Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیهان: روزنامه دولتی ایران دیروز گفت‌وگویی با فردی تحت عنوان استاد دانشگاه و صاحبنظر مسائل بین‌الملل منتشر کرده که وی گستاخانه و نوکر‌مآبانه نابودی اسرائیل و خروج آمریکا از منطقه را تخطئه کرده و به تحریف و مصادره به مطلوب شخصیت و منش سردار شهید سلیمانی پرداخته است.

در بخشی از این گفتگو آمده است: عنوان «طرح اخراج آمریکا» از منطقه و ماده یک آن نشان می‌دهد که دانش روابط بین‌الملل و حقوق بین‌الملل تعطیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر کشور مستقلی حق تصمیم درباره سیاست‌های دفاعی و امنیتی خود را دارد، مختار است با هر کشوری پیمان دفاعی یا امنیتی منعقد کند. حتی فصل هشتم و ماده ۵۲ منشور این همکاری‌ها را تا حد ترتیبات منطقه‌ای همانند ناتو مورد تایید و تشویق قرار می‌دهد. با این توصیف، وقتی خود کشور‌های منطقه، میزبان آمریکا هستند چگونه می‌خواهیم سنتکام را مجبور به خروج کنیم. (!) ... نابلدی در روابط بین‌الملل می‌تواند گاه به زیان ما و به نفع دشمنان ما باشد. برای مثال ماده ۵ این طرح «دولت مکلف به نابودی اسرائیل تا ۱۴۲۰» از جمله این نابلدی‌هاست. این ماده نقض صریح و آشکار بند ۴ ماده ۲ منشور ملل متحد است که کلیه اعضا از تهدید به زور یا استفاده از آن علیه کشوری منع می‌شوند. این ماده هدیه بزرگ این طرح به اسرائیل است تا به دنیا بگوید ببینید ایران قصد نابودی ما را دارد لذا به من کمک مالی بیشتری کنید، سلاح بدهید و اگر هم مخفیانه در دیامونا بمب می‌سازم حق دارم. (!)
وی می‌گوید: اگر الان شهید سلیمانی زنده بود تلاش می‌کرد که ایران بیشتر امتیاز بگیرد و مردم بهتر زندگی کنند. اصلا او خود با افراط گرایی مخالف بود و یک دیپلمات بود. (!)
در بخش دیگری از این مصاحبه آمده است: اصل مذاکره مهم نیست؛ مهم این است پس از مذاکره شما چه دستاوردی برای کشور به دست می‌آورید یعنی باید دید نتایج مذاکره چیست. ما شاهد بودیم که در عمل این فرصت در مسائل سیاست خارجی ۸ سال در اختیار گروهی بوده است، اما حاصلی جز تحریم و مشکل قطعنامه‌ها برای ایران نداشته است. این مسائل در دوره آقای روحانی حل شد و آمریکایی‌ها خلاف کردند و دنیا هم حرف ما را تایید کرد. خود آمریکایی‌ها هم پذیرفتند خلاف کردند و مهم این است که خسارت بدهند حالا که می‌خواهند خسارت دهند این دسته می‌گویند که با آمریکا مذاکره نکنید... نمایندگان توجه به قانون کنند. برجام قانون است و قبلا به تصویب رسیده و به عنوان یک موضوع پذیرفته شده وجود دارد و این آمریکایی‌ها بودند که آن را نقض کردند. اگر مجلس محترم تردید دارد و معتقد است مردم از نظر رئیس‌جمهوری و وزارت خارجه در مسائل سیاست خارجی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور رویگردان شده‌اند، می‌توانند این موضوعات را به رفراندوم بگذارند. (!)
گفتنی است بیان این مواضع دشمن‌پسند از سوی مدعیان اصلاحات در حمایت از دشمنان شماره یک این ملت که طی سالیان گذشته از هیچ شرارت و جنایتی علیه ایرانیان فروگذار نکرده‌اند، چندان جای تعجب ندارد.
چه آنکه پیش از این بار‌ها و بار‌ها مقامات آمریکا واسرائیل از اصلاح‌طلبان به عنوان «سرمایه اجتماعی» اپوزیسیون در ایران نام ببرند. به عنوان نمونه، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا سال ۲۰۰۸ قبل از تدارک برای سفر خاورمیانه‌ای با محور اعلام شده «مهار نفوذ ایران» در نطق رادیویی با حمایت از اصلاح‌طلبان از بیروت تا تهران گفت: «ما از دموکرات‌ها و اصلاح‌طلبان از بیروت و بغداد تا دمشق و تهران حمایت خواهیم کرد و در کنار آن‌ها خواهیم ایستاد.» وی در سال ۲۰۰۸ نیز در اظهاراتی اصلاح‌طلبان ایران را خط مقدم آمریکا خواند و افزوده بود: آن‌ها با چالش‌های فراوانی رو‌به‌رو هستند و چشم امیدشان به ماست!


همچنین در جریان فتنه ۸۸، نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با صراحت اعلام کرد که «اصلاح‌طلبان بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند!» و شیمون پرز، رئیس‌جمهور رژیم کودک‌کش اسرائیل گفت: «اصلاح‌طلبان به نمایندگی از اسرائیل با رژیم اسلامی ایران می‌جنگند!»


این نشانه‌های آشکار، به خوبی نشان می‌دهد تریبون‌های آمریکا و اسرائیل در ایران فقط به رسانه‌های فارسی زبان معاند منحصر نمی‌شود و روزنامه‌های زنجیره‌ای و بسیاری از چهره‌های اصلاح‌طلب با جاده صاف کنی برای دشمن، در عمل ثابت کرده‌اند «سرمایه‌های اجتماعی» آمریکا و اسرائیل در کشور هستند.

منبع: فردا

کلیدواژه: روزنامه دولتی ایران طرح اخراج آمریکا نابودی اسرائیل مدعیان اصلاحات اصلاح طلبان بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هراس وزرای اسرائیلی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا

گسترش اعتراضات دانشجویی علیه نسل‌کشی در غزه در کشورهای مختلف بویژه آمریکا، هراس وزرای اسرائیلی را برانگیخته است و خواستار اقدام فوری برای مهار آن هستند.

به گزارش مشرق، «وجدان جهانی.. شعله های یک قیام جهانی» را برانگیخت». این بخشی از تحلیل روزنامه ترکیه‌ای «دوگرو هابر» از تظاهرات‌های دانشجویی در سراسر دنیا بویژه آمریکا علیه نسل‌کشی در غزه است.

این روزنامه در ادامه با تاکید بر اینکه بیداری مردمی نظام تحت هدایت آمریکا و اسرائیل را سرنگون می‌کند، نوشت که خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان با حمایت مقامات، «چهره واقعی کشورهای غربی» و حامیان آنها را آشکار کرد. به راستی «آزادی بیان و دموکراسی که تقدیس می‌شد کجا رفته است؟».

روزنامه ینی شفق ترکیه نیز در یادداشتی با تیتر «از خودتان خجالت خواهید کشید»، به گسترش نفرت در جهان نسبت به صهیونیسم و فروپاشی جایگاه و اعتبار «اسرائیل» پرداخت و نوشت که این امر پس از آن اتفاق افتاد که نوار غزه چهره واقعی قاتلان جنایتکار بین‌المللی را نشان داد.

در چنین فضای رسانه‌ای، رسانه‌های اسرائیلی نیز این روزها به صورت گسترده در حال پوشش «ناامیدی» وزرای اسرائیلی از وضعیت دیپلماسی عمومی رژیم صهیونیستی در پی تظاهرات‌های گسترده در اعتراض به نسل‌کشی در غزه در دانشگاه‌های آمریکایی و بین‌المللی هستند.

این رسانه‌ها امروز گزارش دادند که در نشست روز گذشته کابینه، وزرا ضمن ابراز ناامیدی از دیپلماسی عمومی اسرائیل در قبال اعتراضات گسترده دانشجویی در سراسر جهان بویژه آمریکا علیه تل‌آویو، راهکارهایی نظیر انتشار ویدئوهایی از عملیات هفتم اکتبر حماس را پیشنهاد دادند. ویدئوهایی که در صحت بسیاری از آنها در همان‌ روزهای نخست جنگ تردید به وجود آمده بود.

وزیر اقتصاد رژیم اسرائیل در نشست روز گذشته اذعان کرد که « افکار عمومی آمریکا یک تهدید وجودی برای اسرائیل است».

این ابراز هراس و نگرانی در وزرای اسرائیلی پس از گسترش تظاهرات‌های دانشجویی علیه نسل‌کشی در غزه با هدف پایان دادن به این جنگ و توقفر کمک‌های مالی و نظامی به اسرائیل به وجود آمده است. تظاهرات‌هایی که در بیش از ۷۹ دانشگاه و کالج آمریکایی برپا شد و به دیگر کشورهای غربی و عربی از جمله کانادا، فرانسه، آلمان، بریتانیا، لبنان و ...نیز رسید.

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، به نظر می‌رسد که غزه در زیر سوال بردن روایت اسرائیل از جنگ، موفق بوده است و این همان چیزی است که اسرائیلی‌ها را دیوانه می‌کند و آنها را به سوی متوسل شدن به جعل حقایق، پخش ادعاها و تحریف تمامی صداهایی که جنایات آنها را محکوم می‌کنند، تحت عنوان «یهودی‌ستیزی» سوق می‌دهد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • جروزالم پست: موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک های ایرانی
  • هراس وزرای اسرائیلی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • جوان: مهدی نصیری «باطن» اصلاح‌طلبان است که «ظاهر» شده
  • اولین واکنش یک روزنامه اصولگرا به موضوع مهدی نصیری: او مهره تاج زاده است
  • حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود