Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_قطعی مکرر آنتن دهی سیب و سوران موجب شد آنتن وسط امتحانات مجازی دانشجویان قطع شود و آن‌ها یا رد شوند و یا مجبور به حذف شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سیب و سوران؛ هنوز یک هفته نیست وزیر ارتباطات سفر عملیاتی‌اش را به سیستان  وبلوچستان تمام کرده است، هرچند برنامه‌های وزیر نیاز به زمان برای عملیاتی شدن دارد و به قول خودش در سفر ده روزه 1200 روستا و تا اردیبهشت ماه 1400 روستا به شبکه متصل می‌شوند اما قطعی اینترنت آن‌هم وسط امتحانات مجازی لحظات سخت  وطاقت فرسا و نمود عینی نابرابری را در سیب و سوران در شرق بلوچستان رقم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم شهرستان سیب و سوران با جعمیتی بالغ بر 120 هزار نفر مدت‌هاست که با مشکل قطعی مکرر آنتن دهی مواجه اند و با هر بار قطعی آنتن دهی کسب و کار در شهر می‌خوابد. یکی از اهالی به خبرنگار تسنیم می‌گوید: در روزهای قطعی آنتن دهی که خیلی از مردم روستاها برای خرید یا کارهای اداری به شهر آمده‌اند مجبورند کیلومترها دیگر را دست خالی دوباره به روستای خود برگردند و این اتفاق یک معضل اصلی برای مردم شهر تبدیل شده است.

تشکر اینستاگرامی وزیر ارتباطات از پیگیری تسنیم / آذری‌جهرمی شخصا روستای "امیرحسین " را به اینترنت پرسرعت متصل‌ کرد + فیلم28000 نفر در "بم‌پشت" سیستان و بلوچستان در خاموشی‌ و نقطه کور ارتباطی/اینجا با دنیا ارتباطی ندارد + فیلم"درتنک" و "دپکور" در نقطه کور ارتباطی / دانش‌آموزان برای دریافت اینترنت با طی کیلومترها ‌به دامان کوه‌ها پناه ‌می‌بر‌ند‌ + فیلم

اما این بار داستان متفاوت تر از قبل می‌شود زمانی که با شروع امتحانات دانشجویان قطعی های مکرر آنتن دهی در سیب و سوران همچنان ادامه دارد و دانشجویان یا مجبور می‌شوند دروس را حذف کنند و یا وسط امتحان آنتن قطع می‌شود و دروس را رد می‌شوند.

سینا کاوسی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به خبرنگار تسنیم می‌گوید:به دلیل قطعی مکرر انتن دهی درشهرستان  سیب و سوران و غیبت‌های ناشی از قطعی مکرر انتن دهی یا اینترنت همراه مجبور به حذف بعضی از دروس شدیم.برای این که دروس را حذف نشویم مجبور شدیم به دانشگاه مراجعه کنم اما پاسخی دریافت نکردم.

محمد نجاریان یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی به خبرنگار تسنیم می‌گوید: ترم پیش هم در زمان امتحانات اینترنت شهرستان سیب و سوران قطع شد  که منجر به حذف یک درس پیش نیاز شدم و مشکلات عدیده‌ای برایم به وجود آورد.

علیرضا سید‌زاده از اهالی بخش هیدوچ شهرستان سیب وسوران نیز به خبرنگار تسنیم می‌گوید: بسیاری از روستاهای بخش هیدوچ به طور عادی فاقد اینترنت هستند و دانشجویان ساکن این روستاها از عدالت اموزشی برخوردار نیستند

وی می‌افزاید: در این برهه زمانی که  ویروس کرونا بقا دارد و لزوم استمرار یادگیری دروس دانش آموزان مدارس و قشر دانشجوی دانشگاهیان  و همچنین فضای کسب و کار اصناف بر مبنای اینترنت و فضای مجازی استوار و میسر گردیده است شایسته است هرچه سریع تر این مشکل اساسی رفع شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات: بخشی از شبکه سرقت شده بود

محمد بلوچ‌زهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان هم به تسنیم‌ می‌گوید: متاسفانه بخشی از شبکه در سراوان سرقت شده و همین موجب شده اینترنت کل سیب و سوران قطع شود.

وی می‌افزاید: همکارانم در اسرع وقت در منطقه حضور پیدا کردند و موضوع را حل کردند، با برنامه راهبردی وزارت ارتباطات مشکل ارتباطی سیستان  وبلوچستان حل می‌شود ولی متاسفانه سرقت مکرر فیبرهای نوری و شبکه مشکلات عدیده‌ای را برایمان به وجود آورده که امیدواریم با تمهیداتی که در نظر گرفته شده این مشکل هم تا حدودی برطرف شود.

گزارش از احمد ملازهی

انتهای پیام/395/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت ارتباطات سیستان و بلوچستان وزارت ارتباطات سیستان و بلوچستان خبرنگار تسنیم می گوید سیب و سوران قطعی مکرر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۸۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار استاندار با خانواده معزز شهدای حادثه تروریستی سیب و سوران در حوزه سیستان

 استاندار سیستان و بلوچستان در جریان سفر به حوزه سیستان با حضور در منازل شهید حسین سردشتی بیرجندی، شهید بهزاد بارانی، شهید محسن کمالی دوست و شهید کاظم ملائی با خانواده معزز این شهدای گرانقدر دیدار و گفتگو کرد.

  استاندار سیستان و بلوچستان در این دیدار گفت: خانواده شهدا بالاترین سرمایه خود را که فرزندانشان بودند تقدیم اسلام و نظام کردند، بنابراین باید هرکاری که از دستمان بر می آید برای خانواده های بزرگوار این افراد انجام دهیم تا مدیون آن‌ها نباشیم.

  محمد کرمی با تاکید بر اینکه شهدا و خانواده آنان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند و خدمت به آنان را وظیفه خود می دانیم، تصریح کرد: وظیفه و رسالت مسئولین، تداوم راه شهدا در حفاظت از کشور و نظام است، لذا در تلاش هستیم تا با حل مشکلات و مسائل پیش روی مردم، تامین آسایش، امنیت و رفاه ایشان، در مسیر شهدا گام برداریم.

  شهیدان محسن کمالی دوست، اسماعیل بزی الله ری، کاظم ملائی، حسین سردشتی بیرجندی و بهزاد بارانی در ۲۱ فروردین۱۴۰۳ در حمله مزدوران استکبار جهانی به دو خودروی گشت نیروی انتظامی که در حال ماموریت بودند در مسیر شهرستان سیب سوران به شهادت رسیدند.

 
  

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • فیلم/روایت استاد دانشگاه کلمبیای آمریکا از لحظات دستگیری‌اش به دست پلیس نیویورک
  • ماجرای تلخ حبس طاقت‌فرسا زن زباله‌گـرد در میان دیوارهای ساختمان متروک | تصاویر
  • ۷ سوغاتی خوشمزه زنجان که باید حتماً امتحان کنید
  • آخرین وضعیت سرعت و قطعی اینترنت در اپراتورهای مختلف
  • دیدار استاندار با خانواده معزز شهدای حادثه تروریستی سیب و سوران در حوزه سیستان
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • بازداشت بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی معترض در ۲۵ دانشگاه آمریکا
  • فیلم| سیل در سردشت | لحظات غافلگیر شدن مردم را ببینید
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد
  • تصاویر سیل در سردشت | لحظات غافلگیر شدن مردم را ببینید