Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر فتحی روز سه شنبه در بازدید از طرح ها و گلخانه های تفرجگاه عون بن علی تبریز، اظهار کرد:  اجرای گلخانه ها، طرح ها و فعالیت های در حال انجام در حوزه تولید گل و نهال و گیاهان دارویی در تفرجگاه عینالی تبریز زمینه مناسبی برای توسعه فضای سبز تبریز است. 

وی با بیان اینکه در تولید گل های زینتی و دارویی و نهال دغدغه ای وجود داشت که این محصولات با کمترین مصرف آب تولید شود، گفت: سازمان توسعه و عمران عون بن علی و پارک طبیعت موفقیت هایی در این خصوص بدست آورد که می توان از این گل ها به عنوان جایگزین چمن در فضای سبز و پارک ها استفاده کرد و مصرف آب در سطح شهر را کاهش داد که از لحاظ فنی و زیباسازی شهری مناسب خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتحی ادامه داد: شورای فنی شهرستان ها و شهرداری ها می توانند با توجه به خاصیت دارویی و زیبایی و مصرف کم آب این گل ها ، از آنها در پارک ها و فضای سبز استفاده کنند.

وی تاکید کرد: مناطقی از مراتع عون بن علی می تواند بهترین محل برای سرمایه گذاری در تولید این گل ها باشد و با توجه به افزایش ذائقه مردم در مصرف گیاهان دارویی زمینه سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران فراهم شده است و ایجاد تفاهم نامه با سازمان جهاد کشاورزی استان،  به سازمان عون ابن علی کمک خواهد کرد تا دستاوردهای خود را وارد بازار و از منابع و اراضی ملی در جهت توسعه استفاده کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در ارتباط با تولید گل و گیاه گفت: تولید گل و گیاه دارویی و زینتی در استان به صورت پراکنده انجام می شود و به همین خاطر سرمایه گذاران قادر به تجارت گل و گیاه نیستند؛ به این منظور محلی باید برای تولید این محصولات مشخص شود تا تاجران داخلی و خارجی از آنجا تجارت خود را انجام دهند که خوشبختانه سازمان عون بن علی زمینی به وسعت پنج هزار مترمربع را آماده و سازمان جهاد کشاورزی با توجه به تکالیف خود در بخش صنعت، تدبیر، توسعه از اجرای این پایانه استقبال کرده و سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در این بخش تشویق می کند. 

وی افزود: به طور قطع سازمان جهاد کشاورزی در اجرای این پایانه از سازمان عون ابن علی حمایت کرده و طبق تفاهم نامه به تکالیف تعیین شده در سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت شهرستان پایبند خواهد بود.

صرفه جویی حداکثری در هزینه ها اولویت است

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون ابن علی نیز با بیان اینکه در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و تأمین بخش عظیمی از نیازهای فضای سبز با بهره برداری از گلخانه جدید و مدیریت هزینه، طرح های متنوع گلکاری با هزینه کم ولی پربازده نسبت به سال های قبل در این مجموعه  اجرا شده است، گفت: در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی با تدبیر و مدیریت نیروهای انسانی ماهر واحد فضای سبز و احداث گلخانه های جدید، بخش عظیمی از نیازهای فضای سبز همچون نازگوشتی، نازصورتی، نازفرانسه و دم عقربی در گلخانه های عینالی تولید شده است که مقاوم به شرایط کوهستانی عینالی و بهترین گزینه برای جایگزینی بجای چمن هستند.

شمس الله فیروزیان با بیان اینکه تدابیر لازم صورت گرفته تا این کاهش قابل ملاحظه در خرید گلها نسبت به سالهای گذشته در رسالت سازمان برای فراهم نمودن محیط زیبا و ایجاد شادابی با گلکاری و توسعه فضای سبز، مانع آفرینی نکند، افزود:  در گام بعدی، نگهداری صحیح گلهای بومی تولیدی گلخانه های عینالی  و عدم تعویض فصلی آنها کمک شایانی در بحث صرفه جویی هزینه ها و کاهش بار مالی برای سازمان خواهد بود.

وی ادامه داد: با عنایت به احداث گلخانه دوم در سال گذشته و گلخانه سوم در سالجاری ، تمام تلاش مان تولید، تکثیر و پرورش انواع گلهای فصلی، درختان و درختچه های زینتی و گیاهان دارویی در راستای استفاده از حداکثر ظرفیت این گلخانه ها برای رسیدن به خودکفائی و افزایش راندمان تولید با صرف کمترین هزینه است.

فیروزیان اضافه کرد: از اوایل مهرماه با قلمه گیری درختان لیلکی، زبان گنجشک، اقاقیا، بلوط و یاس داوودی و بذرگیری گلهای اطلسی، لاله عباسی، جعفری و ختمی سعی کردیم قبل از سرمای زمستان به اندازه کافی جهت ادامه روند تولید صورت گیرد و در هفته های اخیر شاهد ریشه دهی گیاهان دارویی زوفا، رزماری، به لیمو وعطرشاهی هستیم.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون ابن علی با بیان اینکه این بذرها از نوع مرغوب و عاری از هرگونه آفت است و طبق برنامه زمانبندی بذرپاشی می‏شود و با اجراشدن کامل این برنامه وتولید، تکثیر و پرورش، نیازهای فضای سبز عینالی با کمترین هزینه تأمین می گردد گفت: در سالجاری تعداد ۶۹هزار و ۴۹۵ گلدان گل های موردنیاز مقاوم به شرایط کوهستانی عینالی همچون ناز گوشتی، ناز صورتی، ناز فرانسه ودم عقربی در گلخانه های عینالی تولید و زیرکاشت رفت که نشان از پویایی و هدفدار بودن گلخانه های عینالی می باشد.

به گزارش ایرنا، تفرجگاه کوهستانی عینالی با ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار وسعت در شمال شهر تبریز واقع شده و بزرگ ترین تفرجگاه کوهستانی کشور به شمار می رود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای آذربایجان شرقی تبریز گیاهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای آذربایجان شرقی وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای آذربایجان شرقی تبریز گیاهان اخبار کنکور سازمان جهاد کشاورزی گیاهان دارویی عون ابن علی عون بن علی گلخانه ها تولید گل فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»

نشست سازمان بین المللی همکاری های اقتصادی (اکو) با موضوع «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو» برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم نمایندگان عالی رتبه کشورهای عضو سازمان از جمله دبیرکل اکو، جمهوری اسلامی ایران، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، پاکستان، ترکیه و آذربایجان حضور داشته و سخنرانی کردند. 

«محمدعلی اسکندری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان با تاکید بر اینکه پیوندهای نزدیک فرهنگی و تاریخی کشورهای عضو و قابلیت های فراوان  آن‌ها در تمامی حوزه ها، بستر مناسبی را برای همکاری فراهم نموده است که گردشگری از مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید. 

وی افزود: به‌رغم شکل‌گیری مرزهای جغرافیایی، همگرایی منطقه‌ای و کم کردن فاصله‌ها در بسیاری موارد موانع بی‌شماری را از سر راه ملت‌های منطقه برداشته است.  

دیپلمات کشورمان با تاکید بر این مهم که جمهوری اسلامی ایران همواره پایبند به سیاست حسن همجواری و پیوند دوستانه با همسایگان خود است، از همکاری‌های منطقه‌ای استقبال می‌کند.

اسکندری با اشاره به تجربه پایتخت گردشگری اکو در اردبیل در سال ۲۰۲۲ و شهر ساری در سال۲۰۲۳، همکاری کشورهای عضو در معرفی قابلیت های گردشگری یکدیگر را موجب شکل‌گیری همکاری‌های موثر در میان بخش‌های خصوصی فعال در گردشگری کشورهای عضو برشمردند و بر اهمیت نقش مدیران گردشگری در بخش‌های دولتی و خصوصی و همچنین نقش حیاتی تبلیغات و اطلاع‌رسانی تاکید کرد.

«محمدعلی اسکندری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان با اشاره به اینکه ایران نیز مانند سایر کشورهای عضو از قابلیت‌های گردشگری در حوزه های مختلفی برخوردار می باشد، بر نقش گردشگری سلامت به ویژه در بخش درمان، گردشگری فرهنگی به ویژه در حوزه ادبیات فارسی، گسترش بازارهای خرید مرزی و انجام کمپین‌های تبلیغاتی بر روی مقاصدی که پیشینه تاریخی مشترکی با یکدیگر دراند را از جمله راهکارهای گسترش و تعمیق روابط فیمابین کشورهای عضو برشمرد. 

همچنین اسکندری به منظور بهبود شرایط در آینده سازمان پیشنهاداتی را به شرح ذیل مطرح کرد:

۱. راه‌اندازی پلتفرم های مشترک دیجیتالی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
۲. افزایش همکاری و تعامل میان اعضاء در جهت تقویت بازاریابی و تبلیغات به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری کشورهای عضو
۳. تقویت شبکه حمل و نقل میان کشورهای عضو
۴. استفاده از ظرفیت گردشگری سلامت به ویژه در حوزه درمان
۵. برگزاری تور های آشنا سازی تورگردانان با ظرفیت های گردشگری کشورهای عضو. 

در پایان نشست اعضا با صدور بیانیه‌ای «شهرسبز» را به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۴ نامیدند.

لازم به ذکر است که سازمان همکاری اقتصادی یک سازمان منطقه‌ای بین دولتی اقتصادی است که در سال ۱۹۸۵ میلادی تشکیل و کشورهای ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان اعضای این سازمان می باشند و هفت کشور قزاقستان، آذربایجان، افغانستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در سال ۱۹۹۲ میلادی به طور داوطلبانه به سازمان همکاری اقتصادی پیوستند ‌و در حال حاضر عضو ناظر سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل