Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-در یک‌صد و هفتاد و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم مصوباتی پیرامون حمایت شورای اسلامی و مدیریت شهری از توسعه ساختمان‌های سازگار با محیط‌زیست در کاهش آلودگی هوای قم و بخشودگی بخشی از اجاره‌بهای مستأجران شهرداری به تصویب رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، در این جلسه اعضای شورای اسلامی با برخی مصوبات در خصوص ساختمان‌های سازگار با محیط‌زیست و بخشودگی بخشی از اجاره‌بهای مستأجران شهرداری قم و آماده‌سازی آرامستان دارالسلام در قم موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه سید امیر سامع معاون خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر ضرورت توجه به جلوگیری از آلودگی هوا اظهار داشت:اتفاق خوبی که توسط مجموعه شورای اسلامی شهر قم و شهرداری قم در حال روی دادن است موضوع ساختمان‌های سازگار با محیط‌زیست است.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌های استان موظف هستند در ارتباط با طراحی و ساخت و بهره‌برداری از ساختمان‌ها از حداقل انرژی استفاده کنند، همچنین استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر توصیه می‌شود.

31 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در قم کشف شدنخستین دوره آموزشی پدافند هسته‌ای کشور به میزبانی قم برگزار می‌شودنمایشگاه کوچه‌های مادری در منطقه پردیسان قم از قاب دوربین

سامع بیان کرد: ترویج و توسعه ساختمان‌های سازگار با محیط‌زیست در کاهش آلودگی هوای قم تأثیر دارد، دراین‌باره مصوبه‌ای در سال گذشته داشته‌ایم که شهرداری به چنین ساختمان‌هایی تخفیف می‌دهد و البته تخفیف  به‌عنوان نقطه شروع بود اما می‌تواند تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: این مصوبه باهدف فرهنگ‌سازی عملیاتی می‌شود و به همراهی و مطالبه گری از سوی همه دستگاه‌ها و نهادهای استان نیاز داریم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: جلوگیری از آلودگی هوا یک ضرورت مهم است و ارتباط مستقیمی با سلامت عمومی شهر و جامعه دارد.

وی افزود: دراین‌باره آب و فاضلاب وارد بحث ساختمان‌های سازگار با محیط‌زیست شده است اما سایر دستگاه‌های اجرایی به‌طورجدی وارد این حوزه مهم نشده‌اند،درحالی‌که تحقق این اهداف نقش مهمی در مباحث هوای پاک برای شهر در قم دارد.

در این جلسه سقائیان نژاد شهردار قم در مورد ضرورت پرداخت عوارض از جرائم راهنمایی رانندگی به شهرداری عنوان کرد:ظرف 5 سال گذشته نزدیک به 207 میلیارد تومان از طرف نیروی انتظامی واریزشده است اما کمتر از 7میلیارد تومان به قم اختصاص‌یافته است.

وی تصریح کرد:به این دلیل به کمیسیون اصل 90 شکایت کردم تا بررسی و حق شهرداری مشخص شود، در جلسه کلان‌شهرها نیز این موضوع مطرح شد تا به‌صورت جدی بتوانیم در بودجه 1400 این اعتبار را پیش‌بینی کنند.

همچنین در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر قم لایحه بخشودگی بخشی از اجاره‌بهای مستأجران شهرداری و تفریغ بودجه سال 98 سازمان کُشتارگاه و سازمان پارک‌ها و فضای سبز و لایحه اخذ مجوز آسفالت محوطه تعویض پلاک استان و افزایش تعرفه بهای کود کشاورزی را تصویب کردند.

انتهای پیام/457/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ساختمان های سازگار با محیط زیست شورای اسلامی شهرداری قم ساختمان ها شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۲۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری

به گزارش قدس آنلاین، این منبع پلیس اظهار داشت: یک طبقه از ساختمان اداری تخلیه شده و بازرسی در محل در حال انجام است.

بر اساس این گزارش، تخلیه از طبقه هفتم ساختمان اداری این فرودگاه آغاز شده و به دنبال تهدید بمب گذاری، بازرسی در حال انجام است و اماکن و اتاق ها برای [احتمال] وجود مواد منفجره بررسی می شوند.

پلیس گفت که زنگ خطر در عملکرد فرودگاه تداخلی نداشته است.

گفتنی است؛ چندی پیش تیراندازی در سالن کنسرت شهر «کروکوس» روسیه به کشته شدن ده‌ها نفر منجر شد.

یک شاهد عینی این حادثه تروریستی اعلام کردند که که پس از شلیک گلوله‌ها از سوی افرادی با لباس شبه نظامی و پرتاب نارنجک از سوی آنها، آتش سوزی در سالن کنسرت این مرکز آغاز شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو تخلیه شد
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • تالار شهیدان فلاح نژاد کرج ایمن سازی می‌شود
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس