Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سه شنبه ایرنا از خبرگزاری پرنسا لاتینا، «برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا با «ریاکارانه» خواندن ادعاهای دولت آمریکا، اظهارات واشنگتن مبنی بر حامی تروریسم خواندن هاوانا را به شدت محکوم کرد.

وی همچنین در صفحه توئیتر خود این اقدام دولت ترامپ را «فرصت‌طلبی سیاسی» دانست و نوشت: این نوع رفتارهای آمریکا از سوی تمامی دغدغه‌مندان حقیقی خطرات تروریسم و قربانیان آن شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه، «کارلوس فرناندز» مدیرکل امور آمریکا در وزارت امور خارجه کوبا نیز در توئیتی نوشت: کوبا خود قربانی تروریسم چندین ساله دولت آمریکا بوده است.

وی با بیان اینکه اقدامات تروریستی آمریکا و همدستی این کشور در تامین مالی افراد و سازمان های تروریست پیشینه ای طولانی دارد، افزود: تعداد قربانیان کوبایی بر اثر اقدامات تروریستی واشنگتن ۳ هزار و ۴۷۸ نفر بوده است در حالی که دو هزار و ۹۹ کوبایی نیز در اثر این جنایت‌های تروریستی مجروح شده اند.

گروه هایی از داخل واشنگتن نیز ادعاهای دولت ترامپ مبنی بر قرار دادن این کشور در فهرست حامیان تروریست را تحریک آمیز و بی اساس خواندند و ضمن محکوم کردن این اقدام، طی نامه ای به مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا، خواستار توقف چنین حملاتی به کوبا شده اند.

پمپئو  دیروز دوشنبه با اعلام اقدام واشنگتن برای قرار دادن نام کوبا در فهرست حامیان تروریسم ادعاهایی علیه هاوانا ازجمله پناه دادن به فراریان آمریکایی را مطرح کرد. ادعاهایی تکراری که هاوانا بارها آن را رد کرده است.

دولت آمریکا پیش‌تر نیز یک بانک تجاری کوبایی را بدون ارائه مدرکی با ادعای اینکه تحت کنترل ارتش کوبا بوده، تحریم کرد.  

واشنگتن که به رغم قوانین بین المللی در تعیین حدود و مرزها، منطقه آمریکای لاتین را حیاط خلوت خود می‌داند، همواره با سیاست‌های خصمانه و مداخله جویانه درصدد ایجاد بی ثباتی و ناآرامی در کشورهای چپ‌گرای این منطقه برآمده و نفرت عمومی جوامع آمریکای لاتین را نسبت به این رویکرد خود برانگیخته است.

تحلیل گران و کارشناسان پیشتر هشدار دادند که آمریکا همواره کوبا را هدف یک طرح جنگ رسانه‌ای در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در جهت کودتای نرم علیه هاوانا قرار داده است. این بخشی از یک ساز وکار دخالت خارجی غیرمستقیم علیه کوبا بوده که توسط آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا ایجاد شده است.

برچسب‌ها تروریسم واشنگتن هاوانا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تروریسم واشنگتن هاوانا تروریسم واشنگتن هاوانا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۷۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند

کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، ایالات متحده، ژاپن و ۴۷ کشور دیگر را متهم کرد که به دنبال اجتناب از مقررات این سازمان در مورد کشورش هستند که مصمم به ارائه قوانین آنها هستند.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره (KCNA)، در بیانیه سفیر کره شمالی آمده است: «نیرو‌های متخاصم ممکن است در آینده دومین و سومین پنل کارشناسی را علیه ما راه اندازی کنند، اما همه آنها با گذشت زمان با خود ویرانگری مواجه خواهند شد». 

کیم در پایان گفت: اگر ایالات متحده و پیروانش به‌جای عبرت گرفتن از پرونده اخیر، سیاست خصمانه نابهنگام را در قبال کره شمالی (جمهوری دموکراتیک خلق کره) پیگیرانه دنبال کنند، با شکست استراتژیک بدتری مواجه خواهند شد.

پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفته بود پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت. واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند. او گفت: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • ببینید | ادعای یک اصولگرا درباره دخالت‌های خاص همسر و داماد رئیسی در تصمیمات دولت!
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟
  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟ 
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • ویدیو/ تحلیلگر عرب: بیداری جوانان آمریکایی شوک بزرگی برای دولت واشنگتن بود