Web Analytics Made Easy - Statcounter

مساله بررسی دوباره FATF در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از خبرهایی است که این روزها در محافل سیاسی و رسانه ها اخبار متفاوتی در خصوص آن به گوش می رسد؛ تائیدیه و تکذیبه های زیادی را طی روزهای اخیر در این خصوص شاهد بوده ایم، اما یکی از اعضای مجمع در این خصوص خبر قطعی داده و گفته که قرار است اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بار دیگر لوایح مذکور را در جلسات آتی خود بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»، برخی به ویژه از جریان اصلاح طلب بر این نکته تاکید زیادی داشتند که احتمالا لوایح مربوط به FATF با روی کار آمدن مجلس و دولت جدید بار دیگر در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار خواهد گرفت و احتمالا به تائید خواهد رسید، اما «مصطفی میرسلیم» در این خصوص ابراز عقیده کرده که اگرچه این لوایح بار دیگر در مجمع مورد بررسی قرار می گیرد، اما این به منزله تائید این لوایح نخواهد بود، بلکه قرار است کار کارشناسی مجددی در این باره صورت پذیرد.

موافقت رهبری با بررسی مجدد لوایح FATF

اخیر در رسانه ها عنوان شده بود که بر اساس موافقت رهبر انقلاب مقرر شده که مجمع تشخیص بار دیگر به حوزه بررسی کارشناسی لوایح مرتبط با FATF ورود کرده و به بررسی این لوایح بپردازند تا مبادا اینگونه تلقی شود که رویکرد سیاسی بر رویکرد کارشناسی در این خصوص رجحان داشته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: لوایح مربوط به fatf قرار است در جلسات آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام از نظر کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

بار دیگر لوایح FATF را بررسی می‌کنیم

«سید مصطفی میرسلیم» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با خبرنگار سیاسی «تابناک» درباره خبر معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره موافقت رهبر انقلاب پیرامون بررسی مجدد لوایح مربوط به fatf در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خبر مربوط به بررسی مجدد لوایح مربوط به fatf درست است و قرار است اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی این موضوع را مجددا در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: باتوجه به موافقت رهبری پیرامون بررسی مجدد این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار شده است اعضای مجمع در جلسات آینده این طرح را مورد بررسی قرار دهند.

با نگاه علمی و کارشناسی بررسی‌های مجددی انجام می‌دهیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مبنای بررسی fatf  در مجمع تشخیص این بار از نگاه و رویکرد کارشناسانه است و قرار است اعضای مجمع این لایحه را از زوایا و رویکردهای مختلف مورد کارشناسی قرار دهند.

میرسلیم خاطرنشان کرد: اعضای مجمع قرار است بر اساس یک رویکرد مبتنی بر نگاه علمی و کارشناسی در بازده زمانی تعیین شده بررسی fatf را در دستور کار قرار دهند.

بررسی مجدد لوایح FATF به معنای تائید آنها نیست

وی تاکید کرد: نکته مهم و قابل اهمیتی که باید به آن اشاره کرد این است که بررسی مجدد لایحه fatf در مجمع تشخیص مصلحت نظام به معنای تایید یا رد این لایحه نیست و اعضای مجمع قصد دارند براساس یک نگاه مبتنی بر رویکرد کارشناسانه و از منظر حقوقی این لایحه را مورد بررسی و تحلیل قرار دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: آنچه از خروجی بررسی fatf در مجمع حاصل خواهد شد بدون شک یک تصمیم مبتنی بر مصالح و منافع نظام است که با خرد جمعی حاصل شده است و قطعا مورد تایید ملت و مسئولان نیز قرار خواهد گرفت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت استیضاح ترامپ کاظم صدیقی فائزه هاشمی مسعود علیمحمدی میرسلیم مجمع تشخیص مصلحت نظام آلودگی هوا مازوت استیضاح ترامپ کاظم صدیقی فائزه هاشمی مسعود علیمحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مجمع تشخیص مصلحت نظام لوایح مربوط به FATF لوایح مربوط به fatf بررسی مجدد لوایح مورد بررسی قرار اعضای مجمع قرار دهند لوایح FATF بار دیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۴۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وکیل توماج صالحی : موکلم از فساد فی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد

مصطفی نیلی وکیل توماج صالحی گفت: در رسیدگی‌های سال گذشته، توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود و شامل عفو رهبری می‌شد.   روزنامه اعتماد با مصطفی نیلی، وکیل توماج صالحی گفتگو کرده است.    بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.   * بر اساس قانون، فرصت ۲۰ روزه‌ای برای فرجام‌خواهی وجود دارد. از این فرصت استفاده می‌کنیم تا عدالت در خصوص این پرونده اجرا شود.    * کلیت پرونده توماج مبتنی بر رخداد‌های اعتراضی سال ۱۴۰۱ است. البته پرونده‌ای هم علیه ایشان باز شده که مربوط به مصاحبه توماج پس از آزادی با وثیقه است. به خاطر این مصاحبه یک حکم یکساله علیه توماج صادر شده و موضوع دیگری هم در این میان وجود ندارد.   *  این پرونده مربوط به رخداد‌های سال ۱۴۰۱ است و ربطی به وقایع بعدی ندارد؛ بنابراین باید موضوع عفو هم در پرونده توماج لحاظ می‌شد.   *  قضات این استدلال را دارند که اتهام افساد فی‌الارض جزو مستثنیات بخشنامه آزادی‌های پیش از موعد و عفو رهبری است. در بخشنامه عفو رهبری برخی موارد خاص مستثنی شده بود.   *  در رسیدگی‌های سال گذشته، توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود و شامل عفو رهبری می‌شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • اظهارات تازه وکیل توماج صالحی درباره پرونده موکلش
  • وکیل توماج صالحی: موکلم از فسادفی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
  • وکیل توماج صالحی : موکلم از فساد فی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند