Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین-عبور ۱۲ کیلومتر از شبکه ریلی از داخل شهر تاکستان یکی مطالبات قدیمی مردم است که تاکنون در بسیاری از جلسات و از سال ها پیش مطرح اما هنوز اقدامی برای این مطالبه انجام نشده است.

قدس آنلاین-گروه استان ها:سالهاست مردم تاکستان به دنبال انتقال ریل‌های این خط راه آهن به بیرون از تاکستان هستند تا اینکه در سال ۸۵ و بعد از سفر استانی رئیس جمهور وقت به تاکستان و شنیدن خواسته مردم، دستور رسیدگی به این موضوع صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهبهانی مسئول وقت راه آهن، پس از دیدارهایی از محل، دستور تشکیل تیم مطالعاتی برای بررسی لازم و انتقال این خط ۱۳ کیلومتری به حاشیه را صادر کرد و پس از این دستور بود کارشناسان مربوطه به مدت ۴ ماه در تاکستان مستقر شدند و به جمع بندی نهایی یعنی انتقال به بالای اتوبان به طوری که انشعاب از خط قزوین_رشت صورت گیرد رسیدند.

در همین راستا کمیسیون ماده ۳۲ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری هم تأییدیه اجرایی شدن آن را صادر کرد تا با انتقال این خط آهن به خارج از شهر مردم شاهد بسترسازی‌ها برای توسعه مطلوب شهر باشند.

حتی بودجه مناسب برای این کار نیز برآورد و مصوب شد این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در مدت ۴ سال عملیاتی شود اما این طرح هیچ وقت به سرانجام نرسید.

جابجایی خط آهن ضرورت دارد

بنا بر گفته  نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی ۱۲ کیلومتر خط ر یلی در تاکستان این شهر را به دو نیمه تقسیم کرده که مطالبه مردم خروج این مسیر است که هر کیلومتر آن ۶۰۰ میلیون تومان لازم دارد.

رجب رحمانی در این رابطه اظهار می کند: وجود ایستگاه راه‌آهن در جنوب شهر تاکستان مشکلات زیادی برای اهالی این منطقه به وجود آورده است و لذا انتقال ایستگاه راه‌آهن تاکستان به بیرون از شهر یکی از مطالبات دیرین مردم این شهر است و باید این انتقال هر چه زودتر محقق شود.

وی با ذکر اینکه وجود این راه‌آهن موانعی را برای عبور و مرور مردم جنوب تاکستان ایجاد می‌کند، اضافه کرد: با توجه به اینکه بیمارستان و درمانگاه‌های شهر تاکستان بالای راه‌آهن قرار دارند، وقتی که قرار است یک بیمار قلبی و یا مجروح یک سانحه رانندگی به بیمارستان منتقل شود، آمبولانس باید دقایق زیادی معطل شود تا قطار از جلوی جاده عبور کند.

وی با بیان اینکه  یکی از مشکلات مردم تاکستان عبور ریل راه آهن از داخل شهر است می افزاید: د این راستا انتظار داریم برای خروج این ریل اقدام شود.

مسئولان چه می‌گویند؟

سرپرست معاونت فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به درخواست عده‌ای از اهالی تاکستان برای انتقال راه‌آهن و ایستگاه آن به بیرون از شهر اذعان می‌کند:  سیاست این شرکت در ایجاد ایستگاه‌ها، احداث آن‌ها در خارج از شهر بوده و همین ایستگاه نیز در زمان ساخت در بیرون شهر قرار داشته و بعدها با توسعه شهر و ساخت‌وسازها در داخل شهر قرارگرفته است.

داوودی بابیان اینکه مطالعات و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که امکان انتقال خط آهن و ایستگاه قطار تاکستان به خارج از شهر وجود ندارد و اجرای چنین طرحی نیز به سود شهروندان و مسافران تاکستانی نخواهد بود، اظهار می‌کند: چنین کاری شاید برای عده‌ای محدود منفعت داشته باشد اما در اجرای طرح‌های بزرگ زیرساختی و اصلاحات آن باید منافع عمومی و اکثریت در نظر گرفته شود.

این مسئول شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مخاطرات و ملزوماتی مانند تأمین امنیت و زیرساخت در صورت انتقال خط آهن و ایستگاه قطار به خارج از شهرها اظهار می‌کند: اگر حتی خط آهن و ایستگاه تاکستان جابه‌جا و به خارج از شهر منتقل شود، چندین سال بعد بازهم با گسترش ساخت‌وسازها، شاهد قرارگیری آن در حریم شهر خواهیم بود.

پرونده انتقال بسته شده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین بابیان اینکه مسیر خط آهن در شهر تاکستان تحت هیچ شرایطی تغییر نمی‌کند و بودجه‌ای برای این موضوع پیش‌بینی‌نشده است.اظهار می‌کند: مهندسان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و کارشناسان حوزه وزارت راه و شهرسازی پس از بررسی‌های مختلف، تغییر مسیر خط آهن در شهر تاکستان را از حیث فنی و اقتصادی مناسب ندیدند و مردم فهیم این شهر نیز البته به نتیجه رسیده‌اند.

ابوالفضل یاری با بیان اینکه موضوع تغییر مسیر خط آهن تاکستان را باید پرونده بسته‌شده دانست، اظهار می‌کند: تفاهمی بین استانداری و وزارت راه و شهرسازی انجام‌شده تا به‌جای تغییر مسیر خط آهن، با ارائه مشوق‌هایی همچون تغییر کاربری و اصلاح طبقات پلاک‌های مسکونی و همچنین نصب دیواره‌های صوتی و صداگیر بتوان شرایط بهتری را برای زندگی ساکنان مجاور با خط آهن تاکستان فراهم کرد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان قزوین خط آهن انتقال خط آهن راه آهن خارج از شهر آهن و ایستگاه شهر تاکستان مسیر خط آهن راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۶۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت مسئولان به مردم باید به‌دور از تبعیض باشد

امام جمعه سنندج گفت: خدمت مسئولان به مردم باید به‌دور از "تبعیض، باندوباندبازی و فامیل‌بازی" باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا فائق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، با تبریک روز و هفته معلم به همه معلمان و دانش‌آموزان اظهار داشت: خداوند آنقدر برای علم و جایگاه معلم اهمیت قائل شده که زبان از بیان آن قاصر است.

وی به جایگاه و منزلت معلم در قرآن و از دیدگاه پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: تعلیم و تربیت، در تعلیمات اسلام جایگاه ویژه‌‏ای دارد و جایگاه روشن و قاطعی درباره آن در آیات و روایات اسلامی دیده می‏‌شود، معلمان همانند والدینمان، حق پدری و مادری بر گردن ما دارند.

کمک‌های سپاه به نیازمندان تداوم داشته باشد

امام جمعه سنندج با تبریک هفته بسیج دانش‌آموزی تصریح کرد: سپاه با اجرای رزمایش‌های مومنانه و اهدای جهیزیه به خانواده‌ها و زوجین نیازمند کمک‌های خوبی به این اقشار کرده که جای قدردانی دارد و امیدواریم تداوم داشته باشد.

وی "خدمت به جامعه بشریت، توسعه، عمران، آبادانی، احساس مسئولیت، صداقت، امانتداری و داشتن دغدغه مردم" را اولویت دین اسلام و اهداف پیامبران خواند و افزود: باید یک مسئول دغدغه همه اقشار مختلف مردم را داشته باشد.

ماموستا رستمی با تاکید بر اینکه مسئولان ملجاء و پناه مردم باشند، عنوان کرد: خدمت به جامعه باید به دور از تبعیض، فامیل‌بازی و باندوباندبازی و همراه با اجرای عدالت که از دستورات دین اسلام است، باشد.

وی اظهار کرد: در استانی زندگی می‌کنیم که از همه لحاظ و ظرفیت‌ها غنی و مسئولان باید این سرمایه‌ها را در جهت خدمت و رفع مشکلات مردم و استان به‌کار بگیرند کما اینکه این دغدغه را نیز دارند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان در پایان عظمت و جایگاه دین اسلام را نیز یادآور شد و تاکید کرد: بانوان همواره حجاب و عفاف خود را رعایت کنند چراکه خداوند نیز این راه دفاع کرده و مسئولان کشورمان نیز دلسوز مردم هستند نه بیگانگانی که دنبال اهداف شوم و به انحراف کشاندن و تغییر باورای جوانانمان هستند.

تحلیلی از پاسخ ایران به جنایات رژیم صهیونیستی

وی خاطرنشان کرد: ماه‌هاست که رژیم صهیونیستی در غزه جنایت می‌کند و انسان‌های بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشاند، هیچ کشوری دفاع نکرد جز ایران که با موشک‌های نقطه‌زن و پهباد از مردم فلسطین دفاع و پاسخی به تحرکات آنان داد که این نمونه دفاع الهی است که از نسبت به مسلمانان انجام شد.

ماموستا رستمی ابراز داشت: امیدوارم خداوند امنیت و آسایش کنونی را حفظ و همه ما مسلمانان را از آتش تفرقه و اختلاف دور کند.

انتهای پیام/481/.

دیگر خبرها

  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • خدمت به مردم بالاترین جایگاه را در دین اسلام دارد
  • خدمت مسئولان به مردم باید به‌دور از تبعیض باشد
  • توصیه مهم یک مرجع تقلید به مسئولان؛ به نام دین حرفی نزنید!
  • استقبال مردم و مسئولان استان ایلام از ورود پیکر شهید«فیضی زاده»
  • معدوم شدن بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • آقای همایون شجریان، تو را به خدا بیایید و بگویید ما اشتباه کردیم!
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • روزی برای قدردانی از سربازان عرصه تولید در تاکستان+ فیلم