Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از سخنگویان سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد، آمریکا روسیه را برای شرکت در مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب این کشور دعوت کرده است.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این سخنگو گفت: سفارت روسیه در واشنگتن دعوتنامه‌ای را دریافت کرده است. شرکت در سطح سفیر برنامه‌ریزی شده است.

مراسم تحلیف جو بایدن قرار است ۲۰ ژانویه (اول بهمن) برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که انتظار می‌رود مجلس نمایندگان آمریکا طی چند روز آتی قطعنامه‌ای تصویب کرده و در آن از مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا بخواهد تا با استناد به متمم بیست و پنجم قانون اساسی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا را از قدر برکنار کند. با این حال اگر این تلاش ناکام بماند، دموکرات‌های مجلس نمایندگان روند استیضاح علیه ترامپ به اتهام تحریک یک حمله مرگبار به کنگره را دنبال خواهند کرد.

به گفته یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا، ترامپ و پنس در جریان نشست روز دوشنبه در کاخ سفید متعهد شدند تا در زمان باقیمانده از دوره تصدی‌شان با یکدیگر همکاری کنند.

پس از آنکه پنس روز چهارشنبه در جریان نشست کنگره پیروزی جو بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تایید کرد، روابط میان او و ترامپ خدشه‌دار شده است؛ نشستی که به دنبال حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره برای مدتی متوقف شد و پس از آرام شدن اوضاع مجددا از سر گرفته شد. در این حمله پنج تن کشته شدند.

براساس گزارشات، نشست روز دوشنبه نخستین دیدار پنس و ترامپ از زمان حمله روز چهارشنبه به کنگره محسوب می‌شود. دموکرات‌ها و برخی جمهوری‌خواهان ترامپ را به تحریک این حمله متهم کرده‌اند.

دولت ترامپ در آستانه مراسم تحلیف بایدن وضعیت فوق‌العاده در پایتخت اعلام کرده است.

رسانه‌های آمریکا روز دوشنبه گزارش دادند، اف‌بی‌آی نسبت به اعتراضات مسلحانه برنامه‌ریزی شده در کل ۵۰ ایالت آمریکا از جمله در مقابل ساختمان کنگره در واشنگتن در آستانه مراسم تحلیف بایدن هشدار داده است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مراسم تحلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۵۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیف سربازان مرکز آموزشی امام رضای بیرجند و مراسم گرامیداشت روز معلم

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان ، در این مراسم از تعدادی از خانواده شهدا، و نیرو‌های کادر و وظیفه مرکز آموزش  امام رضا و خانواده‌های آنان قدردانی شد.


طالبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار هم با تبریک روز معلم گفت:معلمی جایگاه رفیعی دارد و هر چه امروزه با آن دست یافتیم از همین میز‌های مدرسه بوده است.


امیر شاطری ارشد نظامی آجا در این مراسم گفت: نیرو‌های مسلح به جهانیان نشان داند که برای دفاع از وطنشان همیشه اماده هستند.


در پایان مراسم هم یگان‌های حاضر در میدان، رژه رفتند.

دیگر خبرها

  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • تحلیف سربازان مرکز آموزشی امام رضای بیرجند و مراسم گرامیداشت روز معلم
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف