Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر قرقیزستان بر توسعه همکاری‌های راهبردی حمل‌ونقل و ترانزیت کالا از بنادر ایران به این کشور تاکید و آمادگی خود را برای ترانزیت کالا از بنادر جنوبی ایران اعلام کرد.

 «آواز بیک عبدالرزاق‌اف» در دیدار با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، با تاکید بر علاقه کشورش برای ترانزیت کالا از طریق بنادر ایران، افزود: با توجه به بسته شدن شدن مرز بین چین و قرقیزستان، ترانزیت کالا از طریق بنادر جنوبی ایران به مرز سرخس و قرقیزستان اهمیت قابل توجهی دارد و امید است که بتوان از این ظرفیت استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد راستاد» مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این در نشست دوجانبه، با استقبال از توسعه همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های مختلف، اظهارداشت: ایران آمادگی دارد تا ظرفیت‌های بندری، دریایی و آموزشی خود را برای بهره‌مندی دوجانبه با قرقیزستان ارتقا دهد.

وی، ظرفیت‌های بندری در نوار ساحلی جنوب و شمال ایران را قابل توجه دانست و افزود: با توجه به حضور فعال اپراتورها و تجهیزات مناسب در شمال و جنوب کشور، امکان ارائه خدمات با بیشترین کیفیت و کمترین هزینه به صاحبان کالاها وجود دارد و برای تشویق صاحبان کالا تخفیف‌های برای اقلام ترانزیتی درنظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به توسعه بندر چابهار و راه‌اندازی راه‌آهن زاهدان-چابهار، اظهارداشت: این بندر قابلیت بسیار خوبی برای ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه از جمله قرقیزستان دارد.

راستاد، درباره تفاهم‌نامه سه‌جانبه ایران، هند و افغانستان برای توسعه بندر ترانزیتی چابهار، تاکیدکرد: این تفاهم‌نامه به گونه‌ای است که سایر کشورها می‌توانند به آن ملحق شوند و از ویژگی‌های منحصر به‌فرد آن استفاده کنند، از این رو در مبحث ترانزیت کالا این موضوع فرصت مناسبی برای تجار قرقیزستان است.

وی توصیه‌کرد: صاحبان کالا در قرقیزستان از زیرساخت‌ها و امکاناتی که در بنادر ایران وجود دارد بازدید کنند تا از نزدیک متوجه شوند که این بخش چه خدماتی را ارائه می‌دهد. 

در این نشست دوجانبه مقرر شد کارگروه فنی برای بررسی بیشتر همکاری بین دو کشور با هدف ترانزیت کالا از بنادر جنوبی ایران تشکیل شود.

 ایران به عنوان یکی از کشورهایی که قصد تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا را دارد، پس از مذاکراتی طی سال های گذشته، در ۵ آبان ماه سال ۹۸ با پنج کشور عضو این اتحادیه موافقت‌نامه ای موقت را امضا کرد که بر اساس آن ۸۶۲ قلم کالایی مورد توافق برای صادرات و واردات میان کشورهای مورد نظر، قرار گرفت.

ارزش صادرات اقلام ترجیحی به قرقیزستان از ۲۶ میلیون و ۶۳۰ هزار دلار در بازه زمانی پنجم ‌آبان ۹۷ تا ۳۱ مرداد ۹۸ با رشد ۴۲ درصدی به ۳۷ میلیون و ۷۱۰ هزار دلار در بازه زمانی پنجم آبان ۹۸ تا ۳۱ مرداد ۹۹ رسیده است. /ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ترانزیت کالا از بنادر بنادر جنوبی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۸۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ترکیب تیم ملی دختران زیر ۱۸ سال ایران برابر قرقیزستان

ترکیب تیم ملی دختران زیر ۱۸ سال ایران برابر قرقیزستان مشخص شده است.

طرفداری | سرمربی تیم ملی زیر۱۸ سال دختران ترکیب ایران برابر قرقیزستان را اعلام کرد.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون، اخرین دیدارتیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۸ سال ایران برابر قرقیزستان در تورنمنت کافا امروز از ساعت ۱۳.۳۰ برگزار می شود که مریم جهان نجاتی، سرمربی تیم ملی دختران، ترکیب ۱۱ نفره ایران را اعلام کرد:

اتنا توفیق -فاطمه محسنی - ستایش فیض الهی-مینا بابویه -عسل قاجاریان-مهرناز عزت ابادی ( کاپیتان)-مائده بی رنگ-تانیا جهانشاهی - سمیه اسماعیلی - مریم دینی - پرنیا رحمانی

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • اعلام ترکیب تیم ملی دختران زیر ۱۸ سال ایران برابر قرقیزستان
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند