Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا «علی ربیعی» امروز سه شنبه در نشست خبری که به صورت‌آنلاین برگزار شد، در پاسخ به سوال ایرنا در خصوص برخی اظهار نظرهای نمایندگان در خصوص لایحه بودجه گفت: ما نیاز داریم خارج از هیاهو و تنازعات بیهوده بودجه مناسبی را در آستانه قرن جدید، و دورانی که ترامپ در حال شکست هست و می تواند نقطه عطفی شده و زندگی جامعه را عوض کند ارائه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لایحه بودجه ماحصل مطالعات و بررسی‌های تفصیلی و همه جانبه کارشناسان خبره دولت با توجه به الزامات و اقتضائات اقتصادی کشور بوده و بر اساس قواعد و شرایط کشور تهیه و تنظیم شده است.

ربیعی اظهار کرد: کلی گویی در خصوص بودجه از سوی برخی افراد و بیان اینکه بیشترین عواید بودجه نصیب دلالان و سودجویان خواهد شد، تعبیر درستی نیست یا اینکه بودجه منجر به فروپاشی نظام می‌شود، یا اینکه دوستی گفتند اینها ارزها را پنهان کردند تا در شرایط دیگر وارد کنند. این تعابیر غیراقتصادی و غیرکارشناسی زیادی که امروز بیان می‌شود به مصلحت جامعه نیست.

 دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری تصریح کرد: مصادیق حرف‌های کلی گویی باید مشخص شود تا به آن پاسخ بدهیم. سخنانی نظیر اینکه لایحه با رویکرد سیاسی برای فروپاشی نظام است، اساساً فاقد بنیه علمی و اقتصادی است. بیشتر نوعی رفتار سیاسی و اتهامی علیه دولت است.

وی با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم منازعه سیاسی کنیم، گفت: اگر قرار است پاسخ داده شود مایلم به عنوان نماینده دولت به ما بگویند که کدام تصویب در کجا موجب رانت و سوء استفاده و سودجویی و دلالی هست و کجای آن موجب فروپاشی نظام است و شما چه تصمیم جایگزینی دارید که ما پیرامون آن بحث کنیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه حرف‌های بی‌محاسبه و سیاسی هیچ دردی را از دردهای مردم درمان نمی‌کند، اظهار کرد: روند تصمیم سازی‌های گذشته نشان می‌دهد جدای از عوامل بیرونی، مهمترین عاملی که باعث بروز نوسانات ارزی در فضای اقتصادی کشور و معیشت مردم می‌شود، برخی تصمیم‌سازی‌های غیرکارشناسی و خلق الساعه و تصمیماتی که است باعث تشدید نوسانات بازار و افزایش تکانه‌های تورمی می‌شوند و ریشه اصلی مشکلات را باید در دل برخی این ریل‌گذاری‌های اشتباه دید.

ربیعی خاطرنشان کرد: در این برهه حساس هر تصمیمی که باعث بروز نوسان و بی‌ثباتی در اقتصاد می‌شود، برخلاف منافع ملی و عمومی مردم است و ما باید از آن پرهیز کنیم.

وی با بیان اینکه دولت بودجه سال آینده را شفاف در منظر افکار عمومی قرار داده است، گفت: افزایش سهم نفت در منابع عمومی آن هم از محل افزایش قیمت ارز قطعاً ارزش پول ملی را کاهش می‌دهد. افزایش قیمت تعرفه‌ها اگر در مجلس تصویب شود، قطعاً باعث تورم خواهد شد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری گفت: البته دوستان می گویند افزایش نرخ ارز به ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان هنوز نهایی نیست و امیدواریم رقم نهایی آن مشخص شود تا بتوانیم قضاوت بهتری داشته باشیم. چون بیانات متفاوت در این زمینه شنیده می‌شود ما منتظر می‌مانیم تا از تصمیم نهایی مطلع شویم.

 وی تصریح کرد:به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اقتصادی این تصمیم هم انتظار تورمی را افزایش می‌دهد، علیه ارزش پول ملی و دادن علائم نامناسب به ثبات بازار است، اظهار کرد:

ربیعی با بیان اینکه بدون درک شرایط مردم در هر دوره تاریخی خود نمی‌توانید قضاوت کنید، گفت: خیلی‌ها امروز درباره کوپن درباره جنگ تحمیلی قضاوت می‌کنند، ما باید به آن دوران برگردیم و منابع دولت آن وقت را در نظر بگیریم و ببینیم آیا سیاست کوپن درست بوده یا غلط بوده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه زندگی مردم در بحران ها باید حمایت شود، گفت: ارائه ارز ۴۲۰۰ تومانی با همه اشکالاتی که مربوط به شرایط موجود بود،‌ این تصمیم برای دفاع از زندگی مردم در دوران بحران تحریم اتخاذ شد. وقتی اقتصادی در تعادل نباشد، و فشار بین‌المللی زیادی برای برهم زدن تعادل اقتصادی و فشار بر زندگی مردم که هدف اصلی آن فروپاشی بوده وجود دارد، ناچار سیاست‌هایی اتخاذ می‌شود که از زندگی و معیشت مردم حمایت شود.

 دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با بیان اینکه خیلی از دولت‌ها و کشورها هم در شرایط عدم تعادل تصمیماتی می‌گیرند، گفت: ما هم در شرایطی که امیدواریم فشار حداکثری به پایان می‌رسد و شرایط تازه ایجاد می‌شود، قطعاً سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های حمایتی مردم در دوران انتقال را مد نظر داشتیم و در شرایطی که همه چیز از به قیمت تثبیت شده رسید آن وقت می شود بحث کرد.

 ربیعی گفت: ما صراحتاً اعلام کردیم که ارز ۴۲۰۰ تومان را برای تامین کالاهای اساسی قرار دادیم البته هر کس سوء استفاده کرده می توانند به قوه قضاییه معرفی کنند و باید با آنها برخورد شود.اگر شرایط متفاوت بود، معتقد بودیم که مابه‌التفاوت این ارز را برای افزایش قدرت خرید مردم در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی حقوق فرهنگیان گفت: ما در شرایط اقتصادی که سفره مردم نسبت به گذشته خالی شده تصمیماتی نیاز داشتیم، بگیریم و امروز بحث‌هایی می‌شود مبنی بر اینکه این تصمیم رانت‌زا بوده است

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: این تصمیم در دوره زمانی خودش با بیشترین دقت اتخاذ شده و اگر رانتی در این موضوع بوده قوه قضاییه با آن برخورد می‌کند.

 دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری گفت: در بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی ما طوری است که اگر شرایط متعادل‌تر رسیدیم در این مرحله هم باید از زندگی مردم حمایت کنیم و آن را به نوعی افزایش قدرت خرید مردم در قالب معیشتی تبدیل کنیم.

 ادامه دارد 

برچسب‌ها جنگ تحمیلی بودجه1400 دولت علی ربیعی قوه قضاییه پروندهٔ خبری بودجه ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی بودجه1400 دولت جنگ تحمیلی بودجه1400 دولت علی ربیعی قوه قضاییه اخبار کنکور زندگی مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۸۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟

در گزارشی جداول بودجه ۱۴۰۳ را مرور شده است.

به گزارش اعتماد، در بخش‌هایی از این گزارش بودجه نهادهای زیر نظر ریاست‌جمهوری مورد واکاوی قرار گرفته است که در ادامه می خوانید.

 

در بخش هزینه‌ها، طبق سنت، نخستین ردیف بودجه مربوط است به نهاد ریاست‌جمهوری؛ مجموعه‌ای که از دفتر رییس‌جمهوری گرفته تا معاونت‌ها ذیل نهاد ریاست‌جمهوری هستند. بودجه نهاد ریاست‌جمهوری طبق جدول شماره ۷ که اعتبارات دستگاه‌ها، مصوب ۱۴۰۲ و پیشنهادی ۱۴۰۳ را قید کرده، برای امسال ۶ هزار و ۱۱۷ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است؛ در حالی که طبق همین جدول، سال گذشته ۳ هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان بودجه مصوب شده بود. به عبارت دیگر رقمی حدود ۲ هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان یعنی حدود ۸۶درصد به بودجه ریاست‌جمهوری افزوده شده است.

عمده این افزایش بودجه مربوط می‌شود به «معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری»؛ درحالی که طبق همین جدول ۷، این معاونت سال گذشته ذیل نهاد، بودجه‌ای نداشته است، امسال بودجه‌ای معادل یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. این افزایش هنگفت و چشم‌گیر زمانی قابل تامل می‌شود که سال ۱۴۰۳ منتهی می‌شود به بهار ۱۴۰۴ که انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم برگزار می‌شود.

«شورای اطلاع‌رسانی دولت» که قاعدتا ذیل ردیف نهاد ریاست‌جمهوری دخل و خرج خود را دریافت می‌کند، در جدول ۹ که مربوط به ردیف‌های متفرقه (دایمی یا موقت) می‌شوند نیز جای گرفته است؛ رقم پیشنهادی دولت برای بازوی اصلی رسانه‌ای خود، که در ردیف‌های «متفرقه» آمده، ۲۰۰ میلیارد تومان است؛ این درحالی است که شورای اطلاع‌رسانی دولت به عنوان زیرمجموعه نهاد ریاست‌جمهوری بودجه‌اش از محل بودجه ریاست‌جمهوری پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • تصمیم مهم مجلس ؛ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت + جزئیات
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف