علی‌رغم شرکت در جلسات این سازمان قادر به رأی دادن نیست.

مجمع عمومی سازمان ملل ممکن است به پیش‌نویس قطعنامه‌ای رأی بدهد که خواستار به رسمیت شناختن تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان عضو کامل سازمان ملل است. این پیش‌نویس از شورای امنیت خواسته در تصمیم پیشین خود تجدید نظر کند.

خبرگزاری رویترز نوشته این رأ‌ی‌گیری در مجمع عمومی نشان‌دهنده میزان حمایت از فلسطینی‌ها برای به رسمیت شناخته شدن به عنوان کشور مستقل است.

ماه گذشته اکثر کشورها در جلسه شورای امنیت از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت کردند اما آمریکا این قطعنامه را وتو کرد. عضویت کامل در سازمان ملل در صورتی حاصل می‌شود که 15 عضو شورای امنیت قطعنامه عضویت آن کشور را به تصویب برسانند. 

در قوانین آمریکا تصریح شده واشنگتن قادر به حمایت مالی از هیچ سازمان زیرمجموعه سازمان ملل که به گروه‌های فاقد «شاخصه‌های به رسمیت‌شناخته‌شده» کشور شدن عضویت کامل اعطا کند، نخواهد بود. در سال 2011  بعد از آنکه یونسکو به تشکیلات خودگردان عضویت کامل داد  آمریکا حمایت مالی خود از این سازمان را قطع کرد.

گیلاد عردان، سفیر اسرائیل در سازمان ملل با اشاره به رأی‌گیری روز جمعه مجمع عمومی درباره فلسطین گفت: «اگر این قطعنامه تصویب شود انتظار دارم ایالات متحده به طور کامل بودجه سازمان ملل و نهادهای آن را مطابق با قوانین ایالات متحده قطع کند.»

اعضای کنگره آمریکا دیوان کیفری بین‌المللی را تهدید کردندآمریکا محموله تسلیحات به رژیم صهیونیستی را نگه داشته است

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشنهاد اسرائیل به آمریکا برای قطع بودجه سازمان ملل
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • جمهوری‎‌خواهان کنگره در پی تحریم دیوان کیفری بین‎‌المللی هستند
  • افشاگری تازه جمهوری‌خواهان علیه رابرت مالی
  • جمهوری‌خواهان آمریکا: رابرت مالی اسناد محرمانه را در تلفن همراه شخصی‌اش نگهداری می‌کرد
  • ترامپ: حاضرم به زندان بروم
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا