Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و پیرو تفاهم‌نامه سازمان بسیج مستضعفان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سه حوزه مراقبت، حمایت و نظارت با هدف قطع زنجیره ویروس کرونا از ابتدای آذرماه آغاز شد.

در این طرح نهادهای دولتی و نظامی در یک پایگاه جهادی و صف مشترک برای دفاع از سلامت مردم در مقابل کرونا و حمایت های بهداشتی و معیشتی اقشار نیازمند و مبتلایان به این ویروس وارد عمل شدند که به گفته رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور موجب کاهش ۸۸ درصدی مرگ و میر و ۸۳ درصدی میزان بستری مبتلایان کرونا در ایران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح کنترل محله محور کرونا با همکاری یکهزار و ۱۹ تیم مراقبتی از ابتدای آذرماه در ۷۷۱ نقطه این استان به مدت سه ماه آغاز شد.

این طرح به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی ویروس کرونا به شیوه محله و خانواده محور و با مشارکت سازمان بسیج سپاه حضرت ابوالفضل (ع) و سایر ادارات انجام می شود.

لرستان بر اساس تعداد پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت به ۷۷۱ محله تقسیم و به ازای هر پایگاه سلامت سه تیم مراقبتی، یک تیم حمایتی و یک تیم نظارتی تشکیل شده است و تیم های مراقبتی متشکل از مراقبین سلامت و نیروهای داوطلب بسیجی و شامل ۲ هزار و ۳۸ نفر هستند.

وظیفه ساماندهی تیم های حمایتی بر عهده سازمان بسیج سپاه است و ۸۳۶ نفر در قالب ۷۷۱ تیم نظارتی طرح محله محور مشارکت دارند.

این طرح به منظور بیماریابی و پیشگیری از شیوع کرونا برنامه‌ریزی شده است که در قالب آن تست های تشخیص سریع درب منازل و مراقبت های پزشکی در منازل نیز انجام می شود.

بیماران تازه مرخص شده، گروه های پرخطر و موارد مشابه با شناسایی و اعلام تیم های مراقبتی توسط پزشک و پرستار در منزل مراقبت می شوند که به ازای هر مرکز جامع سلامت یک پزشک و یک پرستار مستقر شده است.

کاهش ۴۰  درصدی مرگ‌ومیر کرونا در دلفان 

رییس شبکه بهداشت و درمان دلفان گفت: اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی در این شهرستان موجب کاهش ۱۵ درصدی آمار مبتلایان کرونا و ۴۰ درصدی میزان مرگ و میر این افراد شده است.

امیر رضایی با اشاره به وضعیت زرد کرونا در دلفان افزود: این شرایط کماکان شکننده است و از مردم تقاضا می شود با توجه به احتمال اوج گیری دوباره ویروس، شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: حدود ۱۰ ماه گذشته حوزه بهداشت و درمان با تمام ظرفیت‌های خود در حال ارائه خدمات به مبتلایان کرونا بوده که این امر خستگی مضاعفی برای کادر آن به همراه داشته است.

طرح شهید سلیمانی با موفقیت دنبال می شود

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج دلفان نیز گفت: اجرای هماهنگ و توام با مشارکت اعضای طرح شهید سلیمانی از عوامل تاثیرگذار کاهش شیوع ویروس کرونا در این شهرستان است.

سرهنگ علی دالوند افزود: بسیجیان دلفان همگام با دیگر مسئولان در راستای حفظ سلامت جامعه از ابتدای شیوع ویروس کرونا وارد عمل شدند و با تعامل بین دستگاهی در ستاد شهرستانی اقدامات شایسته و موثری برای فعالیت های رهگیری، مراقبتی و حمایتی از خانواده ها صورت گرفت.

وی بیان کرد: تشکیل تیم‌های ایست و بازرسی برای کنترل مبادی ورودی و خروجی، فعالیت گروه‌های جهادی به منظور ضدعفونی معابر عمومی و همچنین همکاری با سایر نهادها به ویژه شبکه بهداشت و درمان از جمله فعالیت‌ بسیجیان دلفان است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج دلفان اظهار داشت: اکنون نیز ‌موضوعات مرتبط با طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور مبتنی بر برنامه "هر خانواده یک پایگاه سلامت" در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی دنبال می شود.

سرهنگ دالوند خاطر نشان کرد: هرچند با اجرای طرح شهید سلیمانی، داده های افراد مبتلا به کرونا کاهش داشته و شرایط از قرمز به زرد تغییر یافته اما، وضعیت کماکان شکننده و نیازمند الزامات بازدارنده است.

وی با تاکید بر تداوم رعایت شیوه نامه بهداشتی مقابله با کرونا گفت: نیروی های بسیج از زمان شیوع کرونا تاکنون در خط مقدم خدمت رسانی به مردم بوده اند و تا زمان ریشه کنی این ویروس در میدان عمل خواهند بود.

۲۵ هزار  بسته معیشتی در دلفان توزیع شد

فرماندار دلفان نیز گفت: طرح سردار سلیمانی با برنامه‌ریزی، انجام هماهنگی های لازم، انسجام ادارات و استفاده از ظرفیت نیروی های بسیج و جهادی، برای مهار و کنترل ویروس کرونا در این شهرستان با موفقیت در حال اجرا است.

نورالدین درمنان افزود: این طرح در کمترین زمان توانست موفقیت های ارزشمندی داشته باشد و در دلفان نیز موجب تغییر وضعیت قرمز به زرد شد.

وی با تاکید بر اینکه نباید وضعیت زرد را به منزله پایان کرونا دانست، بیان کرد: نگرانی ها در این زمینه همچنان وجود دارد و ثبات وضعیت زرد کرونایی و قطع زنجیره انتقال این ویروس، نیازمند مشارکت و همراهی مردم است.

فرماندار دلفان همچنین گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون بیش از ۲۵ هزار بسته معیشتی و بهداشتی با مشارکت خیران، هلال احمر، هیات امنای مساجد، اوقاف و امور خیریه و سایر دستگاههای اجرایی و ارگانهای مختلف با محوریت ناحیه مقاومت بسیج به منظور رفع مشکلات معیشتی اقشار آسیب پذیر، در دلفان توزیع شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دلفان قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دلفان قاسم سلیمانی ویروس کرونا دلفان قاسم سلیمانی اخبار کنکور طرح شهید سلیمانی قاسم سلیمانی ویروس کرونا سازمان بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۶۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی

امیرحمزه خزایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه طرح آبرسانی به روستا‌ها دارای تنش آبی را از جمله مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی بسیج سازندگی در استان طی دو سال گذشته دانست.

وی ادامه داد: در این راستا قرارگاه امام حسن (ع) احداث هفت مجتمع آبرسانی در راستای آبرسانی به بیش از ۹۰ روستا را عهده‌دار است.

رئیس بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه‌های آبرسانی روستایی، گفت: در تلاش هستیم طی یکی‌دو ماه آینده پروژه‌ها مذکور احداث شود.

احداث ۵۱ مخزن، ۱۵ ایستگاه پمپاژ و ۱۹۳ کیلومتر خط انتقال از جمله اقدامات صورت گرفته قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در قراردادی ۳۰ ماه با شرکت آب و فاضلاب استان برای آبرسانی به روستا‌های دارای تنش آبی بوده که خزایی به آن اشاره کرد.

وی از احداث ۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد با مشارکت کمیته امداد و بنیان مسکن سخن گفت و افزود: آسفالت ۳۰ کیلومتر راه‌روستایی؛ ۶۴ هزار مترمربع ایزوگام برای منازل محرومان روستایی، مساجد و غسالخانه و همچنین احداث و مرمت بیش از یک‌هزار و ۳۴۱ مورد غسالخانه، منزل نیازمندان و مساجد از جمله خدمات بسیج سازندگی طی این دو سال گذشته بوده است.

خزایی با اشاره به هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال گذشته، گفت: افتخار می‌کنیم در کنار حمایت از دولت قدمی برای مردم برداریم و با شعار خدمت‌گذاری بی‌منت در خدمت مردم هستیم.

وی در اشاره به خدمات غیرعمرانی به توزیع بیش از ۷۵۰ هزار بسته معیشتی؛ ۵۶ هزار بسته آموزشی، کمک‌آموزشی و لوازم تحریر؛ توزیع بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان جامعه هدف؛ کمک به آزادسازی یک‌هزار و ۷۰۰ زندانی مالی؛ ایجاد اشتغال برای بیش از ۳ هزار جوان جویای کار؛ توزیع بیش از ۹ هزار متر فرش جاده‌ای در مساجد روستایی اشاره کرد.

خزایی با اشاره به برنامه‌های بسیج سازندگی استان برای اوقات فرغت تحصیلی دانش‌آموزان، گفت: دانش‌آموزان با مراجعه به گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در شهرستان‌ها در گروه‌های جهادی در بحث خدمات‌رسانی شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • اجرای قریب به ۱۲۰۰ برنامه در سیستان و بلوچستان
  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی