Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با روز ملی قشر بسیج رسانه، پیش همایش و رویداد رسانه‌ای الگوی روزنامه نگار مسئول از شیخ محمد خیابانی تا سردار حسن باقری و خون نگاران حماسه و جهاد در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «عبدالرحیم سرایی» نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا امروز در این پیش همایش اظهار داشت: موثرترین سلاح علیه دشمنان، تبلیغات است و هرکس بتواند حرفه ای تر عمل کند به اهدافش رسیده است

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف آمریکا و انگلیس ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است و به همین دلیل دست به ساخت فیلم حضرت زهرا(س) زده اند که بسیار مرموز است و توسط فردی بنام یاسر حبیب ساخته شده که سابقه اهانت به خلفای راشدین و عایشه را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرایی با اشاره به اینکه قاعدتاً باید مرکزیت شیعه در تبریز، مشهد، قم ، کربلا، نجف و ... باشد اما می‌بینیم که دشمن تلاش می‌کند مرکزیت را در لندن قرار دهد. در سال ۶۵ و در بحبوحه جنگ هشت سال دفاع مقدس، در اورشلیم همایشی بنام هویت شیعی  برگزار می‌کنند. لذا رسانه و تبلیغات بزرگترین و مهمترین سلاح در برابر این قبیل اقدامات دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا در تشریح راه های رشد و پیشرفت در رسانه از منظر و دیدگاه رهبرانقلاب، خاطرنشان کرد: چهار راه آزادانه فکر کردن، آزادانه مطرح کردن، نترسیدن از جنجال و شنیدن سخن و انتخاب بهتر راه های پیشرفت در رسانه از نظر رهبر انقلاب است که در همه این عوامل باید از افراط و تفریط دوری کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: نباید از سرزنشِ سرزنش کنندگان بترسیم و محافظه کار باشیم. باید مطالبه گر باشیم و در مقابل کسانی که نظام را به چالش می‌کشند، خجالت نکشیم.

وی با بیان اینکه دشمن در طول این ۴۱ سال هیچگاه دچار اشتباه محاسباتی نشده است، متذکر شد: تنها اشتباه دشمن این است که هنوز نفهمیده که چه پیوند عمیقی بین امام و امت برقرار است.

حجت الاسلام سرایی تاکید کرد: در عین حال که نباید از جنجال بترسیم، باید مطالبی اقناعی و به دور از احساس تهیه کنیم. کسانی که قلم می‌زنند، باید تقوا داشته باشند و مراقب باشند که به هیچ کس تهمت نزنند و دروغ نگویند. در جایی که تهمت، افترا، دروغ و غیبت باشد، هیچ خبری از معنویت و برکت الهی نیست.

وی داشتن انصاف را یکی دیگر از ویژگی اهالی رسانه از نظر رهبر انقلاب برشمرد و افزود: کسانی که قلم می‌زنند و یا نقد می‌کنند، باید انصاف داشته باشند و از هوای نفس پیروی نکنند. همچنین عدالت در حرف زدن را نیز رعایت کرده و اجازه ندهند گفتارشان با عیب جویی از دیگران آمیخته باشد.

وی تاکید کرد: تریبون بی خاصیت هیچ نتیجه ای ندارد. در اوج دوران حکومت بنی امیه شاعرانی مانند دعبل خزاعی تخت بنی امیه را به لرزه در آوردند. اگر ما درگیر بده بستان های سیاسی شویم، نمی‌توانیم حرفی از عدالت بزنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه دشمن قصد مأیوس کردن مردم از نظام و انقلاب دارد، اظهار کرد: تقویت امید و نگاه خوشبینانه به آینده انقلاب، تقویت احساس مسئولیت و روحیه‌ی انقلابی در جوانان مهمترین راه های مقابله با این ایجاد یأس از سوی دشمن است.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیخ محمد خیابانی روزنامه نگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۲۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نمایشگاه اکسپو که هنرمندان و فعالان حوزه صنایع و عرصه‌های مختلف اقتصادی شرکت کردند؛ نمایشگاه بسیار گسترده‌ای است و توانمندی‌های اقتصادی کشور را می‌توان در این نمایشگاه دید.

خسروپناه افزود: حتما این نمایشگاه باید گسترده‌تر از این ارائه بشود و زمان بیشتری به مردم اختصاص داده شود تا بتوانند شرکت کنند.

وی گفت: هم زیرساخت‌ها و مواد اولیه را ما در این نمایشگاه مشاهده کردیم و هم تولیدات مختلف دارویی و حوزه‌های مختلف امنیت غذایی و همچنین صنایع دستی و سایر حوزه‌های مختلف که در واقع یک جهش تولید با مشارکت مردم که شعار سال امسال است در این نمایشگاه مشاهده می‌کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مسئولیت مسئولان حوزه اقتصادی و البته حوزه فرهنگی با دیدن این نمایشگاه سنگین‌تر می‌شود. قطعا باید تلاش کنیم موانع برداشته شود. اگر عزیزان نیاز‌های ارزی و واردات مواد اولیه دارند و صادرات که بسیار مهم است. این نیاز‌ها را از تولیدکنندگان شنیدیم.

خسروپناه گفت: یک شورای اختصاصی برای رفع موانع و حمایت و تسهیلگری تولید کنندگان در کشور باید فراهم شود.

وی افزود: طبیعتا وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت اقتصاد و دارایی و سایر وزارت خانه‌ها به ویژه بانک مرکزی باید حمایت کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم طبیعتا باید از منظر فرهنگی، اسناد حمایتی فرهنگی و علم و دانش بنیان هم باید کمک کنیم و تولیدکنندگان بتوانند تولید بهتر و با کیفیت بهتر و عرضه بهتری بتوانند تولید کنند، عرضه کنند و در اختیار مشتریان دنیا قرار دهند.

خسروپناه افزود: حتما بُعد بین المللی این تولیدات، از حوزه دانش بنیان تا عرضه بین المللی باید با نگاه حکمرانی صنایع شکل بگیرد.

وی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تدوین و تصویب الگوی حکمرانی دانش بنیان و فرهنگی صنایع و تولیدات با مشارکت مردم آمادگی دارد.

گفتنی است ششمین نمایشگاه توانمندی‌های ایران اکسپو، ۸ اردیبهشت افتتاح شد  و تا ۱۲ اردیبهشت ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم برگزار شد
  • خردادماه، یادواره شهید مغفوری در کرمان برگزار می‌شود/ تجلیل از شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور
  • اختلاف‌نظر درباره تصادف‌های پرماجرای تهران | نخستین قربانی؛ موسیقیدان مشهور یا روزنامه‌نگار معروف؟
  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • نشست تخصصی «تصویر ایران پس از وعده صادق» برگزار می‌شود
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود