Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «رضا اردکانیان» روز سه شنبه در مراسم افتتاح بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق و شانزدهمین نمایشگاه آب در جمع خبرنگاران و در پاسخ به ایرنا گفت: هم اکنون صادرات بخش انرژی به عراق محدود به بخش برق و گاز است که تابع مقررات دوجانبه است.

وی عمده صادرات به عراق را خدمات فنی و مهندسی و اجرای پروژه‌های عمرانی و صادرات محصولات مورد نیاز مردم این کشور برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو تاکید کرد: برای افزایش سطح مبادلات تجاری به ۲۰ میلیارد دلار در سال باید مباحث مربوط به حمل و نقل گشایش یابد.

وی با تاکید بر ایجاد حمل و نقل یکسره میان ایران عراق،‌ یادآور شد: حمل و نقل یکسره کمک بزرگی به سرعت بخشیدن به افزایش سطح مبادلات خواهد کرد.

اردکانیان با تاکید بر لزوم تلاش برای ایجاد گشایش در امور گمرکی دوجانبه و تعرفه های ترجیهی گفت: رفع موانع موجود می تواند به سرعت سطح مبادلات تجاری را افزایش دهد.

وی درباره حضور چینی ها در استخراج رمزارزها در کشور نیز گفت: این کار بر اساس مصوبه هیات وزیران نیاز به مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد سپس مجوز از شرکت توانیر باید اخذ شود.

به گفته وزیر نیرو، به غیر این، از استخراج رمزارز غیرمجاز خواهد بود و با آن برخورد می شود.

به گزارش ایرنا، چهارمین کمیسیون مشترک اقتصادی توسعه همکاری‌های ایران و عراق، با حضور مدیران عالی‌رتبه دو کشور و فعالان اقتصادی از امروز (۲۳ دی‌ماه) به مدت دو روز آغاز به‌کار کرد.

 کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و عراق به منظور توسعه همکاری‌های دو طرف در مهر ماه سال‌جاری تشکیل شد. بررسی ظرفیت‌های همکاری مشترک در بخش‌های مختلف با توجه به وجوه مشترک جغرافیایی، فرهنگی و مذهبی بین دو کشور از جمله اهداف این کمیسیون عنوان شده است.

توسعه روابط اقتصادی، بررسی راه‌های توسعه صادرات و همکاری‌های متقابل، ارزیابی بازار طرفین برای بهره‌وری بهینه در زمینه‌های حمل و نقل، انرژی، گردشگری، فعالیت‌های عمرانی، صنایع آب و برق از جمله مواردی است که در تعامل با فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی، زمینه توسعه اقتصادی و عمق بخشیدن به همکاری‌های طرفین را موجب خواهد شد. ظرفیت بالای محصولات و خدمات ایرانی در کشور عراق، از جمله عناصر مثبتی است که در تعامل با فعالان بخش خصوصی و دولتی مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت عراق رضا اردکانیان ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت عراق رضا اردکانیان وزارت صنعت معدن و تجارت عراق رضا اردکانیان ایران اخبار کنکور حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد 

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور و "بن الطوق الماری" وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در ابوظبی برگزار می‌شود.

آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳ برگزار شده است. این نشست پس از گذشت ۱۰ سال به‌منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و حمل‌ونقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود
  • توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد 
  • بذرپاش عازم ابوظبی شد
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال