Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-28@23:22:51 GMT

تولید شمش فولادی از مرز ۲۱.۶ میلیون تن گذشت

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۵۳۸۸۷

تولید شمش فولادی (فولاد خام) در ۹ ماهه امسال با افزایش ۸.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به رقم ۲۱ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۱۰۰ تن رسید.

به‌استناد جداول آماری وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است سال گذشته در دوره این گزارش ۱۹ میلیون و ۹۸۶ هزار و ۱۰۰ تن شمش فولادی (فولاد خام) تولید شده بود.

ایران دهمین فولادساز جهان محسوب می‌شود، انتظار می رود در افق ۱۴۰۴ با دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد، به جایگاه هفتمین فولاد ساز برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد ۹.۵ درصدی تولیدات فولادی

آمار مورد بررسی حاکی است، ۹ ماهه امسال تولیدات فولادی با رشد ۹.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقم ۱۹ میلیون و ۱۹۹.۱ هزار تن رسید. سال گذشته مجموع تولیدات فولادی به میزان ۱۷ میلیون و ۵۳۰.۷ هزار تن ثبت شده بود.

صادرات ۲.۱ میلیارد دلاری فولاد 

بررسی آمار عملکرد در بخش فولاد در دوره ۹ ماهه امسال گویای صادرات ۵.۶ میلیون تن به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۱۷۹ میلیون دلار است که ۴۷ درصد ارزش آن متعلق به شمش (بیلت و بلوم) است.

 جداول آماری گمرک ایران گویای آن است که آذرماه امسال ۸۳۹ هزار تن فولاد به ارزش ۳۵۴ میلیون دلار صادر شد.

بررسی ارزش صادرات فولاد در دوره ۹ ماهه امسال گویای آن است که شمش ( بیلت و بلوم) با سهم ۴۷ درصدی در مدت یاد شده بیشترین سهم صادرات را به خود اختصاص داد و سپس شمش ( اسلب) سهمی حدود ۲۷ درصد را داشت.

سهم وزنی بیلت و بلوم با رقم ۲ میلیون و ۷۷۲ هزار تن افزون بر ۴۹ درصد ازحجم صادرات را کسب کرد و شمش اسلب هم با یک میلیون و ۵۹۳ هزار تن، بیش از  ۲۸ درصد سهم وزنی را دارد. 

آمار مرجع جهانی از تولید فولاد ایران 

رشد تولید فولاد خام ( شمش) ایران در دوره ۱۱ ماهه ۲۰۲۰ میلادی  (منتهی به ۱۰ آذر ۹۹) به‌استناد گزارش انجمن جهانی فولاد به حدود ۱۳ درصد رسید که بالاترین افزایش در بین تولیدکنندگان این فلز راهبردی است.

رشد حدود ۱۳ درصدی ایران در دوره مزبور در حالی رقم خورد که میزان تولید فولاد جهانی در این مدت، ۱.۳ درصد کاهش را ثبت کرد.

انجمن جهانی فولاد در گزارش خود آورده است: ایران از ابتدای ژانویه تا پایان ماه نوامبر ۲۰۲۰ میلادی (۱۲ دی‌ماه ۹۸ تا دهم آذر ۱۳۹۹)  ۲۶ میلیون و ۳۶۹ هزار تن فولاد خام تولید کرد. میزان تولید در مدت مشابه سال گذشته میلادی ( ۱۱ ماهه ۲۰۱۹) ۲۳ میلیون و ۳۸۵ هزار تن بود.

همچنین، میزان تولید فولاد خام ایران در ماه نوامبر ۲۰۲۰ میلادی( ۱۱ آبان تا ۱۰ آذر۹۹)  با ۱۴ درصد افزایش نسبت به ماه قبل (اکتبر) به ۲ میلیون و ۵۷۵ هزار تن رسید. این رقم در مدت مشابه ۲۰۱۹ میلادی، ۲ میلیون و ۲۵۶ هزار تن بود.

برچسب ها: شمش فولاد ، فولاد ، وزارت صمت لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000LhR

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: شمش فولاد فولاد وزارت صمت ۹ ماهه امسال مدت مشابه سال گذشته شمش فولاد هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۳۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته

یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در هفته دوم اردیبهشت ماه را متعادل مثبت پیش‌بینی کرد و صنایع فولادی و پتروشیمی را به عنوان صنایع پیشتاز این هفته بورس معرفی کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز - سعید ترکاشوند؛ «هومن عمیدی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته دوم اردیبشهت ماه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که بورس در این هفته تحت تاثیر برخی احتمالا روند متعادل مثبتی را پشت سر خواهد گذاشت. گزارش فرودین ماه تمامی شرکت‌های بورسی در سامانه کدال منتشر شده و شرایط همگی نشان از آن دارد که در این ماه روند اکثر شرکت‌ها در وضعیت خوبی قرار داشته است.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر طرف شدن سایه اخذ مالیات بر عایدی از سر بورس، یکی دیگر نکات مهمی بود که خبر آن در هفته قبل منتشر شد. با وقوع این اتفاق بخشی از نگرانی‌های فعالان بازار سرمایه مرتفع شد. علی‌رغم رفع این موضوع، خروج نقدینگی همواره از جمله چالش‌های همیشگی بازار سرمایه است. تاکنون تزریق پول خاصی به بازار شکل نگرفته است.


وی تصریح کرد: با توجه به عقب ماندگی که بورس نسبت به سایر بازار‌های موازی با خود دارد، پیش‌بینی می‌شود با نهایی شدن برخی احتمالات موجود در بازار مانن تغییر در نرخ ارز نیمایی، بخشی از این عقب‌ماندگی مرتفع شود.


عمیدی همچنین درباره صنایع پیشتاز این هفته بازار سرمایه گفت: انتظار می‌رود که در هفته دوم اردیبشهت ماه، تعدادی از نماد‌های فولادی و پتروشیمی و همچنین بعضی از شرکت‌های حمل و نقل در مقایسه با سایر نماد‌ها از وضعیت خوبی برخودار خواهند شد.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار سرمایه ، بازار بورس ، بازار سهام ، صنایع بورسی ، فولادی‌ها ، پتروشیمی ها لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9f

دیگر خبرها

  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​