Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@16:08:26 GMT

مجوز آزمایش بالینی واکسن سرطان سینه صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۵۷۷۸۱

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه خبری ساینس، درخواست صدور این مجوز ۲۱ دسامبر توسط شرکت Anixa Biosciences، سازنده این واکسن، به سازمان غذا و داروی آمریکا ارائه شده بود.

سرطان سینه سه‌گانه منفی (TNBC) به نوعی از سرطان سینه گفته می‌شود که موجب تولید گیرنده‌های هورمون استروژن و پروژسترون نمی‌شود و تنها گیرنده HER۲ که یک فاکتور رشد انسان است، در مقادیر اندک تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گیرنده عامل ۱۴۰ تا ۱۵ درصد از موارد ابتلا به سرطان سینه است.

به گفته متخصصان، این واکسن مانع رشد تومور در بدن می‌شود.همچنین میزان استفاده از سلول‌های ایمنی دارای قابلیت تشخیص، حمله و نابودسازی سلول‌های سرطانی را به‌گونه‌ای کنترل می‌کند که مانع افزایش تعداد آن‌ها به میزان خطرناک و آسیب‌دیدن بدن در اثر فعالیت این سلول‌ها شود.

مجوز سازمان غذا و دارو امکان اجرای فاز اول از آزمایش های بالینی را برای این واکسن فراهم می‌کند. به گفته محققان از آنجا که حدود یک درصد از مبتلایان انواع سرطان سینه را مردان تشکیل می‌دهند، قرار است این آزمایش ها علاوه بر زنان روی مردان نیز انجام پذیرد. در این مرحله از آزمایش های بالینی، ایمنی واکسن مورد مطالعه قرار می‌گیرد و همچنین دوز مناسب و مدت ایمن‌سازی بدن نیز تعیین می‌شود.

به رشد کنترل نشده سلول‌های پوشش داخلی مجرای شیری یا لوبول، سرطان سینه گفته می‌شود. هر سینه از ۱۵ تا ۲۰ بخش به نام لوب تشکیل شده که به صورت خوشه‌ای در کنار هم قرار دارند. لوب‌ها مجموعه‌ای از غدد شیری هستند. هر لوب از بخش‌های کوچکتری به نام لوبول تشکیل شده است. سرطانی که از لوبول آغاز شود، سرطان لوبولار نامیده می‌شود.

سرطان سینه در زنان شایع‌تر است، گرچه احتمال ابتلای مردان نیز به سرطان سینه وجود دارد. سرطان سینه در مردان تقریبا نادر است و یک درصد از تمام موارد ابتلا را شامل می‌شود. اطلاعات زیادی در مورد سرطان سینه در مردان در دست نیست؛ ولی بر اساس آمار جدید شیوع این بیماری در مردان طی چند دهه اخیر افزایش یافته است.

مطالعات جدید محققان کلینیک مایو نشان می‌دهد تفاوت‌هایی بین بیولوژی تومور سینه زنان و مردان وجود دارد. این مطالعه نشان می‌دهد تومور سینه در مردان معمولا در سنین بالا رخ می‌دهد و تومور تمایل بیشتری برای حرکت به سمت غدد لنفاوی دارد و از این رو درمان را مشکل‌تر می‌کند. تمام این موارد نشان می‌دهد ممکن است درمان به روش‌های مشابه تومور در زنان برای مردان کارآمد نباشد.

سرطان سینه بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از سرطان را به خود اختصاص داده است.

آخرین آمار منتشر شده از سازمان جهانی بهداشت در مورد سرطان سینه عبارتند از:
-سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در زنان است.
- سالانه حدود ۲.۱ میلیون زن به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.
-سرطان سینه بیشترین عامل مرگ و میر سرطان در بین زنان را به خود اختصاص داده است.
-در سال ۲۰۱۸ میلادی ۶۲۷ هزار زن بر اثر سرطان سینه جان خود را از دست دادند.
-سرطان سینه ۱۵ درصد آمار مرگ و میر زنان بر اثر سرطان را به خود اختصاص می‌دهد.
- میزان سرطان سینه در سراسر جهان رو به افزایش است.
-غربالگری منظم و تشخیص به موقع مهمترین عوامل موفقیت در درمان است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سرطان سینه سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۷۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم

به گزارش خبرآنلاین؛ بهزاد ولی‌زاده با بیان اینکه در ارتباط با مضرات مصرف سیگارهای الکترونیک اطلاع‌رسانی کرده‌ایم، اظهار کرد: درباره مضرات سیگارهای الکترونیک در رسانه‌های مختلف اطلاع‌رسانی کرده‌ایم. سیگارهای الکترونیک جزو کالاهای قاچاق محسوب می‌شوند و تمام این سیگارها از مسیرهای غیررسمی وارد کشور می‌شوند.

ایسنا در خبری نوشت:وی با بیان اینکه جلسه‌ای با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار کرده‌ایم، افزود: موضوع خطرات سیگارهای الکترونیک، قوانین ممنوعیت فروش و وجود این محصولات در بازار غیررسمی کشور در این جلسه مطرح شد و مقرر گردید ستاد برنامه ریزی لازم را برای برخورد با این کالای قاچاق با همکاری ارگان های ذیربط انجام دهد.

ولی‌زاده درباره برخورد با متخلفان عرضه محصولات دخانی نوپدید گفت: دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات از طریق مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، به منظور نظارت و بازرسی اماکن فروش دخانیات و برخورد با متخلفانی که سیگارهای الکترونیک را عرضه می‌کنند، بخشنامه‌های لازم را به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است.

مبارزه با سیگارهای الکترونیک در دستور کار ۲ وزارتخانه

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت ادامه داد: سیگارهای الکترونیک جزو موارد قاچاق به حساب می‌آیند و به همین دلیل می‌توان از ظرفیت قانونی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استفاده کرد. موضوع مبارزه با سیگارهای الکترونیک در دستور کار دو وزارتخانه «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «صنعت، معدن و تجارت» قرار گرفته است.

زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم

وی درباره برخی از تقاضاها برای رسمیت بخشیدن عرضه سیگارهای الکترونیک به صورت قانونی گفت: اگرچه تلاش‌ها و اقداماتی برای مبارزه با سیگارهای الکترونیک صورت گرفته اما تقاضاهایی برای اجازه فعالیت در زمینه تولید، عرضه و رسمیت بخشیدن این سیگارها انجام می‌شود. وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز برای تولید، فروش و عرضه سیگارهای الکترونیک نمی‌رود؛ چرا که مضرات این سیگارها شناخته شده است.

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک

ولی‌زاده گفت: وزارت بهداشت نسبت سمی بودن و سرطان‌زا بودن مواد سیگارهای الکترونیک گزارش داده است؛ همچنین مواردی در ارتباط با انفجار در صورت مصرف‌کننده‌ها گزارش شده است. افرادی که با وجود تمام اطلاع‌رسانی‌ها صورت گرفته و هشدارهای داده شده، نسبت به مصرف این سیگارها اقدام می‌کنند، با اراده خود از مواجهه با خطرات این محصولات آسیب‌رسان استقبال می‌کنند.

اعتیاد جوانان؛ هدف صنایع دخانی

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه این یک باور غلط است که سیگارهای الکترونیک دارای آسیب کمتری هستند، افزود: نگاه مردم باید نسبت به محصولاتی که آسیب‌رسان سلامت هستند تغییر کند و در ارتباط با مصرف این کالاها باید تجدید نظر کنند. هدف صنایع دخانی از تولید و ترویج این محصولات به اعتیاد کشاندن نوجوانان و جوانان به نیکوتین و حفظ بازار سمی و مرگبار خود است. این صنایع باید بهای اقدامات خود را بپردازند.

گزارش تخلف فروش سیگارهای الکترونیک به ۱۹۰

وی با بیان اینکه سیگارهای الکتروینک جزو موارد قاچاق هستند، ادامه داد: مردم از طریق سامانه ۱۹۰ می‌توانند هرگونه تخلف درباره فروش سیگارهای الکترونیک را گزارش کنند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899825

دیگر خبرها

  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • شناسایی ۳ نوع سرطان با یک قطره خون
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم؟ + راهنمای کامل