Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سه شنبه روابط عمومی دانشگاه یزد، در این نشست مهدی احمدخان بیگی مدیرکل امورپژوهشی معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت با اشاره به زنجیره ارزش نفت اظهار داشت: تا زمانیکه دانشکده مهندسی نفت و رشته مهندسی مخزن در مقاطع مختلف نداشته باشیم طبیعتا نمی‌توان پروژه‌هایی در حوزه مگاپروژه‌های توسعه میادین به دانشگاه‌ها واگذار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر با توجه به ۱۳ میدان جدید واگذار شده در قالب ۵ طرح کلان اکتشاف، نیازمند همکاری و استفاده از تخصص و توانمندی‌های دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه یزد هستیم.

وی در ادامه به تشریح فازهای طرحهای کلان اکتشاف پرداخت و گفت: درگام اول ۲۵ عنوان پروژه آماده تعریف و برای همکاری با دانشگاه‌ها وارد مرحله اجرایی شده است.

به گفته وی، بر مبنای پیش‌بینی‌های انجام گرفته درباره آینده صنعت پالایشگاهی و صنعت پتروشیمی، متاسفانه ضعف‌هایی در این حوزه وجود دارد که برای جبران آن باید به سمت همکاری با بخش‌های خصوصی و دانشگاهها برویم.

وی با اشاره به اقدامات مثبت پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد گفت: این اقدامات نشان می‌دهد فاصله تبدیل‌شدن ایده‌ها به استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها کم بوده و این برای حل بسیاری از مشکلات کشور درحوزه صنعت بسیار کمک‌کننده است.

در ادامه دکتر ولی درهمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یزد با استناد به شعار این معاونت با عنوان"اثربخشی پژوهش در صنعت و جامعه"و تاکید رییس این دانشگاه بر توسعه و گسترش فناوری در دانشگاه یزد گفت: یکی از اقدامات در دست اجرای این معاونت راه‌اندازی آزمایشگاه‌های فرآورده‌های نفتی است.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه دانشگاه یزد با صنعت تعامل و آشنایی لازم و خوبی دارد، از ارتباط این دانشگاه با شرکت‌های خصوصی برای افزایش تعامل بین صنعت و دانشگاه سخن گفت و افزود: با این وجود دانشگاه یزد سعی دارد مجموعه خود را برای تعامل بهتر با صنعت و حل مشکلات آن کامل کند و مدل‌های کسب و کار خوبی را در این زمینه داشته باشد.

در بخش پایانی دکتر محمدعلی میرزایی استادیار گروه مهندسی شیمی و پلیمر، دکتر هادی صفدرخانی معاون پژوهشی دانشکده مهندسی برق و دکتر احسان حسینی استادیار دانشکده مهندسی معدن و متالورژی و رئیس بخش اکتشاف دانشگاه یزد که در این نشست حضور داشتند به بیان دیدگاه‌های خود برای تقویت تعاملات این دانشگاه با وزارت نفت به منظور مشارکت در حل مشکلات صنعت نفت پ

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری نفت دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری نفت دانشگاه وزارت علوم تحقیقات و فناوری نفت دانشگاه اخبار کنکور دانشگاه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۸۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده «انتخاب نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت‌های عالی تجدیدنظر وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ شد:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دانشگاه آزاد اسلامی

«ماده واحده- در اجرای بند ۵ ماده ۲ مصوبه تجمیعی- تکمیلی «خروج تصمیمات و آرای صادره از هیأت‌ها و کمیته‌های تخصصی وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان سنجش آموزش کشور و سایر مراکز آموزشی و پژوهشی در خصوص امور و شئون علمی، آموزشی و پژوهشی از شمول صلاحیت دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضائی و تشکیل هیأت‌های عالی تجدیدنظر» (مصوب جلسه ۸۹۵ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی) و با استناد به تبصره ۲ این مصوبه؛ آقای محمدرضا مخبر دزفولی به‌عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت های عالی تجدیدنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی، ابقاء و آقای سید سعیدرضا عاملی به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت عالی تجدیدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انتخاب می‌شوند».

کد خبر 6097998

دیگر خبرها

  • طهرانچی: معماران دانشگاه آزاداسلامی پروژه مسکن دانشگاه را طراحی می‌کنند
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • ثبت نام در جشنواره‌های بین المللی و فناوری خوارزمی آغاز شد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد
  • کسب چهار افتخار علمی بین‌المللی توسط عضو پیوسته فرهنگستان علوم
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • ۸ دستاورد علمی برپایی رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا
  • باکتری‌ها برای ما رشته سیم رسانا می‌سازند