Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران طی تذکری که به هیئت رئیسه شورای شهر تهران تقدیم کرد، گفت: رعایت قانون و اجرای مصوبات شورا مهم‌ترین انتظار اعضاء شورا از شهردار محترم و مدیران شهرداری تهران است تا با رعایت و اجرای دقیق و به موقع مصوبات شورا زمینه اداره هر چه بهتر شهر و شهرداری تهران فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر همین اساس و به منظور تاکید بر اجرای دقیق و به موقع تکالیف قانونی به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شورا‌های اسلامی کشور، درباره لزوم «ارائه گزارشات عملکردی و بدهی‌ها از سوی شهرداری در چارچوب بخش هـ مصوبه الزامات و اولویت‌های تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران» مشتمل بر موارد زیر تذکر می‌دهم.

فراهانی تاکید کرد: شهرداری تهران در چارچوب بند هـ؛ بخش گزارشگری الزامات و اولویت‌های تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران مکلف بوده است به منظور گزارشگری اجرای تکالیف مصوب شورای اسلامی شهر تهران گزارش‌های زیر را حداکثر تا پانزدهم دی ماه ۱۳۹۹ به شورا ارائه و از طریق سامانه شفافیت در دسترس عموم شهروندان قرار دهد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به برخی گزارش‌ها افزود: «گزارش عملکرد برش سال دوم برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران مشتمل بر گزارش عملکرد طرح‌ها و پروژه‌های تکمیل‌شده، نیمه‌تمام و اقدام‌نشده به همراه اهداف کمی برنامه‌ها، سنجه‌ها و شاخص‌های اندازه‌گیری عملکرد، گزارش تحلیلی از کیفیت اجرای برنامه مصوب و دلایل عدم تحقق احتمالی برخی از اهداف برنامه در سال‌های اول و دوم برنامه، گزارش اقدامات و فعالیت‌های پیش‌بینی شده برای اجرای تکالیف مقرر در سال سوم برنامه، گزارش عملکرد بودجه سال ۱۳۹۸ (بر اساس تفریغ بودجه) و عملکرد ۹ ماهه بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران، گزارش جامع از عملکرد ۹ ماهه تبصره‌های بودجه سال ۱۳۹۹ به همراه مستندات و دلایل مأموریت‌های انجام‌نشده و اثرات ناشی از آن در مصارف بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰، گزارش اصل و سود و جرائم بدهی به بانک‌ها و اوراق مشارکت و وام‌های خارجی (فاینانس و یوزانس) به تفکیک معوقات و بدهی‌های سررسید نشده (با ذکر موعد سررسید، گزارش جامع و تفصیلی از دیون و بدهی‌های مناطق و سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران، به تفکیک معوقات و بدهی‌های سررسید نشده (با ذکر موعد سررسید) به تفکیک بدهی‌های ثبت شده در دفاتر و برآورد بدهی‌های ثبت‌نشده در دفاتر به تفکیک نوع طلبکار اعم از حقیقی و حقوقی با ذکر ردیف‌های اعتباری دیون ایجاد شده و مستندات مربوط» از آن جمله است.

فراهانی تاکید کرد: متاسفانه علی رغم اتمام مهلت مقرر قانونی و گذشت مدت یک هفته از اتمام این مهلت تا کنون شاهد اجرای تکالیف یاد شده از سوی شهرداری تهران نبوده ایم که شایسته است اقدام لازم از سوی شهرداری در اسرع وقت صورت گیرد، بدون شک اجرای هر چه سریعتر این تکلیف می‌تواند راهگشای بررسی و تصویب بودجه در شورا باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری تهران سوی شهرداری شهرداری تهران شهر تهران بودجه سال بدهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح هویتی در خیابان معلم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نصرالله آبادیان شهردار منطقه به پاس روز معلم با حضور در ساختمان شهدای مکه «دانشگاه فرهنگیان» واقع در خیابان معلم در نشست بررسی مسائل و مشکلات این دانشگاه شرکت کرد.

آبادیان در این نشست با تاکید بر تعاملات شهرداری تهران و وزارت آموزش و پرورش گفت: این دو نهاد همواره باهم تعاملات سازنده‌ای داشته‌اند و ما هم در منطقه هفت طی تفاهم نامه‌های که با مدارس سطح منطقه داریم، خدماتی را در راستای ارتقای فرهنگ عمومی کشور و آموزش همگانی ارائه می‌دهیم.

او به وجود مرکز آموزش شهدای مکه (دانشگاه فرهنگیان) در منطقه هفت اشاره کرد و گفت: خیلی خوشحالم که دانشگاه فرهنگیان در منطقه هفت قرار دارد و می توانیم در جهت افزایش سرانه‌های آموزشی شهروندان، برنامه‌ریزی‌های خوبی را داشته باشیم .

وی تاکید کرد: با توجه به موقعیت مکانی این دانشگاه و قرار گرفتن آن در کنار چندین مدرسه، شهرداری منطقه هفت در تلاش است پیاده روها و معابر پیرامون دانشگاه را تبدیل به یک گذر فرهنگی کند و این کار می‌تواند محیطی مناسب برای دانشجویان و دانش‌آموزان باشد.

پیش از سخنان شهردار، رییس دانشگاه فرهنگیان با ارائه آمارهایی از میزان فعالیت این دانشگاه گفت: ظرفیت این دانشگاه ۷۰۰ نفر است اما هم اکنون ۱۵۰۰ دانشجو در آن مشغول تحصیل هستند در حالی که این ساختمان به دلیل قدمت بالا، مشکلات زیادی دارد و باید فکری برای استحکام آن در برابر حوادث داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • اجرای طرح هویتی در خیابان معلم
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • لزوم همکاری تمامی نهادها با پلیس در اجرای طزح نور
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان